Jedynym wyjściem jest programik który działa tylko w DOS znajduje się tutaj
http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=13489" onclick="window.open(this.href);return false; opis poniżej takie jak znalazłem
Opis programowania szyb w Golfie IV
Część opisu pochodzi z Internetu ale jest też kilka moich dodatkowych informacji
Programik do przeprogramowania naszego Modułu komfortu nazywa się:
pobierz – VDS-PRO
aby działały kanały 26 27 trzeba do niego wkleić to co jest na tej stronie:
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Program uruchamia się pod DOS-em i łączy się z portem COM poprzez interfejs VAG:
pobierz - obraz płyty botowalnej do wypalenia na CD
można użyć do wypalenia programu NERO. Proces palenia CD.......DONE
Mamy CD z którego uruchamiamy komputer w przypadku kiedy nie mamy komputera który potrafi bootować z CD mamy lekki kłopot ponieważ CD jest tak spreparowany by nie były widoczne dane pod windowsem ale jest to bardzo ale to bardzo dobre rozwiązanie. Dlaczego zapytacie?? Otóż odpowiedź jest prosta zawsze znajdzie się inteligentny inaczej, który będzie chciał odpali programik pod windowsem a przypomnieć należy ze program umożliwia operacje na otwartym sercu piłą łańcuchową.
Uruchamiamy komputer i wpisujemy polecenie vdc_e którym uruchamiamy program, powinien nam pokazać monit uruchamiania programu w systemie DOS:
Jeżeli nie pokaże się te menu naciskamy Esc i pojawi się.
Teraz czas na skonfigurowanie połączenia (conf tak spreparowany by nie zrobić czegoś przypadkiem) naciskamy „alt c” i mamy:
Od razu zaznaczamy tak jak na powyższym zdjęciu poprzez „alt F” i jak kropka pojawi się przy Fixed naciskamy „Alt O” zatwierdzając.
Teraz mamy już ustawioną komunikacje/połaczenie. Czas na zabawę właściwą to jest operacje na otwartym sercu modułu komfortu.
Wybieramy - Central Comfort - wpisując (46) i powinniśmy uzyskać:
Jeżeli nie otrzymamy tego menu functions bo program coś tam będzie wydziwiał i będzie pokazywał coś takiego:
Oznacza to że:
1. nie mamy włączonego zapłonu
2. źle skonfigurowane połączenie
3. kabel słabo działa z programem np: USB
4. uruchamiamy wszystko od nowa.
Ale załóżmy że jest OK. i przechodzimy do opcji 11 tj. LOGOWANIE
W okienku wpisujemy login: 19283
Po czym musimy uzyskać:
Jeżeli mam OK. jest spoko i możemy bez obaw walczyć dalej.
Teraz warto sprawdzić czy mam wartości takie jak w opisie a jeżeli SA Inne warto je zanotować łącznie z adresem pod którym występują.
Sprawdzenie polega na odczycie wartości umieszczonej pod podanym adresem.
Więc używamy opcji 26 (EEPROM serial read) po sprawdzeniu wartości zgodnego z modułem możemy zacząć modyfikować pamięć eeprom modułu.
Opcja 27 (EEPROM serial write).
Po podaniu 27 pojawi się okienko z możliwością podania adresu i wartości docelowej.
Jeżeli zapiszemy nową wartość a nie będziemy znali starej bo np. pomylimy adresy może stanowić to wielki problem bo trudno będzie zgadnąć, który adres został zmieniony wiec dlatego warto dokładnie sprawdzać co się robi (operacja na otwartym sercu).
Po podaniu adresu i wartości docelowej sprawdzamy czy na pewno się zgadza zwłaszcza adres. Jeżeli jest OK. naciskamy ENTER po czym program zapyta czy na pewno wiemy co robimy na co również odpowiadamy mu enterem a zaprzeczamy ESC.
Po wpisaniu wszystkich wartości odpowiednich dla naszego modułu warto sprawdzić poprawność zapisu i używamy do tego opcji 26.
Jeżeli wszystko się zgadza możemy się cieszyć domykanie szyb z przy pomocy pilota.
Aby było weselej możemy również otwierać wszystkie szyby przytrzymując przycisk otwarcia przez kilka sekund.
Instrukcja przeznaczona jest dla większości samochodów (VW Audi Seat Skoda) które używają tego samego wzorca kontroli sterowania typu. Passat B5, B5.5, Golf Mk IV, Leon Miejsca, Jetta, Bora...
1J0 959 799 AH (odnośnik) 1J0 959 799 S 03B
Ja programowałem w tym sterowniku i kody czerwone są zamienione miedzy soba po ich wpisaniu szyby działały na przemian, przednie do góry a tylne na dół.
Po zamianie wszystko jest OK
Address / old value / new value
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04283 / 8 / 2
04289 / 8 / 2
08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno
12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno
16820 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno /246/
20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno /254/
1J0 959 799 J 00E
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04286 / 8 / 2
04291 / 8 / 2
04296 / 8 / 2
08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno
12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno
16280 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno
20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno
1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Wariant
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 75 / 67
04362 / 75 / 67
04363 / 75 / 67
1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Limuzyna
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 74 / 66
04362 / 74 / 66
04363 / 74 / 66
1C0 959 799 B dla Bora / Jetta
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 72 / 64
04362 / 72 / 64
04363 / 72 / 64
Serdecznie dziękuję koledze api13 z forum passata, za pomoc w wykonaniu powyższego manuala.
Programy pobierane są podlinkowane ze stron amerykańskiego forum PassatWorld