Strona 5 z 8

: czw lut 12, 2009 11:12
autor: arwam
eldorado84 pisze:
arwam pisze:prawdopodobnie przesadziłeś i zrobiłeś ciśnienie zbyt duże
Spróbuj opóźnić kąt wtrysku tylko zaznacz wcześniejszą pozycję opóźnij przestawiając pompę do przodu czyli od silnika powinno pomóc
Ja u siebie eksperymentowałem ale za pomocą całych zaworków i je tylko wymieniałem
ale stwierdziłem że w połączeniu z timing modem posuniętym tak że ruch tłoczka jest ograniczany przez obudowę ten mod u mnie nie zdał egzaminu.
ale na drugim aucie z silnikiem JR i IC od SB ten mod dał wyraźnego kopa powyżej 4500rpm do około 6500.
Około dlatego że obrotomierz kończy się znacznie wcześniej niż silnik przestaje ciągnąć
Pozdrawiam wszystkich kombinatorów :bigok:

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:05 ]
prawdopodobnie wziołeś wartości pierwsze obrotów zamiast te w nawiasach i przegiołeś
właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
A i jeszcze jakiego zrobiłeś timing moda? Rozwiercając dekielek od pompy?

Nie skracałem tłoczek przestawiacza tak że teraz jego ruch jest ograniczany tylko przez długość szczeliny w której chodzi bolec przestawiacza

: czw lut 12, 2009 11:57
autor: eldorado84
Wojtek_GR pisze:
eldorado84 pisze: ja to wziołem z tej tabeli: obr. 1250 i ciś 3.5-3.9
eldorado84 pisze: czyli teraz wg. tabeli:
1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
... wkręciłeś silnik na 1250 i ustawiałeś ciśnienie na 3,5 bara, a
1250 dotyczy pompy - silnik trzeba wkręcić na 2500 !!!

RPM POMPY razy 2 !!!

Można się spodziewać, że teraz masz ustawione dwukrotnie wyższe
ciśnienie od zalecanego !!!
już nie bo wróciłem do tych ustawień co miałem, bo nie dało się jeździć, już wszystko wiem. trzeba będzie jeszcze raz ustawić

: czw lut 12, 2009 16:21
autor: Wojtek_GR
andrew.zbyrko pisze:
eldorado84 pisze:1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
to jest dla pompy z 1Y, dla AAZ są podane wartości w 2-giej kolumnie

w tabeli są podane obr pompy, mnozymy je przez 2 i mamy obr silnika
A to, co "eldorado84" zaznaczył na czerwono w akapicie "Automatyczne
wyprzedzenie wtrysku (mm)"
- to są przesunięcia tłoka od wyprzedzenia
wtrysku w milimetrach, które będzie ciężko zmierzyć manometrem. :grin:

Ciśnienia są poniżej "Ciśnienie zasilania (kPa)" !!!

: pn lut 16, 2009 11:19
autor: eldorado84
Wojtek_GR pisze:
andrew.zbyrko pisze:
eldorado84 pisze:1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
to jest dla pompy z 1Y, dla AAZ są podane wartości w 2-giej kolumnie

w tabeli są podane obr pompy, mnozymy je przez 2 i mamy obr silnika
A to, co "eldorado84" zaznaczył na czerwono w akapicie "Automatyczne
wyprzedzenie wtrysku (mm)"
- to są przesunięcia tłoka od wyprzedzenia
wtrysku w milimetrach, które będzie ciężko zmierzyć manometrem. :grin:

Ciśnienia są poniżej "Ciśnienie zasilania (kPa)" !!!
czyli gdzie jak można wiedzieć :cool:

: pn lut 16, 2009 15:30
autor: piori
eldorado84 pisze:czyli gdzie jak można wiedzieć :cool:
Obrazek

: pt mar 05, 2010 21:31
autor: pitru
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie w mojej pompie wpiąć się żeby ustawić ciśnienie paliwa? Czas rozruszać mojego paska. Mam już wszystkie gadzety, ale jeszcze chcę jeszcze wyregulować ciśninie w pompie.
Obrazek Obrazek

: sob mar 06, 2010 07:25
autor: arwam
pitru,

masz pompę "pół-elektroniczną" i tylko sprawdź i przywróć ewentualnie ciśnienie takie jak być powinno ale nie podciągaj bo zostanie i to poważnie zaburzona praca przestawiacza kąta wtrysku który jest sterowany przez modół i zawór N-109.
chyba że zmienisz pompę na mechaniczną.

[ Dodano: 06 Mar 2010 06:26 ]
pitru, a wpinasz się w króciec powrotny paliwa z pompy wtryskowej

: sob mar 06, 2010 11:11
autor: pitru
Arwam, :grin: mam jeszcze kilka pytań :
Czy w mojej pompie powinna być wartość z tab. 1250obr. pompy (2500 obr. silnika) wartość 3.1-3.5 ?
Mam turbinę k03 na razie nic nie grzebałem w regulacji (tylko zaślepiłem egr)
mam pytanie odnośnie puszki przy turbo dochodzą do niej 2 wężyki 1 z trójnikiem do EGR, a drugi? Jaki wpływ na turbinę ma 2 przewód?
Jeszcze odnośnie pina spotkałem się już z wieloma wersjami pinów zamierzam zrobić jeszcze taki Obrazek coś byś w nim zmienił? :kac: Pytam tak z perspektywy czasu bo widzę , że od pierwszych modów już trochę czasu mineło?
zastanawiam się czy zamiast 5.5mm na dole stożka zrobić 5mm a może 4mm :satan: Obrazek

: ndz mar 07, 2010 10:28
autor: arwam
pitru,

zrobiłbym coś takiego bo sam na takim jeżdżę.
w najwęższym miejscu mam 4mm

jest symetryczny dzięki niemu łatwo uzyskać małe spalanie i jak już zadziała LDA to wtedy silnik otrzymuje spory zastrzyk paliwa a dzięki temu mocy.
na dzień dobry zanim nie pojawi się ciśnienie zadymienie spalin jest znacznie mniejsze.


Obrazek

: ndz mar 07, 2010 15:09
autor: pitru
Arwam,
a jak z pompą, jakie ciśnienie 3,1-3.5 ?
Jutro odbieram manometr w biorę się za pierwsze próby.
A tak na marginesie ma ktoś z wasz namiar na jakiś zegar do 2bar, który jakoś będzie wyglądał w środku?

: pn mar 08, 2010 17:28
autor: arwam
pitru,

ja ustawiam na słuch i jak do tej pory ta metoda się sprawdza, ale do tego już potrzebne jest trochę doświadczenia.

: wt kwie 13, 2010 18:04
autor: ronuch
ja wczoraj troszeczke przebilem zaworek o jakies 0,2mm i chyba jest zaduzo, bo jak jest zimny to przy obrotach ok 1500 zaczyna strasznie trzaskac, ale co mnie dziwi jak przejade ok 3km delikatnie obchodzac sie gazem to to trzaskanie ustaje tyle ze jak doda sie mocniej gazu kopci jak lokomotywa.
Dziwi mnie tez ze zanim ruszylem ten zaworek to na zimno tez tak delikatnie postukiwal przy dodaniu gazu, ale to ustawalo po ok 1min pracy silnika - wiec czemu wtedy stukal??

: wt kwie 13, 2010 19:45
autor: arwam
ronuch, zimny TD zawsze klekocze. a jak podbiłeś ciśnienie w pompie to również kąt wtrysku poszedł do przodu.

: wt kwie 27, 2010 22:30
autor: Niemek69
Panowie ja takze wbilem ten zaworek troche... przed wbiciem przykladowo przy 2,5 tys obrotow mialem 4,4 bara a gdy go wbilem okolo 2mm spadlo do 4,2 bara ...cos zrobilem zle?a czy 4,2 obecnego cisnienia to duzo za malo ?bo tabelka podaje 4,9 do 5,5.