Strona 5 z 6

: czw cze 21, 2007 08:23
autor: Wiedźmin
To trzeba ćwiczyć pamięć i nie wyłączać... Ja już się przyzwyczaiłem. A jaka oszczędność...

: czw cze 21, 2007 12:05
autor: ryba_71
Wczoraj wykonałem automatyczne załączanie świateł wg opisu Paweł Marek ze str. 3, zajęło mi to około 20 minut, kosztowało 1zł (dwie diody Schotkiego) nie licząc 8cm przewodu, cyny, izolacji i prądu pobranego przez lutownicę (4 luty). Jestem na razie zadwolony i tu należą się podziękowania dla Paweł Marek za umieszczenie tej porady.

: wt cze 26, 2007 18:39
autor: Stanley21
Mam kilka uwag:
1. Jeżeli po przekreceniu kluczyka w pozycje zoruchu świecą ci postojówki to coś jest nie tak ponieważ tym układem zasilasz z lini X postojówki wiec po przekreceniu kluczyka powinno gasnać wszystko.
2. Jak juz stosowac ten układ to wyłacznik awaryjny można zastosowac na kablu miedzy linia X a złaczem 56.
3. lepiej było by zastosowac układ przekaznika na kablu zasilajacym który leci prosto z akumulatora wtedy nie trzeba by przełaczac wyłacznika swiateł na zero a po przekreceniu kluczyka w pozycje stop wszystkie swiatła by gasły jedynym preblemem takiego rozwiazania jest to ze po przekreceniu kluczyka wpozycje zapłonu swiatłą bedą swiecić i zgasna tylko na moment zapalania auta razem z postojówkami jezeli przekaznik podepniemy pzrykładowo pod linie X.
4.najlepszym rozwiazaniem było by zastosowac przekaznik z podwójnym niezaleznym stykiem podłaczajac pod niego linie x oraz linie zasilajaca postojówki a sterowany by był prądem wzbudzenia alternatora takie rozwiazanie zapewni nam załaczanie swiateł dopiero po uruchomieniu silnika. + oczywiscie włącznik awaryjny na wypadek potrzeby urzycia postojówek czy manetki kierunku. Jak ktoś chetny zmajstruje konkretne schematy!!

Podłaczenie którego kolwiek z tych układów co zaproponowałem nie sprawi nikomu wiekszego problemu niz podłaczenie tych dwóch diód!!

: czw cze 28, 2007 22:45
autor: grze693
wszystko jest tak
ja dziś wykonałem układ
1 gaśnie wszystko mijania + pozycja podczas kręcenia rozrusznika
2 tak i wtedy po wyłączeniu wszystko wraca po staremu
3 można ale to się tylko zmieni to że przed zapaleniem nie będą się świecić ale producent zaleca wzbudzić akumulator przed odpaleniem czyli to jest zaleta chyba że świecą przed odpaleniem

nei ma co kombinować ten z 2 diodami jest najlepszy !!!
mi nie przeszkadza że przed odpaleniem zaświecą się światła mam alternator 120a heheh
więc na pewno naładuje

: pn lip 02, 2007 20:13
autor: Paweł Marek
U mnie jak dotąd wszystko działa ok. Uważam że nie ma sensu montować czegokolwiek dodatkowo bo to niepotrzebna praca i komplikacje. Postojówki świecą przy włączaniu rozrusznika tylko kiedy włącznik świateł jest w drugiej lub trzeciej pozycji, i co to wogóle szkodzi, naprawdę taki pobór prądu już nie jest problemem.

: pn lip 09, 2007 08:39
autor: ryba_71
Jeżdzę z tym wyłacznikiem już 19 dni i na razie wszystko jest Ok. Więc śmiało polecam wszystkim.

: pn kwie 28, 2008 12:03
autor: oblus
zrobilem w swoim mk2 na dwoch diodach schottkiego 3A i smiga jak marzenie ;D
wielkie dzieki Paweł Marek i wojteks...

pozwole sobie dodac ze ja przylutowalem kabelki do stykow wlacznika (od zewnetrznej strony) i na nich przylutowalem diody (i zaizolowalem)... jakos nie usmiechalo mi sie ciecie kabli, pozatym nie mam garaza wiec musialem lutowac w domu....
w kazdym razie sie udalo i polecam wszystkim takie rozwiazanie - najprostsze jest zawsze najlepsze ;)

: czw maja 08, 2008 11:43
autor: korfanty
Czy stosował ktoś ten patent z 2 diodami w Golfie 4 ? Czy nie będzie problemu z brzęczykiem od świateł który sygnalizuje nie wyłączone światła?

Poniżej rozpiska gniazda:

Obrazek

: śr maja 14, 2008 00:03
autor: rurov
oblus masz możne fotkę jak to zrobiłeś, jeśli tak, pochwal się. Nie każdy lubi ciąć instalację.

: pn lip 07, 2008 16:03
autor: weryfany
Witam jest lepszy i bardziej doskonały sposób poradzenia se ze światłami obecnie opanowałem golfa II :) nowsze wersje to tylko już lepsze rozwiązania. Niech tyko znajdę chwilkę wolną to wstawię w tym temacie pełny opis. Czytałem te wasze wynalazki ale można to lepiej rozwiązać. Pozdro

: sob sie 08, 2009 11:55
autor: Dwd89
wlasnie panowie, mnie tez sei ten pomysl bardzo podoba, tylko powiedzcie mi czy bedzie jakis problem z brzeczkiem ??
MKIII ColourConcept wiec brzeczyk juz w wyposazeniu standardowym .

: pt lip 16, 2010 23:51
autor: marcinek84
Ja dziś znalazłem w skrzynce bezpieczników wtyk w którym pojawia się napięcie tylko jak chodzi silnik, jak przekręcę kluczyk to nie ma napięcia, jak kręcę rozrusznikiem tez nie dopiero gdy pracuje silnik to jest napięcie. I tam wpiąłem sterowanie przekaźnika świateł do jazdy dziennej. Mam stara skrzynkę bezpieczników czy w nowej tez są takie wtyki?

A tak to działa w samochodzie:


Mój schemat tego co zrobiłem:
Obrazek

Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

: sob kwie 07, 2012 20:05
autor: przem_uc
Witam.
Odgrzeję ten temat, bo założyłem dziś u siebie ten włącznik. Mam dwa pytania:
1) czy samochód z takim włączeniem świateł przejdzie przegląd?
2) proszę o podpowiedź w zakresie możliwości założenia jakiegoś wyłącznika, który w razie potrzeby pozwoliłby wrócić do standardowego sposobu włączania świateł.
Pozdrawiam

Automatyczne włączanie świateł jeszcze raz

: ndz kwie 08, 2012 20:48
autor: steniu4
przem_uc, jak odgrzewasz kotleta to pofatyguj się przeczytać wcześniejsze posty
przem_uc pisze:proszę o podpowiedź w zakresie możliwości założenia jakiegoś wyłącznika, który w razie potrzeby pozwoliłby wrócić do standardowego sposobu włączania świateł.
Stanley21 pisze:Jak juz stosowac ten układ to wyłacznik awaryjny można zastosowac na kablu miedzy linia X a złaczem 56.
grze693 pisze:tak i wtedy po wyłączeniu wszystko wraca po staremu
przem_uc pisze: czy samochód z takim włączeniem świateł przejdzie przegląd?
przejdzie...