Strona 37 z 45

: czw gru 17, 2009 23:24
autor: adamgofermk2
MAM GOLFA 1.3 BEZ obrotomierza . kupilem licznik z obrotomierzem i mial przerwane scieżki wiec przełozylem od swojego licznika cała folie i teraz nie działa zegarek cyfrowy co mam zrobić ?

: wt gru 29, 2009 23:56
autor: bubar
zegarek zasilany jest 12V jeśli doprowadzisz zasilanie to wszystko będzie ci chodzić. sprawdź na starej folii tan powinna być taka kostka pa dwa piny jeśli dobrze pamiętam..

: czw lut 04, 2010 22:22
autor: axelgry
Witam może komuś pomogę dzisiaj Montowałem obrotomierz W swoim MK2 1.6 D CL
Zakupiłem cały licznik z obrotomierzem indeks 950 do diesla zamiast mojego ze zwykłym zegarkiem. Niestety mój golf nie miał słynnego wyjścia W w alternatorze dlatego tez wymiana nie ograniczyła się do podłączenia jednej kostki. Po odkopaniu paru tematów i pogrzebaniu w Googlach znalazłem rozwiązanie mojego problemu. W Takim przypadku jak mój należy wymontować alternator wymontować szczotko trzymacz, rozpołowić alternator interesuje nas ta cześć z uzwojeniem i na dole mamy zestaw prostowniczy na którym widać 3 przylutowane kable ( Diody ) do jednej z nich wystarczy przylutować kabel i wyprowadzić go na zewnątrz.
Potem montujemy alternator na miejsce i dorabiamy jakaś wtyczkę wsuwkę jak kto chce żeby było praktycznie. Jeżeli macie wejście W w alternatorze to pomijacie wyciąganie go i wyprowadzanie kabelka. Następnie poszukałem schematu (opisu) kości licznika na jedną ( czarna wtykę 28 pin ) I kabelek odpowiadający za obrotomierz to nr 10 na kostce u mnie był to zielony kolor uwaga miałem 2 zielone wiec dobrze sprawdzić. Przeprowadziłem kabelek przez ścianę grodziowa i połączyłem go z zielonym Obrotomierz śmiga. Moze komuś pomoge hehe.. tym opisem.. Tak to wyglądało u mnie POzdro :bajer:

: sob lut 20, 2010 15:35
autor: In-victus
Jak myślicie,czy osoba która do tej pory z samochodami nie za wiele miała wspólnego da sobie radę z wymianą zegarów??
Jest to mk2 z 91r.

: sob lut 20, 2010 18:25
autor: axelgry
Nic takiego trudnego w tym nie ma wystarczy zwykły wkrętak. Parę wkrętów jedna kostka i odpięcie linki prędkościomierza a na jakie wymieniasz ?

: ndz lut 21, 2010 01:28
autor: In-victus
Chciałbym na miejsce zegarka założyć obrotek ale już wiem ,że lepiej wymienić całość.
Niestety nie znam sie jakie są modele :crazy:
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927388394_licznik ... mierz.html

: ndz lut 21, 2010 16:18
autor: Dioda83
In-victus pisze:Chciałbym na miejsce zegarka założyć obrotek ale już wiem ,że lepiej wymienić całość.
Niestety nie znam sie jakie są modele :crazy:
np. coś takiego
http://allegro.pl/item927...brotomierz.html
Podaj rok auta, sprawdź jaki masz index licznika (znajdziesz go pod przyciskiem kasowania przebiegu dziennego), czy zgadza się z tym z aukcji. Na tej podstawie będzie można stwierdzić czy licznik będzie pasował do Twojego Mk2.

: pn lut 22, 2010 15:26
autor: axelgry
Dokładnie tak jak mówi kolega Dioda83 pierwsze co index musi być ten sam i rocznik bo od tego zależy na ile masz kostek licznik bodajże jak przed 89 to 2 a jak po 89 na jedna. A co do wymiany to jak pisałem prosta sprawa. Warto po rozebraniu całości czyli wyjęciu starego licznika podpiąć nowy i sprawdzić czy jest podświetlenie bo najczęściej są spalone te żarówki u góry jak jest już włożony to ciężko to przekręcić a na wierzchu to wiadomo. :bajer:

: pn lut 22, 2010 23:26
autor: In-victus
Teraz pozostaje mi tylko znaleźć sprawny licznik z obrotkiem :)

: wt lut 23, 2010 19:24
autor: zerohour
Panowie mam w swoim MK II licznik zwykły z zegarkiem na dwie wtyki (co mnie dziwi bo rocznik auta to 1990 silnik 1.3 NZ ) , zakupiłem licznik z obrotomierzem na jeden wtyk (taki jak na zdjęciu ) o indeks się nie boję bo przełożę sobie mój licznik kilometrów ale dużo będzie pracy i przerabiania instalacji na jedną wtyczkę ? czy to w ogóle wykonalne a może da się przełożyć sam obrotomierz do moich zegarów ? foto licznika który kupiłem :
Obrazek


Obrazek

: wt lut 23, 2010 22:02
autor: Dioda83
zerohour pisze:Panowie mam w swoim MK II licznik zwykły z zegarkiem na dwie wtyki (co mnie dziwi bo rocznik auta to 1990 silnik 1.3 NZ ) , zakupiłem licznik z obrotomierzem na jeden wtyk (taki jak na zdjęciu ) o indeks się nie boję bo przełożę sobie mój licznik kilometrów ale dużo będzie pracy i przerabiania instalacji na jedną wtyczkę ? czy to w ogóle wykonalne a może da się przełożyć sam obrotomierz do moich zegarów ? foto licznika który kupiłem :
Moim zdaniem, przy obecnym wysypie liczników z obrotomierzem na allegro, nie warto bawić się w kombinowanie. Sprzedałbym ten licznika a zakupił na dwie wtyki, szybko sprawnie i bez obaw o sukces końcowy :bajer:

: wt lut 23, 2010 22:05
autor: b4rtky
no witam,
Jestem tu nowy, dopiero się ogarniam, proszę o wyrozumiałość :).
Mam Golfika MK3 1.8 75KM CL z 92' i niestety zegar zamiast obrotomierza. Próbowałem trochę ogarnąć ten poradnik, ale niestety, ani zdjęć, ani instrukcji do MK3. Dziś jak się przyjrzałem jakby to wymienić, to nie udało mi się tego wymyślić. Mogłby ktoś wytłumaczy jak dla cepa jak to wymienić?
I czy te zegary by pasowały?
http://moto.allegro.pl/item903088516_li ... erzem.html

Dzięki z góry,
Bartek

: śr mar 03, 2010 12:02
autor: Messiash
Przeszukałem ten topic ale nie znalazłem.

Jest gdzieś schemat przejściówki z jednej kostki na 2?

czy taki licznik jakims cudem uruchomię na golf II D (1985r)
http://allegro.pl/item942872578_zegar_l ... otomi.html

: czw mar 11, 2010 12:05
autor: zerohour
jakby ktoś jeszcze chciał licznik z obrotomierzem to mam na sprzedaż (fotki powyżej) nie będę u siebie nic przerabiał bo ja mam dwie wtyczki a licznik jest na jedną , index prędkości 935 idealnie pasuje do 1.3 NZ :-) info na PW .

pozdrawiam