Strona 35 z 53

16V PL , KR , 9A z digifantem

: sob maja 31, 2014 08:23
autor: mleko1984
Witam Panowie, ja mam pytanie trochę z innej beczki... Czy ktoś się orientuje w jaki sposób komputer MFA oblicza średnie spalanie ? Zastanawia mnie czy po swapie na Digi wskazania średniego spalania przez MFA mają jakikolwiek sens... U mnie śr. spalanie nie przekracza 9.5L/100km nawet przy ostrej jeździe. Moim zdaniem trochę mało :) Najbardziej sensowne byłoby obliczanie na podstawie tego ile pompa przetłoczyła paliwa i ile z tego wróciło do baku jednak wątpię, że tak to działa...

16V PL , KR , 9A z digifantem

: sob maja 31, 2014 09:21
autor: remekmk2
Df1 i df2 obliczają spalanie na podstawie obrotów, podciśnienie i licznika km od mfa spalanie w tyym systemie nigdy nie było dokładne musisz zresetować i spr spalanie a wtedy wyjdą kwiatki:)

16V PL , KR , 9A z digifantem

: sob maja 31, 2014 11:23
autor: caleczka
Może teraz łatwiej będzie komuś coś powiedzieć.

Sytuacja pod maską wygląda tak:
Brak podpiętego podciśnienia regulatora paliwa,
Zamiast niebieskiego czujnika biały,
Sonda została z PL-ki(3przewodowa),
Copot ustawiony na 498(szczelnie wklejony w dolot),
Dolot zrobiony na stożku i rurce pcv fi 75(tymczasowo),
Rurka od krokowego do dolotu nigdzie nie podłączona,
Odpowietrzenie od skrzyni korbowej rownież,
Brak softu pod 16v,
Zapłon nie ruszany.
Dodam,że wtrysk rozruchowy odpięty od rozdzielacza ale śrubka została i ma otwór,więc może tędy zasysa lewe powitrze?

Jak przytykam ta rurkę od krokowego to obroty spadaja..
Wydaje mi się,że winny tu jest krokowy bo pomimo czyszczenia dalej obroty trzyma w granicach 3000 a gdy jest odpięty to spadają ale po dodaniu gazu zatrymują sie na 2000

16V PL , KR , 9A z digifantem

: sob maja 31, 2014 12:29
autor: remekmk2
Może by pasowało zapłon ustawić na 6°
Dodatkowo trzeba zaślepić rozruchowy.
Wydaje mi się że jeszcze nie regulowałeś powietrza na przepustnicy.

16V PL , KR , 9A z digifantem

: ndz cze 01, 2014 20:32
autor: mleko1984
Hej, ja też mam w kolektorze ten wtryskiwacz zimnego rozruchu i raczej nie łapie lewego powietrza bo chodzi równo. Jak chcesz wykluczyć ISV to go odłącz na pracującym silniku i obroty powinny spaść (może nawet zgaśnie) bo on zdaje się jest zamknięty jak nie ma zasilania. Dobrze ci koledzy radzą regulację tą śrubką przy przepustnicy.

16V PL , KR , 9A z digifantem

: ndz cze 01, 2014 20:49
autor: remekmk2
mleko1984, jak ma obroty na jałowym 3k to nie zgaśnie. Niech wyreg. Obroty na jałowym ust zapłon na 6 wg procedury dla df1 i wyreg jałowe ponownie.
W wtrysk rozruchowy pewnie masz wkręconą zwykłą śrubę.

16V PL , KR , 9A z digifantem

: pn cze 02, 2014 09:10
autor: mleko1984
Hej, właśnie o to chodzi, że jak nie zgaśnie to nie jest wina ISV. Na tym ma polegać ten test. Jeżeli jest za dużo lewego powietrza to odłączenie ISV za wiele nie zmieni i przyczyna jest gdzieś indziej niż w ISV bo caleczka podejrzewa właśnie ISV. Żeby nie błądził niech wykluczy to. Też bym ustawił zapłon i wyregulował śrubką przy przepustnicy. Wtrysk rozruchowy jest zamknięty jak nie ma napięcia, sprawdzałem u siebie bo nie wiedziałem czy można go tak zostawić i jest wkręcona oryginalna śrubka drążona od węża paliwowego. Pamiętam, że pisał, że odma jest podpięta do osobnego filterka i, że nie ma już oryginalnego dolotu. Z tego co pamiętam od tego węża od odmy leci sporo mniejszych wężyków do kolektora ssącego i innych elementów. To bym dokładnie posprawdzał. Jeden jest niewidoczny, ten który leci obok czujnika spalania stukowego. Pamiętam też, że nie są już potrzebne dwa dwa wężyki od podciśnień przy przepustnicy, ja mam je zaślepione i jest w porządku.

16V PL , KR , 9A z digifantem

: pn cze 02, 2014 12:09
autor: caleczka
No właśnie zobiłem zaślepkę tego rozruchowego i wpiąłem krokowca w rure dolotu jak być powinno.
Jak jutro dam radę to podjadę z zapłonem i napiszę czy coś się zmieniło

16V PL , KR , 9A z digifantem

: pn cze 02, 2014 15:24
autor: toffic
Przecież pisałem stronę wstecz, dziura w dolocie czyli lewe powietrze no ale caleczka się uparł,że to nie to

16V PL , KR , 9A z digifantem

: pn cze 02, 2014 16:53
autor: caleczka
Nie tyle dziura co po prostu nie wiedziałem,że przez tą rurke od krokowego do dolotu może za dużo powietrza brać...w takim razie toffic miał rację

16V PL , KR , 9A z digifantem

: wt cze 03, 2014 14:17
autor: toffic
Tu problemem nie jest krokowy, masz dziurę czyli tłumacząc z polskiego na nasz inne miejsce, którym powietrze wpada do kolektora (oprócz ISV i śruby do regulacji obrotów)

16V PL , KR , 9A z digifantem

: wt cze 03, 2014 18:00
autor: caleczka
No toffic ja Cię doskonale rozumiem.Napisałem,że nie wiedziałem,że za dużo powietrza może przez to brać.po podłączeniu do dolotu obroty sie uspokoiły także ewidentnie powinna być podłączona do dolotu

16V PL , KR , 9A z digifantem

: czw cze 12, 2014 09:51
autor: derman
Witam. Odpaliłem wczoraj swojego pl na digi II z pf i mam pytanko
krokowca mam na 3 piny a wtyczka od digi jest na dwa
podobnie z sondą założoną mam z wtyczką na dwa białe przewody plus osobny czarny a wtyczka digi na 3 piny czarny, brązowy z czarnym paskiem i czerwono biały(zasilanie 12v)
cały czas mam +12v na pin 14 nawet po wyciągnięciu kluczyka
z wiązki z auta obok cewki mam niepodłączony gruby przewód czerwony z białym paskiem, przy skrzynce podłączony jest do luźnego przekaźnika bez numeruObrazekObrazek
autko ma problemy na wolnych obrotach i dusi się po dodaniu gazu ale kręci się ekstra aż do odcinki
niepodpięta sonda
brak softu
krokowiec na krótko
switche z pf ale też na krótko bo nie pasują plug&play w miejsce tych z pl
Jakby ktoś mógł coś podpowiedzieć byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

16V PL , KR , 9A z digifantem

: czw cze 12, 2014 20:47
autor: spirit77
Przewód red white jak dobrze pamiętam to grzanie sondy i powinien być wpięty przy skrzynce przekaźników w obwód zasilania pomp paliwa.