[MK2] Instalacja MFA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
susel11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 21:26
Lokalizacja: Śrem

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: susel11 » pt sie 22, 2014 12:55

tom33k, tak produkcji motometer

skazany88, nawet na zwykłej wiązce na której miałem zwykły licznik to ten z MFA nie reaguje, tak jak już wyżej pisałem



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: tom33k » pt sie 22, 2014 14:12

Wiązka z passata b3 jest jak najbardziej taka sama. Gdybyś miał licznik produkcji VDO wszystko by działało , miałem identyczny przypadek z licznikiem motometer i słyszałem o wielu takich przypadkach , piny w kostce pod licznik motometer z MFA powinny być jakoś inaczej rozmieszczone.



Awatar użytkownika
susel11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 21:26
Lokalizacja: Śrem

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: susel11 » pt sie 22, 2014 20:52

tak licznik to motometer

sprawdze po weekendzie ten sposób ze zwarą i napisze jakie efekty ;)



Awatar użytkownika
susel11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 21:26
Lokalizacja: Śrem

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: susel11 » pn sie 25, 2014 09:43

Sokol9185, Korzystając z rady zrobiłem tą zware między pinami 3 i 5, obudził sie dzięki temu zegarek i kontrolka od włączonych długich świateł ale niestety reszta kontrolek, obrotomierz jak i same funkce MFA nie działają :-(



Awatar użytkownika
Sokol9185
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: sob gru 10, 2011 16:17
Lokalizacja: Gęstowice

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: Sokol9185 » śr sie 27, 2014 12:23

Chym to powiem szczerze ja juz nie wiem ale mialem to samo z licznikiem wkoncu sie wkur i kupilem drugi vdo ale jak na ten bedziesz mial jakis patent daj znac bo myslalem ze mam uszkodzony licznik


Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :):)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;

kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę

Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: Radzio0018 » pn wrz 15, 2014 16:01

A ja znowu mam problem tego typu , że zakupiłem wiązkę MFA akurat jest od passata b3 do mojego Golfa II . Poprzednio miałem tam tylko obrotek ( 1.8 RP ) ale wymieniłem licznik na MFA . Wiadomo że MFA się nie odzywało ze względu na ubogą wiązkę ale obrotomierz , kontrolki i zegar śmigały . Dzisiaj podpiąłem wiązkę MFA a tu tylko zegarek się odzywa :( Obrotek jak i kontrolki cisza :( Jest jakiś inny pinout tych kostek ? Dodam że instalacja jest na 1 kostkę .



Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: mkoch » czw wrz 18, 2014 00:33

Łatwiej będzie Ci dorobić dodatkowe kabelki do oryginalnej kostki. Pinouty znajdziesz bez problemu. Tak naprawdę wiązka MFA to oryginalna wiązka mk2 + kilka kabli :) Z dwóch wiązek ze spokojem zrobisz jedną. Gdybym wiedział, że to tak proste, to sam bym tak zrobił, zamiast kupować ori :)


Powoly, bo się rozpierdoly...

Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: Radzio0018 » czw wrz 18, 2014 19:33

Właśnie tak zrobiłem :bigok: Wkurzyłem się i rozebrałem tą wiązkę od paska i do mojej wiązki dołożyłem zaledwie 7 kabelków ;) Tylko mam kilka pytań . Bo ogólnie nie mam jeszcze założonych czujników ale gdy przełączam na temp. oleju to mam kreski i ten tryb ustawiony czyli normalka, ale gdy chcę przełączyć na temp. zewnętrzną to przechodzi mi na zegarek , tak jakby omija mi tą funkcję . To jest spowodowane tym że nie ma czujnika ? A propos , jak ktoś takowy posiada to odkupię :) Drugie pytanie to jeżeli chodzi o spalanie to podpiąłem przewód do miejsca gdzie była zielona zaślepka , po prawej stronie nad silnikiem , i podczas postoju dochodzi do 99.9 ale jak zaczynam jechać to spada , jeszcze nie sprawdziłem na ile bo przejechałem dosłownie kawałek ale czy tak ma być ? Przewód jest nowy , nie jest pozaginany ani nic z tych rzeczy . Aa i jeszcze jedno , jak podpiąć czujnik temp. oleju ? Wiem że w filtr oleju ale jak to ma wyglądać ? I co z instalacją bo tam chyba nie mam przewodów :/



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: marcinek84 » czw wrz 18, 2014 20:11

Ja gdy jeszcze nie miałem czujnika temp zewnętrznej to pokazywał -40 może to zależy od licznika masz vdo czy motometer?
Jeśli chodzi o spalanie to tak pokazuje na postoju z uwagi ze wyświetla średnią wartość. Podczas jazdy wartość będzie mniejsza.
Czujnik temp oleju wkreca się w podstawę filtra oleju standardowo nie ma tam otworu z gwintem więc albo wymiana podstawy albo wiercenie i gwintowanie. W moim temacie jest zdjęcie podstawy z czujnikiem. Do czujników kladlem wiązki a właściwie trzeba 3 przewody 2 do temp zewnętrznej i jeden do oleju.
U siebie tak samo dołożyłem przewody do wiązki i wszystko działa.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: Dioda83 » czw wrz 18, 2014 21:33

Radzio0018 pisze:To jest spowodowane tym że nie ma czujnika ?
Owszem, jeśli nie zależy Ci na oryginale, to proponuję wstawić w to miejsce równoległe połączenie dwóch termistorów o wartości 1k Ohm i charakterystyce bodajże NTC - patent opracowany i sprawdzony przeze mnie.
Radzio0018 pisze:Drugie pytanie to jeżeli chodzi o spalanie to podpiąłem przewód do miejsca gdzie była zielona zaślepka , po prawej stronie nad silnikiem , i podczas postoju dochodzi do 99.9 ale jak zaczynam jechać to spada , jeszcze nie sprawdziłem na ile bo przejechałem dosłownie kawałek ale czy tak ma być ?
Bardzo dobrze uczyniłeś. Przed rozpoczęciem jazdy wyzeruj wskazania (reset), a po przejechaniu ok 2 km wskazanie powinno zbliżyć się do realnego spalania.
Radzio0018 pisze:Aa i jeszcze jedno , jak podpiąć czujnik temp. oleju ? Wiem że w filtr oleju ale jak to ma wyglądać ? I co z instalacją bo tam chyba nie mam przewodów :/
Wkręcasz czujnik w obudowę filtru oleju i podpinasz przewód sygnałowy, masę czujnik będzie miał z bloku silnika.


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Re: [MK2] Instalacja MFA

Post autor: Radzio0018 » pt wrz 19, 2014 07:28

Dioda83 pisze: Bardzo dobrze uczyniłeś. Przed rozpoczęciem jazdy wyzeruj wskazania (reset), a po przejechaniu ok 2 km wskazanie powinno zbliżyć się do realnego spalania.
Tak zrobiłem dzisiaj , działa . Pokazywało w miarę realnie .
marcinek84 pisze: Ja gdy jeszcze nie miałem czujnika temp zewnętrznej to pokazywał -40 może to zależy od licznika masz vdo czy motometer?


Mam VDO , ale kolega mkoch w innym poście na temat MFA również miał tak jak ja , że licznik omija tą funkcję . Oczywiście tak samo brakuje mu czujnika .



Awatar użytkownika
kiliskt90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 21, 2014 14:14

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: kiliskt90 » pn wrz 29, 2014 19:30

Świetna opcja, chyba sam się za to na dniach zabiorę bo zegary już mam :hmm:



Awatar użytkownika
wlodi2001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob cze 25, 2005 16:26
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: [MK2] Instalacja MFA

Post autor: wlodi2001 » pt paź 17, 2014 20:32

Witam Panowie, myśle że moje pytanie będzie pasowało do tematu.
Otóż kupiłem sobie golfa II automat 1.8. Silnik i skrzynia przełożyłem od mkIII 1,9 tdi 90km do niego. Jest to dość bogata wersja bo mam elektryczne szyby lusterka, abs, klima, wspomaganie, centralny i moge tak wymieniać, wszystko fajnie pięknie z tymże licznik mam klasyczny prędkość/zegar. Jakiś czas temu na szrocie udało mi sie znaleźć nówkiee sztuke 150tyś km golfa 85r 1,8 gti, wybebeszyłem go i wziałem od niego licznik i manetke mfa a także mam czujnik temp zewnętrznej. Problem pojawi się z średnim spalaniem i obrotami, gdzie z obrotami będe kombinował z jakimś dzielnikiem który będzie przetwarzał sygnał W na taki prawidłowy pod obroty( już mam projekt płytki-układu całego) tak średnie spalanie idzie z podciśnienia z kolektora, otóż u mnie jest co najwyżej nadciśnienie w kolektorze. A co jeśli rurkę z licznika poprowadził bym tuż za filtrem powietrza? Tam mam podciśnienie. Czy to może działać?


####GTI EDITION####
nA zAwSzE dObRa MaRkA

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

[MK2] Instalacja MFA

Post autor: RasPL » sob paź 18, 2014 10:26

działać będzie ale zapomnij że pokaże ci spalanie, ten licznik jest silnika z jakim był fabrycznie, i dla niego z grubsza pokaże prawdę ( taką ma zapisaną kalibrację w pamieci). By mieć wszystko cacy musisz zdobyć licznik z mk3 tdi 90km i go wsadzić + impulsator+czujniki z mk3


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości