w tygodniu skończyłem kabelek, który sprawdzałem 3 razy !
no i dzisiaj podłączyłem na próbę:
po podłączeniu zasilania i po każdym przekręceniu kluczyków coś zarzęzi w zegarach przez 2 sekundy... czyli silniczki sie kalibrują - OK
no ale nic test, obrotki chodzą OK, prędkość nie ok...i choinka:
PYTANIA:
- czy można zaadoptować prędkościomierz - chyba trzeba VAGiem podac jekieś cyferki odpowiadające impulsatorowi w skrzyni ?
obecnie zawyża około 20 km/h - bo ori zegary są od 20km a te od 0
czyli trzeba w adptacji wpisać wartośc dla AFN ?????
coś pokombinuję...
- wskaźnik paliwa (na ori zegarach pokazywał ponad 1/4 baku - na zegarach z mk4 pokazał niewiele ponad rezerwe, czyli ciutke mniej...
- co z choinką:
ABS- ja nie mam
Poduszki - nie wiem czemu jarzą ?
- trójkącik - to chyba jakiś serwis -
- kluczyk otoczony autkiem (na obrotku) - jak to wygasić ?
to IMMO - bezie zasłonięta diodka
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:04 ]
ABS i poduszki to chyba do masy ?
"Die Klemme für Airbag (Blau/6) wird auf Masse gelegt werden, wenn kein Airbag vorhanden ist. Sollte ein Airbag vorhanden sein, dann das Signal an der normalen Leuchte abzweigen, nach bisheriger Erkenntnis muss hier ein Relais zwischengeschaltet werden (wird ergänzt).
Die Klemme für ABS (Blau/19) wird wird wenn sie nicht benötigt wird auf Masse gelegt. Wenn man sie nutzen will, dann ist die Anbindung je nach Modelljahr unterschiedlich. Ab Modelljahr 96 wurde ein anderes ABS-System verbaut, so das die Leuchte direkt angeschlossen werden kann (Pin 1), vor Modelljahr 96 ist ein Relais notwendig, denn sonst wird das Signal nur "umgekehrt" angezeigt, d.h. ihr müsst mit einer Relaisschaltung das Signal umkehren."
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:09 ]
cały opis tutaj, coś nie jarze po niemiecku..
http://theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm
PO ROZMOWIE Z BIGOZZ-em już wszystko jasne
Immo - zasłonić lub wylutować diode
antypoślizg, ABS i poduchy - do masy
Speed będzie zadaptowany VAGiem w kanale 17
BIGOZZ - WIELKIE DZIEKI !!
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 15:49 ]
No i wszysto zrobione !!
aby pozbyć się choinki należy piny we wtyczkach zegarów MK4 zmostować do masy czyli-
Wtyczka niebieska:
pin 6 - AIRBAG
pin 19 - ABS
pin 31 - PASY
Wtyczka zielona:
pin 14 - ANTYPOŚLIZG
IMMO niestety wymaga rozebrania zegarów (4 śrubeczki)
potem trzeba kręcić wskazówką obrotka w prawo poprze opór i w lewo wykręcac ciągnąć do góry
zalepiamy taśmą diodke od IMMO i po problemie
Kolejny krok to podłączenie pinu 25 z wtyczki niebieskiej do lini K we wtyku OBD
Dzieki temu można wejść w instruments kanał 17
i dostosować licznik porzec recode - zmienia się ostatnią cyfre - u mnie było 2 a najbliższe wskazania prędkościomierza to 3 , czyli soft code 143
i na koniec foto z wstępnej przymiarki - pasowanie mechaniczne w następnym odcinku...
![Obrazek](http://img152.imageshack.us/img152/8274/testokqh8.jpg)