Strona 4 z 36

: czw mar 15, 2007 17:20
autor: prezesik25
greg pisze:no ja wczoraj kumplowi załozyłem przekaxniki + Hella a'la mk4 - dzisiaj poinformował że zmiana jest kolosalna
No efekt jest piorunujący !!!

Myślę też założyć taką instalkę braciakowi w Corsie A.

: sob mar 17, 2007 19:39
autor: RaMZeS_CP
ja w swoim mk2 tez już mam światła na przekaźnikach :chytry: dokladnie na czterech :bajer:
jestem bardzo zadowlony z tej inwestycji i polecam każdemu, aby u siebie zamontował :hmm:

ps: zakładając u siebie korzystałem z porady :dol:
http://lo64.neostrada.pl/przekazniki/

: pt mar 23, 2007 22:47
autor: greg
a jak ktoś chce to przekaxnikiem załatwi automatyczn ewłączanieświateł i nie bedzie musiał pamiętać o włączaniu/wylaczaniu świateł

: śr mar 28, 2007 18:10
autor: gregoreq
A tak wyszlo to u mnie .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kabelki troche jeszcze nie ulozone ale jakos poszlo . Instalacja na 3 przekaznikach bezpiecznik na kazde wlokno . W sumie 5 godzin powolnej roboty , ale kabelki porobione. Jedna uwaga kabla , wsuwek kupujcie z 2 razy wiekszym zapasem bo ja kupilem z pojedynczym zapasem ;) i wsuwek wyszlo mi na zero a kabla braklo 20cm ( z 6 metrow ) :/ .
Sterowanie przekaznikami z lewej kostki zarowki , oraz tej pod zbiorniczkiem . Orginalna instalacja pozostawiona jak byla .

: śr kwie 04, 2007 23:02
autor: Jacenty80
Ja dziś przekaźniki zamontowałem. Do tego mam od miesiąca nowe reflektory Hella (82zł za sztukę) i żarówki Phillips Power2Night... normalenie trawa się pali:)

: sob kwie 07, 2007 16:05
autor: Fello.w
sHpAaKu, za potorzenie nowej teorii obwodów - nagroda jobla.
Najważniejsze, że zainteresowani zaczaili, nie ;)

Pozro!

: ndz kwie 08, 2007 17:47
autor: deamon
A ja mam pytanko czy to muszą być przekaźniki z poldka? Mam cały karton przekaźników z Mk2 i passata B3 da rade coś z tych przekaźników wykombinować?
Pozdrawiam

EDIT:
Muszę się przyznać że czytałem i tak wiem że można dać inne ale chodziło mi o konkretne podanie numeru przekaźnika, bo może ktoś tak robił i nie musiałbym szukać takiego przekaźniczka no ale widzę że muszę sie troszkę pomęczyć hehe ;)

: ndz kwie 08, 2007 18:49
autor: greg
deamon pisze:Mam cały karton przekaźników z Mk2 i passata B3 da rade coś z tych przekaźników wykombinować?
mozesz - np rzekaźnik odciążajacy styki nr18 - ma piny 30; 85, 86, 87 a więc nadaje się

: ndz kwie 08, 2007 20:12
autor: deamon
Juz znalazłem sporo przekaźniczkow ze 30 bedzie i wykorzystam chyba 204 do 40A jest.

: ndz kwie 08, 2007 23:24
autor: elkacpero
Witam ja też założyłem przekażniki do swojego golfa naprawdę warto .Wasze opisy są bardzo dobre ale ja zrobiłem jeszcze inaczej ,poniewarz największe spadki napięc są na wyłączniku świateł i przełączniku drogowe / mijania ja swoje przekażniki założyłem pod kierownicą ,sposób jest bardzo prosty [mamy wszystkie potrzebne przewody w jednym miejscu] ,wykorzystujemy oryginalne bezpieczniki ,wystarczą dwa przekażniki.Oczywiście najlepszy efekt uzyskuje się montując przekażniki przy reflektorach .Spadki napięc najlepiej mieżyc w ten sposób ,że jeden przewód miernika przykładamy do +akumulatora a drugi do żarówki [oczywiście do przewodu +]wtedy miernik wskazuje jaki jest spadek napięcia na drodze akumulator żarówka .Spadek napięcia może występowac nie tylko na przewodzie +ale również na minusie czyli tzw.masie to też trzeba sprawdzic pozdr.

: pn kwie 09, 2007 00:09
autor: sHpAaKu
Może tak może nie. Jeśli wogóle są przekaźniki zrobione to z kabiny sterujesz "lekkim" prądem i nie ma szans nawet żeby występowała iskra tak mocna żeby utleniać przełączniki i manetki. To jest prąd rzędu mili amper. Reszta to kwestia wygody gdzie je trzymasz. Co do liczby przekaźników ja obrałem filozofię jak tu ktoś wcześniej zaproponował 4 sztuk: mijania L, mijania P, drogowe L+P, halogeny L+P.

: pn kwie 09, 2007 00:24
autor: Goofi
Z powodu spadkow napiec na przewodach uwazam, ze najlepszym rozwiazaniem jest umieszczenie przekaznikow najblizej lamp i danie najkrotszych przewodow do polaczenia wszystkiego. Danie 4 przekaznikow to jak dla mnie przesada, zupelnie to nic nie da a koszty sporo wieksze i skomplikowanosc ukladu.
Dwie zarowki 55W daja 110W, przy napieciu maxymalnym 14,5V daje to prad okolo 7,5A Dobre przekazniki maja maksymalny prad stykow 40A, wiec jest duzy zapas.
Po co przeplacac i komplikowac, jak nie ma roznicy?
Jestem w stanie zrozumiec dawanie 4 bezpiecznikow, ale 4 przekaznikow juz nie ;)

[ Dodano: 09-04-2007, 00:26 ]
Przy okazji, prad cewki jednego przekaznika wynosi okolo 100mA, wiec nie sa to male mili ampery ;)

: pn kwie 09, 2007 00:50
autor: sHpAaKu
Jak padnie przekaźnik od mijania (statystycznie może) to "może" nie będę miał zupełnie ciemno w nocy na zakręcie jeśli będą 2 sztuki. Z prądem masz rację i nie dyskutuję o tym. Koszty?? Na forum ludzie są skłonni wydawać fortuny na różne pierdoły typu logo wolfsburg, dywaniki itd. a tu mówimy o przekaźniku za 10zł, którego można pozyskać na wiele sposób - także za darmo. 1 przekaźnik na oba światła mijania to dla mnie niebezpieczny pomysł. Zerknij w skrzynke z bezpiecznikami i zobacz że są wyodrębnione strony prawa i lewa.

: pn kwie 09, 2007 00:57
autor: Goofi
Przekaznikow w skrzynce z bezpiecznikami jest duzo wiecej i wystarczy ze odpowiedni z nich padnie i nigdzie nie pojedziesz a jak czesto slyszysz, ze komus jakis pada mimo, ze zazwyczaj maja one po 10-20 lat. Inna sprawa, ze te nasze od swiatel pracuja pod maska, gdzie wilgoc, wilki (joke), ale i jakos to mnie nie przekonuje bo pod maska jest duzo wiecej stykow w chocby samym silniki i jakos te rzeczy nie naleza do wadliwych. Ale jak ktos chce montowac 4, to prosze :bajer: