Strona 4 z 13

: pt paź 02, 2009 16:39
autor: filson14
wiecie moze czy ta lampke od panelu nawiewow mozna jakos wyjac z oprawki czy tak jak Szczepulek nalezy ja po poprostu rozbic i wyjac resztki?

jak ta lampka jest wogole zbudowana? czy te dwie blaszki (standardowe) one sa jakies dwuwarstwowe ze moge tam wsadzic nozki diody czy jak je polaczyc z dioda?bo nie wiem w jaki sposob i pod jakim kontem sie zabrac za ta zaroweczke;)

: sob paź 03, 2009 19:43
autor: AIRWOLF
filson14,
jeśli dobrze zrozumiałem to wygląda to tak:
wkład na żarówkę wygląda tak, żarówkę idzie wyjąć, wyciągasz wtyczkę, i kombinerkami popychasz 2 metalowe bolce od podstawki żarówki i wypadną z drugiej strony, później kombinerkami popychasz jeszcze raz bolce i najprawdopodobniej jak żarówka niebyła nigdy zmieniana bolce metalowe będą przylutowane do nóżek żarówki, jak chcesz zmienić na diodę to lekko otworki na bolce a czarnej obudowie powiększasz o wielkość nóżek diody tak żeby dioda z nóżkami weszła na wcisk to nie będzie trzeba lutować, później z przewodzie "+" do żarówki wlutowujesz rezystor 1Kohm i oświetlenie diodowe śmiga

: sob paź 03, 2009 23:14
autor: filson14
znaczy ja juz mam wymontowana ta zarowke wraz z oprawka (ta czarna z dwiema blaszkami). wypchnac sie raczej nie da.myslalem zeby wlasnie pociagnac z te blaszki i moze one wyjda same tylko wlasnie nie wiem jak to jest w srodku dokladnie. a z ta dioda to chodzi Ci o to ze jezeli bedzie ona na wcisk to wcisniete blaszki beda po prostu dotykaly jej nozek?! rezystor raczej na diode

Re: Oświetlenie w Mk 2, Golf 2 >> by Szczepulek

: pn paź 05, 2009 16:13
autor: maateuszeq
szczepulek pisze:witam wszystkich miłośników motoryzacji :grin:

osobiście jestem miłośnikiem niemieckich samochodów, a przede wszystkim Golfa!! :kac:

ze wszystkich samochodów którymi jeździłem, to właśnie golf królował :grin: ,miałem mk2 1.3, potem mk1 1.6 D (milutkie wspomnienia) a teraz jeżdzę Golfem II 1.3 na wtrysku '91r.

Narazie ze względu na braki finansowe i czasowe zamieszczam tylko 2 projekty, 1. modyfikacja podświetlenia włącznika świateł (inne podobnie można wykonać), oraz podświetlenie regulacji nawiewu. :)

PODŚWIETLENIE WYŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ

najpierw rozkładamy klawisz na czynniki pierwsze :rotfl:

następnie wyciągamy podważając zielony plastik, dzieki któremu do tej pory wyłącznik świecił na zielono.

img1
Obrazek

img2
Obrazek

następnie wyciągamy zarówkę a w jej miejsce będziemy lutować diodę LED (u mnie 5mm czerwona), rezystor jaki zastosowałem to ok 600 Ohm. został schowany pod diodę.

img3
Obrazek


UWAGA!!! należy uważać na biegunowość diody, ja sobie zapomniałem sprawdzić gdzie jest "+" i musiałem przelutować diodę. :cool:

na fotce czwartej ..img4.. widoczny efekt końcowy.. :bajer:



jutro ciąg dalszy :)


kurde... męcze się z tym i nie pali się ! co może być tego przyczyną? diode mam taka sama jak a tym zdjeciu... rezystor mam na 12 v i nie chce palić ... juz z 10 razy przelutowywałem.... a jeszcze odrazu mam pytanie... jak jest podswietlenie ogrzewania tylnej szyby to tam jest zaróweczka wyjąłem ją i wsadziłem diodę z rezystorem i też pupa... nie pali... może ktoś tu bardziej szczegółowo napisać jak to zrobić ?
bede wdzięczny

: śr paź 07, 2009 22:38
autor: filson14
Kolega artur1902 mowil ze potrzebna jest dioda 3mm. moze po prostu jak probowales na 5 to sie nie miescila i polaczenie sie przerywalo w momencie zacisniecia obudowy. sprawdz czy odpowiednia nozke diody podlaczyles do odpowiedniej blaszki w klawiszu :)

P.S. jak ktos wie to prosilbym o odpowiedz na moje poprzednie pytanie w sprawie tej zarowki od nawiewow ;) pozdrawiam

: czw paź 08, 2009 13:19
autor: maateuszeq
ja sobie już poradziłem :P

a co do Twojego pytania filson14 no wiec... ja to zrobiłem tak ... tą zarówke w tej czarnej obudowie z tej głównej obudowie ... rozbiłem zarówke i ją wyjąłem kombinerkami wyjąłem te 2 blaszki, ten plastik czarny co okrywa diode przyciąłem ze 3 mm. zaróweczke na papierze sciernym zjechałem też dość dużo ( 2 mm zostały do blaszek w środku ) i jak juz to masz lutujesz rezystor do jednej z nóżek diody ale bardzo blisko niej bo pamietaj ze musisz ten rezystor zmieścić w tej obudowce, wkładasz diode do tej obudowy tak zeby 2 nóżki wyszły tymi dziurkami i zeby rezystor był już w środku, obcinasz tak na kilka mm te nóżki i wkładasz blaszki po czym lutujesz nóżki z blaszkami, i wkładasz w miejsce w panelu od nawiewu ( pamietaj o biegunach diody ) wszystko powinno sie w tym panelu ładnie podomykać bo na początku zostało spiłowane i jest na wszystko miejsce :)
pozdrawiam

: czw paź 08, 2009 15:52
autor: filson14
aha. czyli najlepiej rozbic;) a tez rozwiercales troche te otwory w obudowie czy nie?te blaszki sa jakos rozwidlone w srodku zeby wsadzic te nozki czy po prostu przylutowac i wcisnac?!

ps. a jak sobie poradziles z klawiszami to opowiedz co i jak zrobiles, na jakich diodach itp to moze sam skorzystam ;) i nie tylko ja :)

a i jeszcze jedno. gdzie w tej wtyczce w aucie od oswietlenia nawiewu jest + a gdzie -? jak cos to orientacyjnie wzgladem tej blokadki wtyczki powiedz ;) (ten plastikowy bolec ktory utrzymuje wtyczke w miejscu) co blizej tego a co dalej :)

pozdrawiam

: sob paź 10, 2009 19:16
autor: palel33
Jak zdemontować panel nawiewów MKII ?? chodzi mi o te plastikowe końcówki suwaków przez które nie można zdemontować panelu
i włącznik dmuchawy ciągne ale nie schodzi nic i boje się że coś urwę.

: sob paź 10, 2009 23:03
autor: filson14
palel33, nie masz sie czego bac ;) nie ma tam czego urwiesz o ile pociagniesz te suwaki i pokretlo na wprost. bo jezeli wykrecisz gdzies na boki czy cos to jest to bardziej prawdopodobne :P musisz mocno pociagnac i wyskoczy. nie martw sie ;) powodzenia

: ndz paź 11, 2009 16:30
autor: Andrzej.Pr.P
koledzy zamontujcie jeszcze kondensator okolo 2200mikro rownolegle bedzie powoli gaslo swiatlo w samochodzie oczywiscie oswietlenie diodowe ja tez w swoim autku mam wszystko na diodach cos pieknego

: śr paź 21, 2009 21:29
autor: Jeżu
Jeśli słabo wam lampki swiec to zamontujcie se lampki takie jak ja mam z mk4 w podsufitce + ledy niebieskei efekt murowany i bedzie gites :chytry:
Obrazek
oraz moje poprawione podświetlenie nawiewu :jezor:
Obrazek

: czw paź 22, 2009 22:26
autor: mcgajwer
ma ktoś może dojście do jakiejś strony w necie gdzie moge se z niej wydrukowac albo zciągnąć tarcze zegarów do MK2 220 km/h i obr. 7 tyś. bo jestem w trakcie robienia zegarów i spodobały mi se te blaty od szczepulka. i mam zamiar przykleić inne tarcze. z góry dzięki. pozdro VW :grin:

: pt paź 23, 2009 23:23
autor: filson14
Jeżu, powiedz jak to poukladales w tym panelu od nawiewow?! ;) i te zegary w jaki sposob masz robione. domyslam sie ze jest tam jakas dioda uv i lakier fluor- na wskazowkach ale z tego co mi sie wydaje to dioda uv ma odcien zblizony bardziej do fioletowego. masz tam jeszcze jakies inne diodki czy jak? ;) ladnie Ci te zegary wygladaja chociaz nie wiem czy jak bys mial biale tarcze to ten odcien niebieskiego nie bylby ciekawszy ;) ale moze byc wtedy inny efekt wskazowek :P pozdrawiam

: sob paź 24, 2009 18:36
autor: Andrzej.Pr.P
kolego ja zakupiłem na allegro tarcze zegarow białe do mk2 220km i 7tyś obr dodalem do tego diody niebieskie tez z allegro od tego samego goscia i chwali sie pieknie wyglada tylko nie kupuj lakieru fluorestencyjnego bo on przy diodach niebieskich nie dziala mozliwe jak bys kupił ultra fiolet to by wskazówki sie swieciły ale tego nie umiem powiedziec, A i jeszcze jedna diode czerwona na podswietlenie zegarka tylko musisz go rozebrac i ten plastik zielony wyjac co kolor żarówki zmienia