Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
czyszczenie Geo będę robił przy Mk IV (ARL) z foto na goglach wygląda ze razem kolektorem turbawka jest , tak jak na twoim zdj podesłanym . Dzięki wielkie za pomoc , i rozwianie wątpliwości duzo rozbierania jest i demontażu by wytargać turbo i dotrzeć do słabo widzących śrub na wydechowym ;/ chyba przyda się lustereczko .
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Za chiny nie moge dostać się do kierowniczek, nie mogę rozpolowic tej czesci goracej, zalalem wd na cala noc, obstukiwalem mlotkiem, podwazalem dosc silnie i ani drgnie. jakies rady ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
mackoz, ja to robię tak,że łapię suszarkę w imadle za kolektor lub za podstawę w zależności jaka suszarka i od czego.Następnie zapuszczam dobrym penetrantem z dodatkiem MO2 (dwusiarczek molibdenu) lub skrajnie Rost Off WURTH,nie jakimś badziewiem jak WD-40...
Następnie biorę sztywny,gruby,metalowy pobijak o średnicy 1cm i młotek. Między częścią zimną,a gorącą są 2 nadlewki,do których przystawiam pobijak i pukam,nie za mocno,ale i nie słabo.Najważniejsze jest,żeby pobijanie odbywało się równomiernie,raz z jednej,raz z drugiej,żeby nie skosiło i nie ugięło wałka.
Jeśli samo zapuszczanie i pobijanie nie skutkuje,trzeba suszarę ogrzać dookoła w miejscu styku lut-lampą lub skrajnie opalarką elektryczną.
Następnie biorę sztywny,gruby,metalowy pobijak o średnicy 1cm i młotek. Między częścią zimną,a gorącą są 2 nadlewki,do których przystawiam pobijak i pukam,nie za mocno,ale i nie słabo.Najważniejsze jest,żeby pobijanie odbywało się równomiernie,raz z jednej,raz z drugiej,żeby nie skosiło i nie ugięło wałka.
Jeśli samo zapuszczanie i pobijanie nie skutkuje,trzeba suszarę ogrzać dookoła w miejscu styku lut-lampą lub skrajnie opalarką elektryczną.
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Ja lałem odrdzewiaczem. Opalarka mi się wydaje, że będzie za słaba do tego.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Nie będzie.Trochę czasu trzeba poświęcić,ale jak nagrzeje,to po splunięciu tylko syknieKoJ@K pisze:Opalarka mi się wydaje, że będzie za słaba do tego
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
lut lampa podgrzewalem stgarajac sie tylko plomieniem grzac muszle wydechową. Potem jak kolega pisal mloteczkiem ostukalem wokolo i pozniej tez przez pobijak i sam sie zdziwilem ze zeslo bez problemu. Myslalem ze beda jakies powazniejsze problemy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
HELP ME!!
No to skoro temat jest odgrzebany, to podbiję tu o porady...
Nie miałem żadnych wcześniejszych objawów notlaufu. Żadnych. Jechałem sobie 5km/h w straszliwym upale w straszliwym korku i jak się droga rozładowała, ja mu w gaz a on notlauf...
Diagnoza:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Czyli typowe przeładowanie. Zamieniłem n75 z n18 i bez zmian (chyba, że w tym silniku nie mogę tak zrobić, bo zaworki są nieco inne. n75 ma jedno wyprowadzenie w inną stronę i jest 1K0 ale to chyba nie ma wpływu. N18 taki typowy jak zawsze).
Wężyki sprawdzone, no to decyzja czyścimy turbo, ale wcześniej vag/select/engine/basic settings/011 i obserwacja. Sztanga chodzi pięknie i zaczęło mnie to zastanawiać... Dowiedziałem się, że czasem na postoju bywa wizualnie dobrze, ale podczas jazdy wchodzi notlauf.
No to wywaliłem turbo, rozebrałem a tam lekko przykurzone jakbym odymił świeczką bebechy...(w całej tej sytuacji porobiłem mnóstwo zdjęć, bo co się okazało turbina oryginalna, wcześniej nie otwierana, zero luzu poosiowego i zero oleju. Dolot też czysty) Ale jak już miałem rozebrane, to całość wyczyściłem poskładałem, odpalam i nadal bez zmian...
Teraz istotne jeszcze informacje. Po skanie całego auta nie ma innych błędów związanych z motorownią (jedynie siłownik klapy klimatronika ale to bez znaczenia w tym przypadku).
Teraz najdziwniejsze! Auto nie wpada w typowy notlauf, tylko ma go od samego początku!! W sensie podpinam vaga, kasuję błąd > odpalam auto, nie ma błędów > ruszam 2-3m i już jest błąd ten co powyżej > silnik chodzi, kasuję błąd i od razu wskakuje cały czas ten sam i jest przeładowanie.
IC jest NOWY oryginał Valeo, wszystkie złączki są szczelne, wszystkie rury w dolocie szczelne, wszystko rozebrałem oczyściłem z brudu (przy okazji) i złożyłem...
Macie jakieś pomysły??
Myślałem o zrobieniu logów, ale jak skoro auto w ogóle nie chce jechać i od ruszenia ma przeładowanie?? Teraz SDI to przy moim rakieta
auto jak w podpisie 2003r ASZ tiptronic...
No to skoro temat jest odgrzebany, to podbiję tu o porady...
Nie miałem żadnych wcześniejszych objawów notlaufu. Żadnych. Jechałem sobie 5km/h w straszliwym upale w straszliwym korku i jak się droga rozładowała, ja mu w gaz a on notlauf...
Diagnoza:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Czyli typowe przeładowanie. Zamieniłem n75 z n18 i bez zmian (chyba, że w tym silniku nie mogę tak zrobić, bo zaworki są nieco inne. n75 ma jedno wyprowadzenie w inną stronę i jest 1K0 ale to chyba nie ma wpływu. N18 taki typowy jak zawsze).
Wężyki sprawdzone, no to decyzja czyścimy turbo, ale wcześniej vag/select/engine/basic settings/011 i obserwacja. Sztanga chodzi pięknie i zaczęło mnie to zastanawiać... Dowiedziałem się, że czasem na postoju bywa wizualnie dobrze, ale podczas jazdy wchodzi notlauf.
No to wywaliłem turbo, rozebrałem a tam lekko przykurzone jakbym odymił świeczką bebechy...(w całej tej sytuacji porobiłem mnóstwo zdjęć, bo co się okazało turbina oryginalna, wcześniej nie otwierana, zero luzu poosiowego i zero oleju. Dolot też czysty) Ale jak już miałem rozebrane, to całość wyczyściłem poskładałem, odpalam i nadal bez zmian...
Teraz istotne jeszcze informacje. Po skanie całego auta nie ma innych błędów związanych z motorownią (jedynie siłownik klapy klimatronika ale to bez znaczenia w tym przypadku).
Teraz najdziwniejsze! Auto nie wpada w typowy notlauf, tylko ma go od samego początku!! W sensie podpinam vaga, kasuję błąd > odpalam auto, nie ma błędów > ruszam 2-3m i już jest błąd ten co powyżej > silnik chodzi, kasuję błąd i od razu wskakuje cały czas ten sam i jest przeładowanie.
IC jest NOWY oryginał Valeo, wszystkie złączki są szczelne, wszystkie rury w dolocie szczelne, wszystko rozebrałem oczyściłem z brudu (przy okazji) i złożyłem...
Macie jakieś pomysły??
Myślałem o zrobieniu logów, ale jak skoro auto w ogóle nie chce jechać i od ruszenia ma przeładowanie?? Teraz SDI to przy moim rakieta
auto jak w podpisie 2003r ASZ tiptronic...
'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Kiedys grzalem palnikiem z butli (nie acetylenowym) I nie chcialo puscic, a po podgrzaniu acetylenowym rozpolowila sie sama po kilku sekundach. Turbina turbinie nie rowna, jedna bedzie mniej, druga bardziej zapieczona, jedna sie otworzy po kilku pyknieciach, a druga po palniku, nie ma reguly na to.
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
steniu4, testowales sztange przez vaga na 011 bloku Rusza sie sztanga ? ? Rozbierales gruszke ? czesto pod ta obejma gruszki gnije i robi sie dziura. Z zewnatrz nic nie widac dopiero jak rozbierzesz gruszke na czesci pierwsze ;p
Re: Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
testowałem. Ruszała się pięknie. Wyjąłem turbo, nie było zacięć ale jak miałem na stole to wyczyściłem i poskładałem. Jest gdzieś inny temat z podobnym problemem i tam kontynuowałem. Przyczyna była zupełnie gdzie indziej. Padł od tak czujnik ciśnienia doładowania. Zamieniłem i po problemie. Auto zapiernicza jak dawniejmackoz pisze:steniu4, testowales sztange przez vaga na 011 bloku Rusza sie sztanga ? ? Rozbierales gruszke ? czesto pod ta obejma gruszki gnije i robi sie dziura. Z zewnatrz nic nie widac dopiero jak rozbierzesz gruszke na czesci pierwsze ;p
'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
Re: Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
hey , a który to czujnik doładowania , gdzie go lokalizować ??steniu4 pisze:testowałem. Ruszała się pięknie. Wyjąłem turbo, nie było zacięć ale jak miałem na stole to wyczyściłem i poskładałem. Jest gdzieś inny temat z podobnym problemem i tam kontynuowałem. Przyczyna była zupełnie gdzie indziej. Padł od tak czujnik ciśnienia doładowania. Zamieniłem i po problemie. Auto zapiernicza jak dawniejmackoz pisze:steniu4, testowales sztange przez vaga na 011 bloku Rusza sie sztanga ? ? Rozbierales gruszke ? czesto pod ta obejma gruszki gnije i robi sie dziura. Z zewnatrz nic nie widac dopiero jak rozbierzesz gruszke na czesci pierwsze ;p
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
Przemula, tzw. map sensor, jest na rurze idącej od ICka do EGRa.
Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
U mnie na IC siedzi patrząc od góry przy zbiorniku od spryskiwaczy... Różnie były montowane, może być też na rurze dolotowej...Przemula pisze:hey , a który to czujnik doładowania , gdzie go lokalizować ??
To są dwa czujniki w jednym. Czujnik doładowania i czujnik temperatury... Mniejsza o to. Wygląda tak: viewtopic.php?t=85819" onclick="window.open(this.href);return false;
'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)
Re: Czyszczenie turbosprężarki VNT-foto porada
ok dziekisteniu4 pisze:U mnie na IC siedzi patrząc od góry przy zbiorniku od spryskiwaczy... Różnie były montowane, może być też na rurze dolotowej...Przemula pisze:hey , a który to czujnik doładowania , gdzie go lokalizować ??
To są dwa czujniki w jednym. Czujnik doładowania i czujnik temperatury... Mniejsza o to. Wygląda tak: viewtopic.php?t=85819" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości