[Golf MK2/MK3] Montaż obrotomierza.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » wt wrz 28, 2004 20:09

marek007 pisze:
Marcinek pisze:Mam golfa III 1,8 GL Licznik od 20-220 jaki potrzebuje do tego zakres obrotomierza ktos wie? i gdzie moge dostac taki licznik? bo u nas na gieldzie nie ma... I wystarczy ze podepne ta jedna kostke z tylu i dzialac bedzie?
no więc obrotomierz w twoim golfie ma zakres do 7000obr/min.a gdzie kupic to mnie nie pytaj bo sam szukam :grrr:
na allegro szukajcie troche tego było ostatnio



arek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: arek » wt wrz 28, 2004 22:16

No ja widziałem, bo koleś rok temu rozkładał mk2 z tym licznikiem digital, tylko , ze licznik miał pobity wyświetlacz.


Golf Mk2 TDI 110KM Max Voll :)

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » wt wrz 28, 2004 22:58

arek pisze:No ja widziałem, bo koleś rok temu rozkładał mk2 z tym licznikiem digital, tylko , ze licznik miał pobity wyświetlacz.
?


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw wrz 30, 2004 11:47

No dobra.
Mam już MFA ,zaczynam kombinować.
Parę spraw udało mi się rozwiązać (narazie teoretycznie i praktycznie "na stole")
1. Z obrotomierzem nie będzie większych problemów ,zmiana kilku elementów i założenie prostego dzielnika (koszt ok.5-10pln) oczywiście zmiana tarczy :grin:
2 Temperatura zewnętrzna ,można zastosować orginalny czujnik,lub kupić w sklepie elektronicznym (koszt ok.5pln)
3. temperatura oleju j.w. Ale tu mam pytanie:
GDZIE JEST MONTOWANY?
4. Szybkościomierz. Bez problemu ,ta sama stała 950 (ale i tak pozostanę przy swoim do 200 :grin: )

A teraz poważny problem
Zużycie palwa.Może jest na tym forum elektryk,lub elektronik samochodowy?
Nie oczekuje gotowego rozwiązania tylko pomysłu.
Podobno w starych "beczkach" były montowane mierniki zużycia paliwa.
Jak to było rozwiązane?
Zastanawiam się nad czujnikiem tensometrycznym na przewodzie wysokiego ciśnienia (jak w tdi) i układem formującym impulsy ,ale niewiem czy to dobra droga.
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt paź 01, 2004 10:24

Napisz jakie dokładnie elementy zmieniłeś w tym obrotomierzu?
Co by każdy co ma dieselka mógł sobie zamontować obrotka od benzyny.

Co do pomiary zużycia paliwa to goście podłaczają się pod wtryskiwacz i mieżą czas i częstotliwośc wtrysku paliwa wklejają to do wzoru (trzeba znać wydajnośc wtryskiwacza) tylko takie cuda rąbią na mikrokontrolerach, popytaj na forum elektroda.pl może ktoś tak będzie więcej wiedział.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pt paź 01, 2004 11:01

Jak skończe pracę z MFA,to oczywiście przygotuję opracowanie dla wszystkich przecież "do grobu sobie tego nie wezmę :grin: :grin: ".
Co do obrotomierza to niemam od benzyny,więc niewiem jak to jest tam robione.
Ten z MFA działa na zupełnie innej zasadzie (odrysowałem już połowę schematu elektroniki). Tam obrotomierz jest zintegrowany z prockiem.
Impulsy wędrują do procka a dopiero potem szyną im-bus do drivera silnika wskazówki.
W gołym obrotku niema tego bólu ,tam wystarczy zmienić stałą czasową elementów na wejściu i dopasować poziom napięcia wejściowego.
Będe u kumpla ,może ma sam obrotek to przygotuję coś na poniedziałek :bigok:
Ps. chyba że jest ktoś z krakowa ,kto ma wolny i mógłby pożyczyć obrotomierz od benzyny na wekkend?



szaro102

Post autor: szaro102 » wt paź 05, 2004 11:12

w moim MFA prawie dziala tzn. pr.srednia , km,czas ,temp.zew,zegar :-) pozostalo mi spalanie i temp oleju bo pewien kolo nie zamontowal mi czujnika :-)
Dziasiaj mam zamiar uruchomic (tzn. uruchomie) obrotomierz:-)
Tak na marginesie czy kazdy golfik II ma pneumatyczne regulacje nawiewow
nie ma linek :-) tzn. sa ale tylko do regulacji cieplo zimno
Pozdrawiam
Irek



Gimadmin

Post autor: Gimadmin » pn paź 18, 2004 18:26

ygd pisze:Tak jak jest napisane, w 99,9% przypadków nie trzeba nic więcej robić. Najprościej pożyczyć od kogoś zegary i sprawdzić;)


No wszystko fajnie, ale co w tym 0,1 % ?? Mam Jette z 1984r 1,6 D Kupilem zegarki z obrotomierzem, podlaczam... i wszystko poza obrotomierzem i dioda wskazujaca swiatla drogowe dziala... Ale obrotomierz nie :(



przemek42
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 16:40
Lokalizacja: kielce

Post autor: przemek42 » pn paź 18, 2004 20:21

Mam golffa z 85r z zegarkiem dostałem zegary od kumpla z obrotkiem ale z jedną wtyką chyba od golfa po 89r u mnie są dwie wtyki czy jest jakaś szansa zainstalować zegary z obrotkiem bez wizyty u elektryka?



bartm
root
root
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 20:51
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: bartm » pn paź 18, 2004 22:48

Gimadmin pisze:
ygd pisze:Tak jak jest napisane, w 99,9% przypadków nie trzeba nic więcej robić. Najprościej pożyczyć od kogoś zegary i sprawdzić;)


No wszystko fajnie, ale co w tym 0,1 % ?? Mam Jette z 1984r 1,6 D Kupilem zegarki z obrotomierzem, podlaczam... i wszystko poza obrotomierzem i dioda wskazujaca swiatla drogowe dziala... Ale obrotomierz nie :(
Moze sie cos spalilo?



Gimadmin

Post autor: Gimadmin » pn paź 18, 2004 23:14

bartm pisze:
Gimadmin pisze:
ygd pisze:Tak jak jest napisane, w 99,9% przypadków nie trzeba nic więcej robić. Najprościej pożyczyć od kogoś zegary i sprawdzić;)


No wszystko fajnie, ale co w tym 0,1 % ?? Mam Jette z 1984r 1,6 D Kupilem zegarki z obrotomierzem, podlaczam... i wszystko poza obrotomierzem i dioda wskazujaca swiatla drogowe dziala... Ale obrotomierz nie :(
Moze sie cos spalilo?
Sprawdziem "na krotko" i obrotomierz dziala (podpinajac napiecie do stykow zadzialal) teraz pytanie: Co napedza (podaje napiecie) do obrotomierza, gdzie jest pradnica?? Moze po prostu nie mam jej wmontowanej??



Leszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Leszek » śr paź 20, 2004 18:05

Obrotomierz w dieslu jest sterowany poprzez wyjście "W" z alternatora.



Gimadmin

Post autor: Gimadmin » śr paź 20, 2004 19:33

Bardzoto dla mnie tajemnicze... z alternatora wychodza mi 3 przewody... do dobrze?? Gdzie jest wyjscie W??



Leszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Leszek » czw paź 21, 2004 16:24

I tak ma być.
Na dużą śrubę plus z akumulatora, na małą śrubę kontrolka ładowania a na wsuwkę obrotomież.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 54 gości