Mod ŁUKIEGO.

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw sty 08, 2009 15:30

Wojtek_GR, masz może dane dla pompy z AAZ?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » czw sty 08, 2009 16:14

Nie mam. Na razie wyciągnąłem od Łukiego dane 1,6.
W sobotę będę u niego, to może znowu jakąś ściągę zrobię. :-)
Łatwiej się szuka posiadając nr pompy, który jest nabity na korpusie.
Wygląda np. tak:
NR 0 460 484 027

P.S. Cyfra w środku drugiego członu trzycyfrowego - tutaj 8 - oznacza
średnicę tłoka w mm. :-)


Wojtek

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw sty 08, 2009 18:30

właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
Obrazek


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » czw sty 08, 2009 20:21

andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
Heh. Dla chcącego - nic trudnego ... :-)
Prawie takie same ciśnienia, jak w pompach z RA i SB.


Wojtek

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw sty 08, 2009 22:26

Wojtek_GR pisze:Prawie takie same ciśnienia, jak w pompach z RA i SB.
ale troche inaczej narastają..

[ Dodano: 08 Sty 2009 21:28 ]
u siebie planuje wpiąć się w wpust zaznaczony na foto, rurke i tak mam zaślepioną tyko trzeba zredukować średnice manometru do króćca na M6.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 22:34 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 2 razy.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt lut 06, 2009 12:45

andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
[url=http://images24.fotosik.pl/312/e86efcd2e6b5abd4m.jpg]Obrazek[/URL]
no dobra manometr mam (do 16bar), trójnik mam
teraz podstawowe pytanie do jakich wartości wbijać trzpień przy jakich obrotach?
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 12:46 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » pn lut 09, 2009 10:49

eldorado84 pisze:
andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
[url=http://images24.fotosik.pl/312/e86efcd2e6b5abd4m.jpg]Obrazek[/URL]
no dobra manometr mam (do 16bar), trójnik mam
teraz podstawowe pytanie do jakich wartości wbijać trzpień przy jakich obrotach?
Dwa posty nad załączonym przez Ciebie, jest tabelka.


Wojtek

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn lut 09, 2009 19:07

Wojtek_GR pisze:
eldorado84 pisze:
andrew.zbyrko pisze:właśnie znalazłem w książce serwisowej; ciśnienie zasilania [kPa]:
[url=http://images24.fotosik.pl/312/e86efcd2e6b5abd4m.jpg]Obrazek[/URL]
no dobra manometr mam (do 16bar), trójnik mam
teraz podstawowe pytanie do jakich wartości wbijać trzpień przy jakich obrotach?
Dwa posty nad załączonym przez Ciebie, jest tabelka.
tak tak zgadza się, widziałem i ściągnąłem zdjęcie ale mi chodziło o to czy przy pomiarze mam ustawić seryjne ciśnienie (takie co na fotce) czy mam ustawić jakieś inne tzw. "modowe"

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 17:21 ]
dziś postanowiłem sprawdzić pompę. Znalazłem jakiś zegar (jakiś tary) który mierzy w Mpa. Zespawałem trójnik i heja.
Odpaliłem silnik ustawiłem na 1250 a tu zonk zegar pokazał 0,2mpa czyli ok 2,03bara więc zaczołem wbijać do 3,5bara po tym dałem na 2000obr i pokazał zegar 6,4bara. No i skończyłem pomiary. Odkręciłem trójnik wszystko zamontowałem jak trzeba i tu zonk, odpaliłem i zaczął jakoś dziwnie chodzić, no ale kij w droge a tu kolejny zonk :( słąbo przyspiesz, daczął dymić na szaro-czarno po wciśnięciu gazu. Hmmmm nie wiem, poprawcie mnie jak coś zrobiłem źle

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 17:24 ]
andrew.zbyrko pisze:
Wojtek_GR pisze:Prawie takie same ciśnienia, jak w pompach z RA i SB.
ale troche inaczej narastają..

[ Dodano: 08 Sty 2009 21:28 ]
u siebie planuje wpiąć się w wpust zaznaczony na foto, rurke i tak mam zaślepioną tyko trzeba zredukować średnice manometru do króćca na M6.
[url=http://images47.fotosik.pl/47/3d54fe9dbd20c982m.jpg]Obrazek[/URL]
to co, w tym miejscu zaznaczonym ma lepiej pokazywać czy jak, bo ja zrobiłem trójnik i podłączyłem jak na poprzedniej stronie.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

arwam

Post autor: arwam » wt lut 10, 2009 22:02

prawdopodobnie przesadziłeś i zrobiłeś ciśnienie zbyt duże
Spróbuj opóźnić kąt wtrysku tylko zaznacz wcześniejszą pozycję opóźnij przestawiając pompę do przodu czyli od silnika powinno pomóc
Ja u siebie eksperymentowałem ale za pomocą całych zaworków i je tylko wymieniałem
ale stwierdziłem że w połączeniu z timing modem posuniętym tak że ruch tłoczka jest ograniczany przez obudowę ten mod u mnie nie zdał egzaminu.
ale na drugim aucie z silnikiem JR i IC od SB ten mod dał wyraźnego kopa powyżej 4500rpm do około 6500.
Około dlatego że obrotomierz kończy się znacznie wcześniej niż silnik przestaje ciągnąć
Pozdrawiam wszystkich kombinatorów :bigok:

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:05 ]
prawdopodobnie wziołeś wartości pierwsze obrotów zamiast te w nawiasach i przegiołeś



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt lut 10, 2009 22:38

arwam pisze:prawdopodobnie przesadziłeś i zrobiłeś ciśnienie zbyt duże
Spróbuj opóźnić kąt wtrysku tylko zaznacz wcześniejszą pozycję opóźnij przestawiając pompę do przodu czyli od silnika powinno pomóc
Ja u siebie eksperymentowałem ale za pomocą całych zaworków i je tylko wymieniałem
ale stwierdziłem że w połączeniu z timing modem posuniętym tak że ruch tłoczka jest ograniczany przez obudowę ten mod u mnie nie zdał egzaminu.
ale na drugim aucie z silnikiem JR i IC od SB ten mod dał wyraźnego kopa powyżej 4500rpm do około 6500.
Około dlatego że obrotomierz kończy się znacznie wcześniej niż silnik przestaje ciągnąć
Pozdrawiam wszystkich kombinatorów :bigok:

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:05 ]
prawdopodobnie wziołeś wartości pierwsze obrotów zamiast te w nawiasach i przegiołeś
właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
A i jeszcze jakiego zrobiłeś timing moda? Rozwiercając dekielek od pompy?


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » śr lut 11, 2009 12:42

eldorado84 pisze: właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
Zupełnie popiermandoliłeś okienka tabeli i ustawiałeś ciśnienie z
niższego zakresu do obrotów z wyższego i co najważniejsze, dwukrotnie
niższych, bo 1250 RPM dotyczy pompy a silnik wtedy ma 2500 RPM.
W górnym wierszu tabeli jest dokładnie zaznaczone, które prędkości są
prędkościami obrotowymi pompy a które dotyczą ( silnika ) !!!


Wojtek

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr lut 11, 2009 17:42

Wojtek_GR pisze:
eldorado84 pisze: właśnie brałem te wartości 1250obr. silnika i próbowałem ustawić 3,5-3,9bara a tu zonk, hmmmm może podjechac do pompiarza :helm: żeby sutawił odpowiedni kąt wtrysku? Jutro wróce do tych ustawień co miałem i poczekam na rozwój wydarzeń.
Zupełnie popiermandoliłeś okienka tabeli i ustawiałeś ciśnienie z
niższego zakresu do obrotów z wyższego i co najważniejsze, dwukrotnie
niższych, bo 1250 RPM dotyczy pompy a silnik wtedy ma 2500 RPM.
W górnym wierszu tabeli jest dokładnie zaznaczone, które prędkości są
prędkościami obrotowymi pompy a które dotyczą ( silnika ) !!!
ja to wziołem z tej tabeli: obr. 1250 i ciś 3.5-3.9 .
czyli teraz wg. tabeli:
Obrazek
1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć

a w ten kruciec rozumiem że można wpiąć manometr?
Obrazek


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr lut 11, 2009 23:01

eldorado84 pisze:1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
to jest dla pompy z 1Y, dla AAZ są podane wartości w 2-giej kolumnie
eldorado84 pisze:a w ten kruciec rozumiem że można wpiąć manometr?

tak mozna się w niego wpiąć, jest to kanał nad ośką od regulatora odśrodkowego, jest tam takie samo ciśnienie jak wew pompy]

[ Dodano: 11 Lut 2009 22:03 ]
w tabeli są podane obr pompy, mnozymy je przez 2 i mamy obr silnika


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » czw lut 12, 2009 10:58

eldorado84 pisze: ja to wziołem z tej tabeli: obr. 1250 i ciś 3.5-3.9
eldorado84 pisze: czyli teraz wg. tabeli:
1. przy 750obr. pompy - 1400 obr. silnik - ciśnienie 1.1-1.9
2. przy 1250 obr. pompy - 2500 obr. silnik - ciśnienie 3.5-3.9
3. przy 2000obr. pompy - 4000 obr. silnik - (nie ma w tabeli)
czy tak mam rozumieć
... wkręciłeś silnik na 1250 i ustawiałeś ciśnienie na 3,5 bara, a
1250 dotyczy pompy - silnik trzeba wkręcić na 2500 !!!

RPM POMPY razy 2 !!!

Można się spodziewać, że teraz masz ustawione dwukrotnie wyższe
ciśnienie od zalecanego !!!


Wojtek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości