Strona 4 z 5

: czw sty 10, 2008 00:12
autor: garczus
kostia, chcesz kostke z kolorami kabli i opisem od czego jest? dobrze Cie zrozumialem?

: ndz sty 20, 2008 17:59
autor: sas_gti
chciałem tylko dodać że jest drobny błąd w opisie.
Na zdjęciach na samym początku to są nie wtyczki tylko gniazda wtyczek. Wtyczki są na wiązkach a na licznikach są gzniazda wtyczek :)

a teraz mój problem:
czy ktoswie z którego miejsca wypiął mi sie mój kabelek (licznik na dwie wtyczki oczywiscie) a przewodzik ma kolor brązowy, mam 4ry wolne sloty we wtyczce i nie wiem z ktorego to wypadło, nie jestem biegły w czytaniu schematów elektrycznych, moze ktos mi pomoze z góry dzieki
Obrazek

: ndz sty 20, 2008 21:52
autor: garczus
brązowy to masa. zobacz ktory to numer pinu i tam wsadz :)

: wt sty 22, 2008 12:48
autor: djmatys
masa to 6.

BARDZO WAŻNE !!

W przypadku Diesla wyjście "W" z alternatora wchodzi to pinu 8 w białej kostce !!!!

Dzisiaj montowałem licznik z obrotomierzem i przerabiałem temat...

W moim liczniku pin 2 nie jest nigdzie wyprowadzony.

Należałoby zmienić w opisie - KLEMA 1 | Niskie napięcie cewki LUB wyjście W alternatora

: wt sty 22, 2008 13:03
autor: garczus
djmatys, dokladnie tak. ja juz tez to sprawdzilem. W dieslu pin 8 w bialej kostce to obrotomierz :)

: śr sty 23, 2008 00:51
autor: djmatys
tylko dziwne że wszędzie podają ludzie że to 2 pin lub 10... sam nie wiem... to nie ma nic w spólnego z prawdą :grin: Czytałem tutaj, na innych stronach i wszędzie to samo - Pin 2 , biała kostka...

Już na sam rzut oka widać że pin 2 nie ma w ogóle wyprowadzenia... :bajer:

: śr mar 11, 2009 14:29
autor: fiacik69
a moze ktos to opisac kolorami a nie pinami? tzn brazowy kabel masa wtyk nr...8? a najlepiej jak by do tego byly zdjecia porobione. powiem wam ze temat jest walkowany od lat a dzis caly dzien zszedl mi na szukaniu i nic konkretnego nie znalazlem

: śr mar 11, 2009 17:52
autor: sas_gti
fiacik69, kolory kabli są na 1szej stronie tego tematu oraz w zakłądce MFA na doppel wobber.de

: czw mar 12, 2009 09:22
autor: fiacik69
ale ja nie mam mfa tylko zwykle zegary

Jedna wtyczka -- dwie wtyczki
1-
2. czujnik braku płynu chłodzącego??? - - Co z tym????
3. masa ze styku 31 przelacznika świateł - - 6 z bialej
4-
5
5
7jesli jest linka to wolne
8.Czujnik cisnienia oleju 1,8bara - - 8 z czarnej
9. czujnik cisnienia oleju 0,3bara - - 7 z czarnej
10. sygnal obrotomierza z cewki - - 10 z czarnej
11. zacisk 30 - 10 z bialej
12.zacisk 58 - - 3 z bialej
13. zacisk 15 - - 1 z czarnej
14
15
16.lampka kontrolna ladowania alternatora pin 61 - - 16 z czarnej
17
18
19
20
21. wskaźnik poziomu paliwa w baku - - 5 z bialej
22
23. wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - - 4 z bialej
24. kierunkowskaz prawy(u mnie oba) - - 1.z białej
25. kontrolka świateł drogowych 26 - - 13 z bialej
26
27
28

Z bialej wtyczki zostaje mi wolna klema 1 czyli niskie napiecie cewki zaplonowej mysle żeby to podpiac do kabla 16 z 1 wtyczki(lamka kontrolna ladowania alternatora ) mam racje?
A z jednej wtyczki zostaje mi czujnik braku plynu chłodzącego który ja bym dopial do 23 czyli wskaźnika temperatory czy mam racje?
Zna się ktos na tym?

[ Dodano: 12 Mar 2009 08:31 ]
Kolorami wyglada to tak:
AREKCT napisał/a:


Biała wtyczka

1|Migacz -niebieski z czerwonym
2|wolny
3|Klema 58 -szary z niebieskim
4|Czujnik temperatury cieczy chłodzacej -zolty z czerwonym
5|Czujnik zbiornika paliwa -zolty z czarnym
6|Masa -brazowy
7|Masa MFA
8|Klema 1 czerwony z czarnym
9|Funkcja MFA
10|Klema 30 -czerwony
11|Czujnik temperatury zewnętrznej (MFA)
12|Czujnik temperatury oleju (MFA)
13|Klema 56 A -niebieski z bialym
14|wolny



Czarna wtyczka
Wtyk | Od czego jest
1 | Klema 15 -czarny
2 | Zapięcie pasów
3 | Wolna dioda LED
4 | Wolna dioda LED
5 | Ręczny
6 | Klema 61 -niebieski
7 | Czujnik ciśnienia oleju 0,3 bar -niebieski z czarnym
8 | Czujnik ciśnienia oleju 1,8/1,4 bar zolty
9 | Choke [gardziel lub przepustnica]
10 | Vorglüh-Anlage (glow plugs)[przypuszczam, że to od świec]-niebieski z zielonym
11 | Czujnik Halla
12 | Pamieć MFA
13 | Reset MFA
14 | Wolny
-----------------------------------------

Wyjasnienie klem

58|Podświetlenie liczników
56A|Długie światła
30|Plus z akumulatora
15|Plus przez stacyjkę z akumulatora
1|Niskie napięcie cewki zapłonowej
61|Ładowanie akumulatora

w jednej wtyczce:
2-czerwony z bialym
3-brazowy
7- fiolet
8-zolty
9-czerwony z bialym
10-zielony
11-czerwony
12-szary
13-czarny
16-niebieski
21- niebieski(tak sa 2 niebieskie!)
23-zolty z czerwonym
24 zielony
25 niebieski z bialym

: pn mar 22, 2010 21:45
autor: bieniek1984
a ma ktoś może pomysł jak przerobić licznik z jednej wtyczki na dzie ?? chodzi o diesla :)

: pn mar 22, 2010 21:49
autor: 1 6 D
bieniek1984, raz taką przejściówkę zrobiłem na szybko, ale wymaga trochę poprawek lutów. Ze starego licznika wyciąłem kostki, od nowego miałem wtyczkę i przy pomocy rozpisek polutowałem odpowiednio.

: śr mar 24, 2010 01:40
autor: stopczyk26
1 6 D pisze:W Dieslu jest jeszcze:

W białej wtyczce:
2|Obrotomierz lub ekonomizer (wyjście W z alternatora)
Czy w tym samym miejscu bedzie podpiecie do ekonomizera ale w benzynie? Bo wszedzie szukam jak podpiac ten ekonomizer i nigdzie nie moge znalezc.

: pt maja 21, 2010 00:33
autor: djleo2201
Sorka tak po czasie, pytanko, mam MK1 na EG z dechą mk2 i licznikiem w milach na dwie kostki, i było to dosyc kombinowane i tak nie mogę dojśc do ładu..
Do rzeczy: Po włączeniu stacyjki, odpaleniu, chodzi rządełko, zeegary totalnie nic nie świecą... Obrotek nie działa, tylko po przełączeniu na długie światła pali kontrolka niebieska i od kierunków się żarzy i to z resztą też bardzo delikatnie....

Nie mogę tego ogarnąc... jestem zielony w elektryce... :cry: