Fotoporada - nagrzewnica słabo grzeje - wymiana

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Bartek-96
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt cze 15, 2007 14:00
Lokalizacja: Zakliczyn
Kontakt:

Post autor: Bartek-96 » wt wrz 23, 2008 22:49

tomcio, wielkie dzieki za tą porade.. :helm:
dzieki niej wymiana nagrzewnicy w mojej jettcie trwała 3,5godzinki :bigok:
a najwiekszy problem mialem ze sciągnięciem weży z nagrzewnicy(od strony komory silnika)
a to dlatego ze miałem org vw opaski a tata wszystkie klucze wywiózł do pracy i zostałem z jednymi bardzo kiepskimi kombinerkami :grrr:
a pozatym nie sciągałem linek/ciegien od sterowania tylko całe sterowanie wykręciłem...
3 śróbki a przynajmniej niemusiałem sie martwić że połamie albo potem nieustawie itp...

mimo wszystko wielkie dzieki :bigok: :grin:


[img]http://images40.fotosik.pl/210/f17f95fe51056a60.jpg[/img]

kj110571
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 14:09
Lokalizacja: Lubaczów- PODKARPACIE

Post autor: kj110571 » ndz wrz 28, 2008 13:35

panowie przed kupieniem nowej nagrzewncy sprawdzcie czy w kanałach grzewczych są jeszcze gąbki



laszlo111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 02, 2008 18:12
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

Post autor: laszlo111 » sob lis 01, 2008 11:28

Potwierdzam, że fotoporada tomcia gwarantuje sukces przy samodzielnej wymianie. Robiłem to po raz pierwszy, Całość zajęła jeden wieczór i przedpołudnie. Zdemolowane gąbki zastąpiłem folią pod panele przyklejoną na butapren. Wszystko działa luksus. A dodam jeszcze, że 3 mechaników, których pytałem podawało koszt wymiany od 200 do 250 zł (sama robocizna) także udało się sporo zaoszczędzić. Dzięki



Bartek-96
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt cze 15, 2007 14:00
Lokalizacja: Zakliczyn
Kontakt:

Post autor: Bartek-96 » ndz gru 21, 2008 21:07

jak widac 3 posty wczesnie pisałem o mojej wymianie nagrzewnicy..
ostatnio tata mi mówi że w jettcie nie ma ogrzewania.. patrze i rzeczywiscie..
jak na poczatku parzyło w ręce to teraz ledwo ciepłe leci...
czy to znów nagrzewnica??



chabcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr maja 02, 2007 22:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chabcio » ndz gru 28, 2008 00:47

Witam. Chciałem się podpiąć pod temat, mimo wielokrotnego jego poruszania. Prosiłbym o ewentualne rady. Nie mam ogrzewania wewnątrz pojazdu, przewody dochodzące do nagrzewnicy jeden gorący, drugi letni. System próbowałem odpowierzać, nie pomogło. Wlałem jakiegos siuwaksa do od kamiemiania - po tym kilka razy temp dochodziła do prawie na maksium/ oczywiście nie dałem jej dojśc do końca/, popuszczałem lekko korek w zbiorniku wyrównawczym , troche płynu wylatywała i od razu go uzupałniałem.
Ale lipa nadal nie mam orzewania :( a tu zima.



Awatar użytkownika
ShwartZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob gru 16, 2006 19:38
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Kontakt:

Post autor: ShwartZ » ndz sty 04, 2009 11:52

Porada dobra ale wymiana nagrzewnicy przynajmniej w przypadku MK3 to prawdziwa masakra. Zabralem sie za to z kumplem o godiznie 13 i skonczylismy o godzinie 24 po drodze palac 2 ramy fajek. Ogolnie satysfakcja z cieplego podmuchu bezcennaale roboty jest od zajeba...



chabcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr maja 02, 2007 22:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chabcio » wt sty 06, 2009 14:06

Porady poskutkowały. Po wymianie termostatu i przepłukaniu obiegu cieczy chłodzącej ( płynem Prestone ) - mam ciepłeko w aucie :)). Ale cos mi się wydaje, ze przy okazji poszedł jakiś czujnik temperatury - bo na desce rodzielczej na wskazniku zbyt szybko wskazuje temperaturę.
pozdr i dziękuje



arab_den
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lis 21, 2006 14:54
Lokalizacja: pow.Przemyśl
Kontakt:

Post autor: arab_den » czw sty 08, 2009 08:18

podepne się pod temat, Panowie jak wymienia sie termostat w Golfie II 1,8 benzyna na gaźniku ? dam rade szybko to sam zrobić, gdzie znajde ten termostat?


Oo===w===oO

chabcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr maja 02, 2007 22:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chabcio » pt sty 09, 2009 00:54

a mam jeszcze jedno pytanie. Zbyt szybko mi wskazuje temp na kokpicie, dochodzi wg wskaznika do 90` a woda w zbiorniku wyrownawczym zimna, i leci letnie powietrze przez kratki. Jakis czujnik walniety i układ oszukuje ? Bo silnik nie daje rady wody nagrzac a pokazuje ze nagrzana



zygi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 22, 2008 19:58
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: zygi » pn sty 12, 2009 10:20

Witam.
A ja mam pytanie czy powyzsza porada bedzie w wiekszym lub mniejszym stopniu pomocna przy wymianie nagrzewnicy w VW Polo 1.9D 1998r? Ostatnio paruja mi szyby na potege tlustym nalotem i po przejechaniu kilku km smierdzi w aucie plynem chlodzacym. Poza tym mimo dlugotrwalej jazdy silnik nie osiaga temp 90st nawet przy wylaczonym ogrzewaniu. Zatrzymuje sie przy ~85, a wczesniej nie bylo tego problemu.
Niestety forum polo nie nalezy do najlepszych, nie dziala czesto, a i porady takiej zapewne tam nie znajde. Pytanie czy podczas operacji wymiany nagrzewnicy potrzeba bedzie sciagac deske rozdzielcza, wykracac kierownice?
pozdr



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » czw sty 22, 2009 16:04

zygi pisze:Witam.
A ja mam pytanie czy powyzsza porada bedzie w wiekszym lub mniejszym stopniu pomocna przy wymianie nagrzewnicy w VW Polo 1.9D 1998r? Ostatnio paruja mi szyby na potege tlustym nalotem i po przejechaniu kilku km smierdzi w aucie plynem chlodzacym. Poza tym mimo dlugotrwalej jazdy silnik nie osiaga temp 90st nawet przy wylaczonym ogrzewaniu. Zatrzymuje sie przy ~85, a wczesniej nie bylo tego problemu.
Niestety forum polo nie nalezy do najlepszych, nie dziala czesto, a i porady takiej zapewne tam nie znajde. Pytanie czy podczas operacji wymiany nagrzewnicy potrzeba bedzie sciagac deske rozdzielcza, wykracac kierownice?
pozdr
Hmmm mało znam polo, ale na pewno mogę powiedzieć... nie spróbujesz nie dowiesz się.
PS. Sciągnij książke o golfie 2, potem o Polo z twoim rocznikiem (polecam "Sam Naprawiam"), i jesli rozkład ogrzewania wraz z podobnymi cześciami jest podobny, raczej nie bedziesz miał problemu z różnicami pomiedzy fotoporadą a rzeczywistością w twoim aucie.
Co do tłustych szyb, to na 100 % nagrzewniaca bo miałem to samo.

Dzieki wielkie. Fotoporada super pomogła.

PS Proszę Pamiętać aby nie zrywać gąbki z "drzwiczek" (sterujacych zimne/ciepłe, tych pierwszych licząc od dmuchawy) w srodku układu ogrzewania. U mnie gąbki tej prawie nie było, tzn machały się jakieś pozostałości, no i zerwałem to. Po złożeniu wiało ledwo ciepłe powietrze. Nakleiłem jakąś gąbkę z obu stron drzwiczek i jest juz wszystko ok.

Jeszcze raz wielkie dzieki.

[ Dodano: 22 Sty 2009 15:08 ]
Bartek-96 pisze:jak widac 3 posty wczesnie pisałem o mojej wymianie nagrzewnicy..
ostatnio tata mi mówi że w jettcie nie ma ogrzewania.. patrze i rzeczywiscie..
jak na poczatku parzyło w ręce to teraz ledwo ciepłe leci...
czy to znów nagrzewnica??
Jeśli temperatura silnika jest maksymalna a wieje zimne to może nie odpowietrzyłeś układu?
A jak z gąbkami na drzwiczkach sterujących u ciebie?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw sty 22, 2009 19:45

zygi, ja miałem polo '91 i tam było zuuupełnie inne ogrzewanie więc podejrzewam że u ciebie w nowszym modelu może być podobnie... Sprawdź czy w podszybiu od strony komory silnika masz dmuchawę i nagrzewnice - u mnie przynajmniej tam sie znajdowała...



chabcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr maja 02, 2007 22:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: chabcio » pt sty 23, 2009 16:08

u mnie panowie jak się okazało - do wymiany była pompa wodna. I teraz ciepełko w aucie jak ta lala



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » sob sty 24, 2009 16:22

Witam. Mam taki problem: wymieniłem nagrzewnice. Po tym fakcie z kratek wentylacji wydziela się specyficzna woń, jakby palonej tej pianki uszczelniającej. Wymianę wykonywał mi mechanik. Czy to wina nowej nagrzewnicy, czy też jest inna przyczyna?


Nic już nie będzie takie same.

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości