Strona 29 z 47

: wt cze 15, 2010 19:03
autor: m1chal
To_mas pisze:nie do maks możliwości polerki ale do max zalecanych przy danej paście
no wlasnie ale nigdzie nie moge znalezc info do jakiej pasty jakie obroty, bo tak to bym sie nie pytał o to :P

generlanie ciezko jest gdzies znalezc jakies samouczki dla totalnie poczatkujacego z 3M, co dokladnie, wszytsko po kolei jak itd... :P

nawet takie glupie pytanie czy np po pierwszej pascie trzeba wytrzec samochod np. mikrofibrą z tego wszytskiego i dopiero wtedy mozna polerowac kolejna pasta... czy nie trzeba po kazdej tak robic? a moze po jednej trzeba a po innej nie? oczywiscie pytam o 3M ;)

[ Dodano: 15 Cze 2010 19:22 ]
a jeszcze zastanawiaja mnie takie kwestie:

1. jak robicie elementy w ktorych nie da się dojechać maszyną? np pod lusterkiem, wewnetrzna strona lusterka, lewa i prawa strona przedniej szyby (bo jest bardzo mała powierzchnia) i pewnie jeszcze kilka innych miejsc.

czy np robicie to bokiem gąbki? czy bierzecie paste na szmatke i ręcznie dojeżdżacie?

2. co z emblematami i napisami na tylnej klapie? mozna jezdzic po nich gabką? czy wlasnie omijać te napisy i robić jakos bokiem gąbki? a jezeli mozna jezdzić gąbką to czy się nie niszczy?

3. czym zabezpieczacie plastikowe elementy? zwykła taśmą malarską? tylko z doświadczenia wiem, ze słabo trzyma, jezeli już się na nią wyjedzie to odrazu odchodzi :/

4. co z wszelkimi rantami które występują na aucie , jak wiadomo, miejsca które najłatwiej zniszczyć i zetrzeć lakier... czytalem o sposobie klejenia taśmą liniową która ma 3mm np ...zeby ta najgrubsza pasta nie zjechała tych rantów..a póżniej odkleić taśme i nastepna juz np zółta i tak w miare je wygładzi. czy jakies inne sposoby?

: wt cze 15, 2010 23:28
autor: To_mas
m1chal pisze:nawet takie glupie pytanie czy np po pierwszej pascie trzeba wytrzec samochod np. mikrofibrą z tego wszytskiego i dopiero wtedy mozna polerowac kolejna pasta... czy nie trzeba po kazdej tak robic? a moze po jednej trzeba a po innej nie? oczywiscie pytam o 3M ;)
ja po każdej przecieram ! co do obrotów to masz opisane na pastach z tyłu, jak znajdę chwilę to zrobie przykładowe foto :)

m1chal pisze:1. jak robicie elementy w ktorych nie da się dojechać maszyną? np pod lusterkiem, wewnetrzna strona lusterka, lewa i prawa strona przedniej szyby (bo jest bardzo mała powierzchnia) i pewnie jeszcze kilka innych miejsc.
jak CI wygodniej :) ja gdzie nie mogę maszynką robię ręcznie.
m1chal pisze:2. co z emblematami i napisami na tylnej klapie? mozna jezdzic po nich gabką? czy wlasnie omijać te napisy i robić jakos bokiem gąbki? a jezeli mozna jezdzić gąbką to czy się nie niszczy?
zedrzesz je, a jak nie to lakier z nich :P wiem bo sie mi tak stało heh, albo je oklejasz tak jak wszystkie listwy klamki itp albo ściągasz z auta.
3. czym zabezpieczacie plastikowe elementy? zwykła taśmą malarską? tylko z doświadczenia wiem, ze słabo trzyma, jezeli już się na nią wyjedzie to odrazu odchodzi :/
to kup porządną taśmę maskującą lakierniczą mp 3M i nie odpadnie :)
m1chal pisze:4. co z wszelkimi rantami które występują na aucie , jak wiadomo, miejsca które najłatwiej zniszczyć i zetrzeć lakier... czytalem o sposobie klejenia taśmą liniową która ma 3mm np ...zeby ta najgrubsza pasta nie zjechała tych rantów..a póżniej odkleić taśme i nastepna juz np zółta i tak w miare je wygładzi. czy jakies inne sposoby?
sposobów jest wiele, ja ranty omijam, dojadę ale staram sie gąbką bezpośrednio po nich nie jeździć, dopiero potem leciutko z mniejszymi obrotami :)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 23:32 ]
m1chal, samymi pytaniami nic nie zrobisz, musisz wziąć sie za to i zacząć robić a sam powoli wyobisz sobie swoją własną dobrą technikę polerowania lakier. Bo każdy robi inaczej, tak jak sie nauczył, tak jak mu jest lepiej wygodniej. To już musisz sobie sam wyrobić swoją technikę, ważne jest tylko to byś robił to solidnie i zgodnie z technologią.

: pn cze 28, 2010 20:07
autor: zanieek
Koledzy lakier na moim aucie wygląda tak:
Obrazek
wiem jest tragicznie.

Czy któryś z tych środkow jest w stanie to zniwelować lub usunąć?
http://moto.allegro.pl/item1098046783_m ... tacja.html
http://moto.allegro.pl/item1097191538_3 ... 50489.html

A jezeli żaden z nich się nie nadaje to może wkleicie link do środka który przy recznej polerce da sobie z tym rade?

: pn cze 28, 2010 22:29
autor: duzy_przemo
zanieek pisze:wiem jest tragicznie.
To mało powiedziane.

Te produkty, które podałeś nadają się do konserwacji lakieru a nie do jego odnowienia.

Wydaje mi się że będziesz potrzebował pełnej polerki, o której możesz przeczytać w tym temacie.

: śr lip 07, 2010 22:23
autor: Mati44
Witam mam kilka pytań na temat polerowania ręcznego i zabezpieczenia lakieru woskiem zamierzam wywoskować lakier na moim MKIII lakier nie jest zniszczony ani zmatowiały więc na początku myślałem tylko o woskowaniu żeby lakierek zabezpieczyć lecz na dachu znajdują się delikatne ryski tak jakby od mycia nie są one głębokie bardo delikatne i w jednym miejscu na drzwiach znalazłem delikatne przebarwienie więc pomyślałem sobie żeby przed woskowaniem osunąć te ryski i w związku z tym mam kilka pytań zaczynając od mycia do tej pory używałem jakiegoś szamponu z Tesco nie był zły ale teraz zamierzam kupić Sonaxa a więc tak
1. Szampon Sonax powiedzmy taki http://moto.allegro.pl/item1101195503_s ... ntrat.html bez osuszania albo taki http://moto.allegro.pl/item1100912198_s ... at_1l.html jak sądzicie który byłby lepszy jakiś nie jestem przekonany do tego dwa w jednym
2.Pasta polerska http://moto.allegro.pl/item1099810190_n ... _250g.html Farecla G3 czy będzie ok czy za ostra na tak delikatne ryski
3.Z tego co przeczytałem wyżej to po G3 należy u żyć jakiegoś mleczka na wykończenie ale nie wiem za bardzo jakiego
4. No i na koniec wosk nie wiem czy lepszy będzie w płynie czy pasta np. taki http://moto.allegro.pl/item1099633030_s ... 6_200.html albo coś takiego http://moto.allegro.pl/listing.php/show ... nge_view=1 co sądzicie o tym z góry dzięki za wszystkie odp
PozdraVWiam

: czw lip 08, 2010 10:06
autor: duzy_przemo
Mati44,
G3 na delikatne rysy to nie zbyt dobre rozwiązanie.
Poleciłbym
Autoglym Paint Renovator lub 3M 5990
Oba produkt bardzo delikatnie zbierają lakier przy czym pastą Auto Glym łatwiej się pracuje.
Jeśli zależy Ci na naprawdę dobry efekcie to Sonaxa bym sobie odpuścił.
Zamiast tego użyłbym Poorboy's Natty's Paste Wax.

: czw lip 08, 2010 17:30
autor: Mati44
Kurcze nie poczekałem i kupiłem wszystko rano wosk Sonax szampon Sonax i pastę polerską G3 + politura Sonax ale mogę tą G3 nie polerować bo mam jeszcze jedną kupiłem w sklepie z lakierami gościu polecał właśnie na takie drobne ryski półkoliste nie pamiętam nazwy musiałbym zerknąć ale niby bardzo dobra lekko ścierna do jasnych lakierów co o tym sądzisz

[ Dodano: 08 Lip 2010 17:37 ]
A i jeszcze jedno pytanko czy jeśli na przykład nie użyję tej pasty G3 a zamiast niej tej lekko ściernej i ryski zejdą to dawać jeszcze politurę czy od razu wosk

[ Dodano: 11 Lip 2010 18:55 ]
A i jeszcze jedno w sklepie lakierniczym babka poleciła mi takie jakby ręczniki do polerowania zamiast szmatek po prosu ale nie wiem co będzie lepsze szmatki 100% bawełna czy te ręczniki są bardzo gładkie i wytrzymałe bez pyłkowe ale co lepsze :D

[ Dodano: 11 Lip 2010 19:02 ]
O to jest dokładnie takie coś http://www.turtlewax.com.pl/sklep/poler ... p-106.html

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

: wt sie 03, 2010 01:08
autor: borek
Witam. Wiem ze temat przerabiany ale dzieki forum jestem przed zakupem wosku 3M Polish Rosa. No ale miła Pani w sklepie bardziej polecała mi wosk o nr. 9377. Teraz mam dylemat ktory jednak wybrac? Czym one tak naprawde sie różnią ? Pozdrawiam

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

: czw sie 05, 2010 12:57
autor: Mati44
Witam mam troszkę inne pytanie nie do końca związane z polerowaniem lakieru bardziej z jego czyszczeniem a mianowicie chciałbym się dowiedzieć czym najlepiej osunąć smołę z lakieru mam na błotnikach i drzwiach kilka małych kropek od smoły jest wiele sposobów na jej usunięcie ale chciałbym wiedzieć który według was jest najbezpieczniejszy dla lakieru masło, benzyna ekstrakcyjna czy morze środki typowo do tego przeznaczone na początku byłem właśnie za takim właśnie rozwiązaniem ale bardzo często na opakowaniach można przeczytać sprawdź w mniej widocznych miejscach a i przeczytałem też ba jakimś forum że komuś jedne z takich środków uszkodził lakier myślałem o produkcie firmy Sonax do usuwania smoły raczej nie uszkodzi lakieru ale cichłbym żebyście się ta ten temat wypowiedzieli.
PozdraVWiam

Re: [Alll VW] Polerowanie lakieru.

: czw sie 05, 2010 21:00
autor: duzy_przemo
borek pisze:Witam. Wiem ze temat przerabiany ale dzieki forum jestem przed zakupem wosku 3M Polish Rosa. No ale miła Pani w sklepie bardziej polecała mi wosk o nr. 9377. Teraz mam dylemat ktory jednak wybrac? Czym one tak naprawde sie różnią ? Pozdrawiam
3M 80345 Polish Rosa - to pasta w zasadzie wosk, który ma właściwości nabłyszczająco - czyszczące. Czyli czyści i nabłyszcza lakier, można go zakwalifikować jako tzw sealant.

3M 9377 Finishing glaze - to generalnie typowy nabłyszczać, Aplikacja tego produktu jest trudna bo bardzo szybko dosycha i trzeba go aplikować na małych powierzchniach i niemal natychmiast polerować. Po tym środku lakier naprawdę ożywa, zyskuje głębi ect.
Dodatkowo długo utrzymuje się na lakierze.

Reasumując żaden z powyższych produktów nie kwalifikuje się do roli typowego wosku. Jednak gdybym z tych dwóch miał wybierać, to zdecydowałbym się na 3M 80345 Polish Rosa.

Re: [Alll VW] Polerowanie lakieru.

: czw sie 05, 2010 22:03
autor: duzy_przemo
Mati44 pisze:Witam mam troszkę inne pytanie nie do końca związane z polerowaniem lakieru bardziej z jego czyszczeniem a mianowicie chciałbym się dowiedzieć czym najlepiej osunąć smołę z lakieru mam na błotnikach i drzwiach kilka małych kropek od smoły jest wiele sposobów na jej usunięcie ale chciałbym wiedzieć który według was jest najbezpieczniejszy dla lakieru masło, benzyna ekstrakcyjna czy morze środki typowo do tego przeznaczone na początku byłem właśnie za takim właśnie rozwiązaniem ale bardzo często na opakowaniach można przeczytać sprawdź w mniej widocznych miejscach a i przeczytałem też ba jakimś forum że komuś jedne z takich środków uszkodził lakier myślałem o produkcie firmy Sonax do usuwania smoły raczej nie uszkodzi lakieru ale cichłbym żebyście się ta ten temat wypowiedzieli.
PozdraVWiam

Nie znam tego produktu sonaxa. Ale z czystym sumieniem mogę Ci polecić Poorboy's Bug&Squash dodatkowo do zestawu glinkę polerską i sprawa smoły powinna zostać rozwiązana. Płynu Poorboy's użyj jako lubrykanta do glinki.
Obrazek Obrazek

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

: czw sie 05, 2010 23:31
autor: Mati44
Chyba się faktycznie skuszę na ten środek Poorboy's Bug&Squash cena jest ok wielki dzięki +
PozdraVWiam

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

: pt sie 20, 2010 18:25
autor: mageno
Witam,

Chciałabym odnowić lakier w warunkach domowych, za dużo ma rysek. Nie mam namyśli takiej prawdziwej polerki($$$), tylko zastosowanie pasty K2 tempo lekkościernej, cena tubki jest wyjątkowo niska ok. 5zł. Widziałam kilka zdjęć samochodów przed i po użyciu tej pasty i efekt naprawdę jest zadowalający. Używał ktoś jej? Jakieś opinie?

[Alll VW] Polerowanie lakieru.

: pt sie 20, 2010 23:09
autor: duzy_przemo
mageno, Jeśli wysilisz się trochę i poczytasz cały temat to wszystkiego się dowiesz o Temp i innych.