[All VW] Polerowanie lakieru

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pn cze 14, 2010 21:12

m1chal, Uderz do Dj Darecki,-ego on gdzieś miał folder 3M zeskanowany



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » pn cze 14, 2010 21:40

ok zapytam ;)

a np po lakierowaniu jakiegos elementu, to tak samo się robi tymi 3m , czyli na sucho??

http://www.allegro.pl/item1052695678_3m ... wozek.html

tutaj na aukcji wyczailem, ze do kazdego mleczka, jest fajnie zrobione, ze dokladnie takie same gąbki... wiec troche sie rozwikłalo juz...

talerz to wiem do czego...a po co ta gabka polerska pomaranczowa?
i te dwa krążki ścierne?

i teraz kolejne pytania... tak po kolei niech będzie...

myje auto, susze itd... no i zacyzna się polerka...

1.rozumiem, że na pierwszy rzut idzie zielona pasta... troche rozsmarowuje na lakierze i gąbce i jechana.... tylko z jakimi obrotami i naciskiem? i czy z wodą(czyli troche napsikać jej) czy kompletnie bez wody

2.później zółta pasta... tez jakie obroty, czy z wodą czy bez wody i jaki nacisk...

3. granatowa... jakie obroty, z wodą czy bez i jaki nacisk... i tu widze ze chyba juz trzeba wytrzeć ściereczką polerską po skonczeniu roboty?

4. i na koncu widze, ze środek zabezpieczający nakładamy (byle jaka ściereczką?) i wycieramy...

to tak z grubsza... dobrze rozumiem? i nie ma przy tym systemie jakis nakładek w stylu futerka?

o czas polerki w jdnym miejscu się nie pytam ,bo rozumiem, ze to trzeba z wyczuciem i zeby lakieru nie zjechać... ale czy przy tych pastach widać coś jak się robi? czy trzeba np zetrzeć to , zoabczyć jak wyszło i czy robić jeszcze to samo miejsce czy juz dalej...
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 22:20 przez m1chal, łącznie zmieniany 4 razy.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn cze 14, 2010 21:49

m1chal pisze:a np po lakierowaniu jakiegos elementu, to tak samo się robi tymi 3m , czyli na sucho??
a po co chcesz po lakierowaniu polerować ? poleruje sie tylko wtrącenia chyba że źle został lak rozlany to inna sprawa.



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » pn cze 14, 2010 21:56

To_mas pisze:a po co chcesz po lakierowaniu polerować ? poleruje sie tylko wtrącenia chyba że źle został lak rozlany to inna sprawa.
zeby zdeka pomaranczke zjechać troche oraz inne syfy jakieś... mówie oczywiście o lakierowaniu troche amatorskim...
Ostatnio zmieniony pn cze 14, 2010 21:57 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn cze 14, 2010 22:23

to stosujesz tak samo :)



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » pn cze 14, 2010 22:40

To_mas pisze:to stosujesz tak samo
ok dzięki ;)

a tam wyzej ,troche dluższego posta wysupłałem, jakby ktoś był miły to mogłby go przestudiować i poodpowiadać na pytania po kolei, i mysle, ze wtedy byłoby wszytsko jasne


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn cze 14, 2010 22:42

TAZ pisze:Lecisz gąbeczkami, ścierasz mikrofibrą i jest poezja. Tylko dobrze wymyj auto.
możesz rozwinac myśl?? tzn jakie gąbeczki i ile,na mokro czy na sucho,jak sie potem pozostałości zmywa??dobrze wymyć tzn czym wystarczy porządne mycie zwykłym szamponem i dokładne spłukanie??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » wt cze 15, 2010 13:13

m1chal,
m1chal pisze: talerz to wiem do czego...a po co ta gabka polerska pomaranczowa?
i te dwa krążki ścierne?
Sam nie bardzo wiem po co jest tam ta pomarańczowa gąbka. Wydaje mi się do Fast cut ale w zestawie jest taka gąbka.

Co do krążków ściernych.
To w technologi polerskiej matuje się lakier przed polerką - dzięki czemu rozcinasz wszystkie rysy i nierówności na nim. Polerka wtedy jest łatwiejsza a co za tym idzie szybsza - daje lepszy efekt.
Dla początkujących radzę nie matować lakieru przed polerką - z wiadomych przyczyn.

Ogólne zasady polerowania są następujące.
Futra polerskie - Pasty grubo ścierne
Twarda gąbka - pasta grubo ścierna. "Licowanie" powierzchni
Średnio twarda - pasta lekko ścierna
Gąbka miękka - pasta wykończająca/nabłyszczająca, woski "maszynowe"

Ja zawsze lekko zwilżam (atomizerem) gąbkę przed polerowaniem.

Polerowanie rozpoczynamy na niskich obrotach 1000-1200 obr/min - dzięki czemu rozprowadzamy pastę po elemencie. Stopniowo zwiększamy obroty.
Dla tarcz 150 - 180 mm maksymalna wartość obrotów to 2500-2800 obr/min.

Polerki nie należy mocno dociskać - w większości wypadków wystarczy praca samym ciężarem narzędzia.

Jeśli chodzi o polerowanie w jednym miejscu to co jakiś czas warto sprawdzić postępy, wycierając obrabiany element. Polecam do tego celu ścierki polerskie z mikrowłókna.

Pasty 3M z nowej linii są do zastosowania "NA SUCHO".



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt cze 15, 2010 15:31

http://multimedia.3m.com/mws/mediawebse ... 6E666666--

tutaj znalazlem fajną ulotke

tylko czym rozni się metoda po lewej od metody po prawej ?

a na końcu widze, ze ten czerwony i różowy korek, można nakładać czarną nakładką z 3m? (czarna jest najmiększa?)

rozumiem, że żółta gabka różni się od pomarańczowej twardością?
duzy_przemo pisze:pasta grubo ścierna. "Licowanie" powierzchni
co to znaczy lincowanie? :helm:

hmm zawsze myslałem, ze gabka bardziej ścierają, a tu się okazuje ze futerko :blush:

http://multimedia.3m.com/mws/mediawebse ... _Tiu8888w-

tutuaj tez ciekawa ulotka, ale juz inny system, bo nie stosują naraz wszytskich czterek , tylko na końcu albo niebieski albo różowy/czerwony


ale generlanie rozumiem, ze futerko nie jest wymagane? jak kupie sobie taki komplecik past (4 sztuki) + 4 do tego gąbki tego samego kolor (oprócz czarnej) i talerz... to mam praktycznie cały komplet i moge zaczynać zabawe po kolei każdą pastą po kolei?
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 15:32 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » wt cze 15, 2010 15:41

m1chal, Przecież na tej ulotce jest wszystko napisane.
To po lewej to system na porysowane, utlenione, stare lakiery a ten po prawej na lakiery "świeże".

Co do licowania to po futrze polerskim struktura lakieru jest otwarta. Natomiast gąbka ją zamyka.
BtW futro jest bardziej agresywne - dzięki czemu lepie wybiera rysy.



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt cze 15, 2010 15:45

duzy_przemo pisze:To po lewej to system na porysowane, utlenione, stare lakiery a ten po prawej na lakiery "świeże".
ten po lewej sie domyslalem, po prawej nie moglem rozszyfrować :helm:
duzy_przemo pisze:BtW futro jest bardziej agresywne - dzięki czemu lepie wybiera rysy.
dobra kumam, do swojego wezme gąbke, bo aż tak styranego lakieru nie mam, a do ojca kupie futro :bajer:

i na kazdym etapie tak samo...jechać od 1000tys/obr do 2500?? łącznie nawet z tą czarną gąbką i rózowym korkiem?
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 15:55 przez m1chal, łącznie zmieniany 5 razy.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » wt cze 15, 2010 16:20

m1chal, startujesz z niskich obrotów - rozprowadzasz pastę. Stopniowo zwiększasz obroty do maks.

Co do niebieskiej (vel fioletowej) ja pracuje na obrotach lekko powyżej 2000 tka by zminimalizować ryzyko powstania hologramów.

Różową bym sobie odpuścił.



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt cze 15, 2010 16:26

duzy_przemo pisze:Stopniowo zwiększasz obroty do maks.
ja mam euroteca a ona ma maks 3000tys obrotów, wiec troche za duzo chyba :/

generlanie msuze ją sprawdzić z inną, bo wydaje mi się, że strasznie szybko zapier*ala :D ,nie wiem czy się zepsuła czy cos...
duzy_przemo pisze:Różową bym sobie odpuścił.
why?

ale genelrnaie pytanie, czarna gabka jest najbardzije delikatna tak? i nią robić ten rózowy korek? i tez tak samo od niskich obrotów do 2500?


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt cze 15, 2010 18:52

m1chal pisze:ja mam euroteca a ona ma maks 3000tys obrotów, wiec troche za duzo chyba :/
nie do maks możliwości polerki ale do max zalecanych przy danej paście :)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 18:55 ]
m1chal pisze:duzy_przemo napisał/a:
Różową bym sobie odpuścił.


why?
bop on tylko zabezpiecza połysk, i zamiast niej użyj po prostu dobrego wosku :)

co do zwiększania obrotów to też tak robię :) z tym że jak dojdę do iluś tam obrotów (nie wiem bo to zawsze oceniam w trakcie pracy czy tyle jest dość) to potem znowu zwalniam i jadę coraz wolniej.
To sie nazywa technika punktu zenitu czy jakoś tak(gdzieś o niej czytałem :) )
w skrócie chodzi o to że polerując i zwiększając obroty pozbywasz sie defektów powierzchni ale tworzone są dużo mniejsze defekty przez pracującą pastę mocno ścierną które potem niwelujesz zmniejszając prędkość :)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 19:02 ]
m1chal pisze:czarna gabka jest najbardzije delikatna tak?
jest jeszcze niebieska :) porównywalna albo jeszcze delikatniejsza.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 19:02 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości