Strona 3 z 6

: pt mar 07, 2008 22:37
autor: Kuman
Panowie mam mały problem ponieważ przy odkręcaniu śruby u góry amora z przodu odłamał mi się kawałek przy imbusie (zaznaczyłem na foto). I teraz nie mam jak odkręcić amora. Można normalnie kluczem pneumatycznym odkręcić ? Może macie inne sposoby?

Czy później taki uszkodzony amor można też dokręcić pneumatem?

Obrazek

: sob mar 08, 2008 19:26
autor: drill
pneumatyk powinien sobie dac rade z odkreceniem... co do ponownego skladania to teoretycznie jakos tam sie bedzie trzymalo ale ja raczej bym go nie zakladal ponownie...

: pt mar 14, 2008 11:29
autor: Włochaty
gdzie mozna kupic ten "specjany" klucz do odkrecania gornej czesci przedniego amora i jak on mniej wiecje wyglada?

ja kiedys w mkII wymienialme to meczylem sie z roznymi kombinacjami i rozwalilem troche srube ale poszo, teraz chcial bym to zrbic lepiej :bigok:

: pt mar 14, 2008 19:59
autor: pavello
Włochaty pisze:gdzie mozna kupic ten "specjany" klucz do odkrecania gornej czesci przedniego amora i jak on mniej wiecje wyglada?
powiem ci tak.ja do odkrecenia gornego mocowania uzylem zwyklego klucza oczkowego takiego wygietego 21/22 mm.w miejsce na imbus wsadzilem klucz imbusowy oczywiscie :) a potem rurke zeby prxzedluzyc ramie i zrobic dzwignie.troche wd40,sily i jakos poszlo.imbus staralem sie trzymac nieruchomo a krecilem oczkowym.i po sprawie,nie trzeba zadnych specjalnych kluczy

[ Dodano: 14 Mar 2008 19:00 ]
chodzilo mi o taki klucz oczkowy :
http://www.allegro.pl/item326046743_pla ... z_usa.html

: pt mar 21, 2008 18:44
autor: Marecki_86
mam pytanko! czy jak bede zmienial amortyzatory z przodu i wykrece ta srube pod maska i te dwie na dole! i jak bede wyciagał amorka to czy sprezyna odrazu bedzie schodzila z amora sama czy jest u gory jeszcze czyms mocowana? pytam bo zeby mi nie strzeliła w zęby:P

: pt mar 21, 2008 18:59
autor: pavello
Marecki_86 pisze:jak bede wyciagał amorka to czy sprezyna odrazu bedzie schodzila z amora sama czy jest u gory jeszcze czyms mocowana? pytam bo zeby mi nie strzeliła w zęby:P
no cos ty.na gorze jest jeszcze mocowanie-jest lozysko i poduszka.albo zintegrowane albo osobno,w zaleznosci od roku produkcji auta.jak wymiesz cala kolumne to wtedy sciagacz na sprezyny i mozesz odkrecac poduszke.pzdr

: sob mar 22, 2008 01:00
autor: Pim
Chciałbym zwrócić uwagę że czasem zdarza się że potrzebny jest klucz 16 do tylnych amorków(przednich jeszcze nie robiliśmy)... Także dla pewności jak już chcemy się zabrać do wymiany , najpierw zmierzyć , albo przyszykować 16 i 17.

Dodatkowo w Vento nie trzeba grzebać nic z półka, tylko opuszczamy kanapę i jazda.

Do odkręcenia śrub przydatny jest olej, wd 40 i młotek (co by puknąć w śrubę/klucz jak nie chce się ruszyć) .

: ndz mar 23, 2008 13:27
autor: ZIBI_VW
Witam, a ja mam takie pytanko wczoraj zamontowałem gwint do mojego MK3 i na gorze jest inaczej niż w orginalnych bo żeby go przykręcić trzeba urzyć klucza nasadowego 21 z z mocowaniem pozewnątrz na klucz 21 a drugi to klucz płaski 10 ale jest tam jeszcze jedna sruba na 7 nasadową lub płaską oczkową obracając tym kręci się lekko a teraz pytanie do czego to służy dodam że gwint jest firmy Weitec , dzięx za info :grin:

: śr kwie 02, 2008 19:52
autor: Puzon
ZIBI_VW pisze:a teraz pytanie do czego to służy dodam że gwint jest firmy Weitec
Może regulacja twardości...

: śr kwie 02, 2008 21:02
autor: pavello
Pim pisze:Chciałbym zwrócić uwagę że czasem zdarza się że potrzebny jest klucz 16 do tylnych amorków(przednich jeszcze nie robiliśmy)... Także dla pewności jak już chcemy się zabrać do wymiany , najpierw zmierzyć , albo przyszykować 16 i 17.
u mnie wlasnie byla 16 potrzebna

: wt kwie 22, 2008 19:48
autor: Andrzej1963
cowboy,
O którym oznaczeniu blach mówisz ,aby nie zmienić kąta (czego?) Będe zmieniał przody i informacja się przyda. Pozdrawiam.

: pt maja 02, 2008 00:34
autor: peter26
Ja jutro biore sie za moje Vento. Amortyzatory sa juz chyba do d... :) bo po nacisnieciu auta buja sie ze 4 razy :) . Czy z przodu poradze sobie bez sciagaczy ???

: pt maja 02, 2008 14:30
autor: vwosiu
peter26 pisze:Czy z przodu poradze sobie bez sciagaczy ???
raczej tak jesli jest to seria amortyzator i seria spręzyna gdy ja u siebie sciągałem przód serie to cięzko było ugiąć spręzyne i raczej nie ruszał bym tego bez sciągacza ale nie sprawdzalem bo wymienialem na obnizające i amorki i spręzyny i nie potrzebowalem sciągacza jednakze nie porywał bym sie na wymiane bez sciągacza z przodu

: pn maja 19, 2008 10:15
autor: golofs
Wymienione :okej:

Pierwszy amor 1h drugi juz tylko 15 min. :bigok: (B4 i seryjny spring)

Przodu raczej się boję ruszać.