Wymiana tylnych i przednich amorów MK3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Panowie mam mały problem ponieważ przy odkręcaniu śruby u góry amora z przodu odłamał mi się kawałek przy imbusie (zaznaczyłem na foto). I teraz nie mam jak odkręcić amora. Można normalnie kluczem pneumatycznym odkręcić ? Może macie inne sposoby?
Czy później taki uszkodzony amor można też dokręcić pneumatem?
Czy później taki uszkodzony amor można też dokręcić pneumatem?
powiem ci tak.ja do odkrecenia gornego mocowania uzylem zwyklego klucza oczkowego takiego wygietego 21/22 mm.w miejsce na imbus wsadzilem klucz imbusowy oczywiscie a potem rurke zeby prxzedluzyc ramie i zrobic dzwignie.troche wd40,sily i jakos poszlo.imbus staralem sie trzymac nieruchomo a krecilem oczkowym.i po sprawie,nie trzeba zadnych specjalnych kluczyWłochaty pisze:gdzie mozna kupic ten "specjany" klucz do odkrecania gornej czesci przedniego amora i jak on mniej wiecje wyglada?
[ Dodano: 14 Mar 2008 19:00 ]
chodzilo mi o taki klucz oczkowy :
http://www.allegro.pl/item326046743_pla ... z_usa.html
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]
- Marecki_86
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw gru 20, 2007 18:08
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
mam pytanko! czy jak bede zmienial amortyzatory z przodu i wykrece ta srube pod maska i te dwie na dole! i jak bede wyciagał amorka to czy sprezyna odrazu bedzie schodzila z amora sama czy jest u gory jeszcze czyms mocowana? pytam bo zeby mi nie strzeliła w zęby:P
[img]http://www.golf3.pl/images/signatures/407512221476edc5e2ed4a.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140535
no cos ty.na gorze jest jeszcze mocowanie-jest lozysko i poduszka.albo zintegrowane albo osobno,w zaleznosci od roku produkcji auta.jak wymiesz cala kolumne to wtedy sciagacz na sprezyny i mozesz odkrecac poduszke.pzdrMarecki_86 pisze:jak bede wyciagał amorka to czy sprezyna odrazu bedzie schodzila z amora sama czy jest u gory jeszcze czyms mocowana? pytam bo zeby mi nie strzeliła w zęby:P
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]
Chciałbym zwrócić uwagę że czasem zdarza się że potrzebny jest klucz 16 do tylnych amorków(przednich jeszcze nie robiliśmy)... Także dla pewności jak już chcemy się zabrać do wymiany , najpierw zmierzyć , albo przyszykować 16 i 17.
Dodatkowo w Vento nie trzeba grzebać nic z półka, tylko opuszczamy kanapę i jazda.
Do odkręcenia śrub przydatny jest olej, wd 40 i młotek (co by puknąć w śrubę/klucz jak nie chce się ruszyć) .
Dodatkowo w Vento nie trzeba grzebać nic z półka, tylko opuszczamy kanapę i jazda.
Do odkręcenia śrub przydatny jest olej, wd 40 i młotek (co by puknąć w śrubę/klucz jak nie chce się ruszyć) .
- ZIBI_VW
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 00:58
- Lokalizacja: okolice Suchej Beskidzkiej
- Kontakt:
Witam, a ja mam takie pytanko wczoraj zamontowałem gwint do mojego MK3 i na gorze jest inaczej niż w orginalnych bo żeby go przykręcić trzeba urzyć klucza nasadowego 21 z z mocowaniem pozewnątrz na klucz 21 a drugi to klucz płaski 10 ale jest tam jeszcze jedna sruba na 7 nasadową lub płaską oczkową obracając tym kręci się lekko a teraz pytanie do czego to służy dodam że gwint jest firmy Weitec , dzięx za info
GOLF był,jest i będzie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82909
u mnie wlasnie byla 16 potrzebnaPim pisze:Chciałbym zwrócić uwagę że czasem zdarza się że potrzebny jest klucz 16 do tylnych amorków(przednich jeszcze nie robiliśmy)... Także dla pewności jak już chcemy się zabrać do wymiany , najpierw zmierzyć , albo przyszykować 16 i 17.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 274
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- vwosiu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 767
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 14:46
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
raczej tak jesli jest to seria amortyzator i seria spręzyna gdy ja u siebie sciągałem przód serie to cięzko było ugiąć spręzyne i raczej nie ruszał bym tego bez sciągacza ale nie sprawdzalem bo wymienialem na obnizające i amorki i spręzyny i nie potrzebowalem sciągacza jednakze nie porywał bym sie na wymiane bez sciągacza z przodupeter26 pisze:Czy z przodu poradze sobie bez sciagaczy ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości