Strona 3 z 5

: sob gru 02, 2006 11:59
autor: majster heniek
Marszall, jak usztywnisz prowadnice to szyba nie bedzie sie przechylala do przodu - rob wg porad na poprzednich stronach

: sob gru 02, 2006 16:21
autor: guti
zdejmij boczek , opus troche szybe tak powiedzmy do polowy, poruszaj szyba przod -tył
i bedziesz widzial gdzie masz luz, jak na tym plastikowm slizgu co smiga po prowadnicy to poszukaj kilka postow wyzej to znajdziesz na to sposob, albo termokurczilwe koszulki , albo paski plastikowe ( w moim przypadku te paski załatwiły sprawe) Pozdrawiam.

: śr gru 13, 2006 20:07
autor: Monsteer
Marszall pisze:Witam podłącze się do tematu. U mnie jest podobnie czyli na nierównościach i przy zamykaniu drzwi szyby brzęczą. Jak tak czytam to widze że powodem może być ta właśnie prowadnica. Ale u mnie jest cos jeszcze, przy podnoszeniu szyby-gdy jest ona w połowie - ciężko się zamyka. Zauwarzyłem że powodem tego jest to że przy podnoszeniu szyba przechyla sie w przód i blokuje o uszczelkę-ogólnie to cała chodzi w przód i w tył gdy jest otwarta troche. Da się to jakoś naprawić żeby nie latała w przód i w tył??Pozdro wielkie dla garażowych majsterkowiczów

Mam to samo i bardzo mnie to wkurza. Trzeba przytrzymać "tył" szyby żeby ją zamknąć. Nie ma czasu żeby to rozebrać ale trzeba będzie w końcu się zabrać do tego bo zdrowie psychiczne ważniejsze... nie? :)

Powiadomię was o efektach.

[ Dodano: Pią Gru 22, 2006 19:29 ]
No i po problemie. Szyba się już nie zacina a zrobiłem to tak:

Musiałem wykręcić cały podnośnik i wyciągnąć go na zewnątrz po czym mycie ropą. Okazuje się,że jest znaczny luz pomiędzy ścianką prowadnicy i suwakami. Idealnie do usunięcia tego luzu nadała się wyżej wspomniana tasiemka do spinania kabli którą wsunąłem od wewnątrz pomiędzy suwakia ściankę prowadnicy. Po przycięciu na jej koniec nałożyłem obciętą zapinkę z drugiej taśmy w celu przyblokowania. Smarowanie I to wszystko, Ale UWAGA!!! Za pierwszym podejściem chciałem iść na skróty i oplotłem taśmą suwaki co było błędem ponieważ zapinka blokowała rolkę która się znajduje "u góry" podnośnika. Efekt: szyba się nie domknęła i trzeba było rozebrać jeszcze raz. Mam nadzieję, że zdjęcia dość czytelne.

Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

: pn mar 05, 2007 18:58
autor: chosen
hehe, ja sie dizś z tym uporalem w troszke nie profesionalny sposób :) A wieć porpostu pod tę prowadniczki, tam gdzie któryś z was ma termokurczki (akurat ich nie mialem) poprostu nawarstwiałem taśmę izolacyjną :) no i jakos wyszło, działa - ale kiedys zrobie to lepiej :>

: wt mar 06, 2007 09:48
autor: Olaf
Przperaszam ... mam takie pytanie : czy w przypadku szyby kierowcy też stosuje się taka procedurę z koszulkami lub paskami plastikowymi :chytry: (ustaerka to tylko lekkie "latanie" szyby).

: wt mar 06, 2007 17:18
autor: Danielo85
Olaf pisze:czy w przypadku szyby kierowcy też stosuje się taka procedurę z koszulkami
chyba nie. Kiedys rozbieralem bok kierowcy i ogladalem i tam jest chyba jakos inaczej ze metoda koszulki nie zadziala. Ale niech ktos jeszcze sie wypowie

: wt mar 06, 2007 18:12
autor: chosen
a ja przecie zwlasnie drzwi od kierwocy robiłem. BO od pasażera mi nie latała.

: czw mar 08, 2007 08:59
autor: Olaf
Danielo85 pisze:chyba nie. Kiedys rozbieralem bok kierowcy i ogladalem i tam jest chyba jakos inaczej ze metoda koszulki nie zadziala.
Właśnie dlatego zapytałem, bo nie byłem pewnien czy ta metoda coś pomoże ;)
chosen pisze:a ja przecie zwlasnie drzwi od kierwocy robiłem. BO od pasażera mi nie latała.
Dzięki :pub: w takim razie muszę się zabrać za to ;)
dzik087 pisze:witam koledzy czy ktoś zna dobry warsztat albo serwis w Łukowie gdzie mogą mi sprawdzić golfa 4 ,ciśnienie oleju, podłączyć pod komputer sprawdzić błędy itp


Nie ten dział Kolego :pub:

: ndz lis 04, 2007 00:13
autor: DamianCU
Też założyłem opaski bo wydaja sie trwalsze tylko trzeba dobrze dobrać :grin:

: pn lis 05, 2007 17:00
autor: VWPABLO
Ja u siebie zklikwidowałem luz (przód - tył) wmianą prowadnic na nowe, jedna strona kosztuje około 20 zł. Wszystko ładnie nasmarowałem żeby lekko chodziło. A co do luzu (w bok) zastosowałem uszczelke do okien (czarna samoprzylepna) wsadziłem ją w uszczelke od strony środka także uszczelka bardziej dociska szybę. Przy okazji zrobie zdjęcia jak to wyglada w praktyce.

: ndz lis 11, 2007 12:53
autor: VWPABLO
Oto fotki jak wygląda to w praktyce:
Obrazek
To jest mój patent do dolnej uszczelki.

Obrazek
Tak to wygląda z drugiej strony

Obrazek
Patent do bocznej uszczelki, pomysl na tej samej zasadzie.

Obrazek
A tu juz uszczelka od wewnetrznej strony. Kawalek kabelka i usczelka ladnie siedzi na szybie.

: pn sty 14, 2008 22:38
autor: Grzembol
ja mam dwa rozne problemy...otoz....szyba od kierowcy lata jak jest otwarta a od pasazera jak jest otwarta jest cisza ale jak sie zamknie to lata.... :/

no i slysze podmuch wiatru ale to juz nie ten temat...

macie moze jakas rade na ta szybe od pasazera ? bo od kierocy to beda te slizgi.tak przypuszczam...zrobi sie cieplej to zerkne :)

: czw sty 24, 2008 14:55
autor: Olaf
Czy zakup podnosnika z linku poniżej całkowicie rozwiązuje problem ? To przez ten element lataja szyby ?

http://moto.allegro.pl/item295966465_po ... nowe_.html

: sob sty 26, 2008 00:08
autor: gawcio
ja polecam wlozenie w uszczelke zwyklej czarnej uszczelki do okien co prawda ja zamiast uszczelki wsadzilem wezyk taki jak przychodzi do gaznika od podcisnienia (mialem go i nadal mam w nadmiarze ) i problem z glowy szyba chodzi ciezej nie ma luzow i nic a nic sie nie tlucze a pracy przy tym jakies 2 - 3 minuty :bigok:

[ Dodano: 25 Sty 2008 23:10 ]
jak ktos chce moge zdjecia wrzucic