Strona 3 z 4

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: pn lip 08, 2013 17:49
autor: bjoern
witam, mam pytanie bo po wymianie sprężyn na H&R -35mm, tył mi skrzypi przy hamowaniu obojętnie jakim, po prostu gdy tył się unosi i opada(hamulce, klocki nowe, tuleje belki też), czy może to być przez to, że belka nie była poluzowana i skręcona już na glebie? Czy to wina czegoś innego?
Natomiast z przodu po obu stronach jak jadę po małych nierównościach, a nawet szybko po pozbruku, to słychać denerwujące metaliczne trzaski :/ Czy to się sypią łożyska z poduszkami?
Przed zmianą sprężyn nie było takich dolegliwości...
Przepraszam z góry jeśli napisałem w nieodpowiednim temacie, pozdro.

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: czw lip 11, 2013 19:11
autor: Shmatan
Tył to może być wina belki lub odbojów - przytnij odboje o jednego bałwanka i zobacz czy problem dalej będzie się pojawiał. Co do przodu - nie słyszałem żeby poduszki i łożyska na poduszkach mogły trzaskać metalicznie (poza tym chyba przy wymianie sprężyn powinieneś był je wymienić) - poczytaj na forum czego może to być wina, zdejmij koła, poszukaj luzów a jak sam nic nie znajdziesz to jedź do mechanika.

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: czw lip 11, 2013 20:05
autor: bjoern
Dzięki za zainteresowanie :pub: a jak przytne odboje z tyłu to wpłynie to jakoś na "amortyzację"/ komfort?
Co do przodu to może nie do końca metaliczne, nie wiem jak to określić, coś puka i mnie denerwuje :/ mój mechanik stwierdził wtedy, że poduchy łożyska są dobre, miałem zamiar je zmienić dopiero przy okazji wymiany amorów, mam jeszcze oryginały od nowości to pewnie na springach już krócej pociągną :P
Szukałem dzisiaj, pogrzebałem, sprężyny się trzymają solidnie i się nie ruszają więc one nie stukają, luźne były te śrubki montażowe od tarcz ale to raczej znaczenia, u diagnosty wczoraj byłem, sprawdził wszystko, na teście amorów słyszał stuki i nie potrafił określić co to :/
a belka dziś poluzowana była więc z tym odbojem jeszcze zobaczę, pozdro :)

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: czw lip 11, 2013 21:18
autor: Michał_1977
bjoern pisze:na teście amorów słyszał stuki i nie potrafił określić co to
Tuleje belki tylnej zmień :bajer:

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: czw lip 11, 2013 22:01
autor: bjoern
zmienione

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: pn sie 05, 2013 12:35
autor: bernaciak102
Mam pytanie planuje założyć springi co by jeszcze wypadało wymienić przy zawieszeniu, żeby nie rozbierać za miesiąc czy dwa bo cos sie wybiło

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: śr sie 07, 2013 09:23
autor: tomek860
@Shmatan

Zakładałeś sprężyny 50/45 do oryginalnych amortyzatorów? Nie zabije to ich?
Jak się jeździ na takim zestawie?

W mk2 mialem standardowe amory Kayab i sprężyny 40/35 i mi odpowiadało, ale po 2 latach amory padły.

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: czw sie 08, 2013 11:34
autor: Shmatan
bernaciak102, na pewno poduszki i łożyska na kolumnach, a poza tym... wszystko się może szybciej poddać.

tomek860, amory wytrzymały 20 miesięcy i jeden się wylał - na szczęście w domu już czekał gwint. Jeździło się akceptowalnie, aczkolwiek mniej komfortowo niż na gwincie fk

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: sob sie 10, 2013 11:18
autor: tomek860
@Shmatan

Co byś polecił na polskie drogi? kit czy gwint? Wcześniej miałem w mk2 kit 60/40 i na równej drodze bomba, na dzirach plomby wypadały :)
Niestety nie mam porównania z gwintem.

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: pn wrz 30, 2013 11:14
autor: auto-406
co zrobić jak zbieżność nic nie dała? dalej mi liże opony;/ jak mogę zniwelować negatyw? help!

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: pn wrz 30, 2013 19:33
autor: M@XIMUS
auto-406, widocznie zbieżność nie została dobrze ustawiona nawet na negatywie da się ustawić koła prosto


tomek860, gwint może być twardy i miękki tak samo jak sprężyny mogą być twarde i miękkie
lepszy gwint bo możeszsobie ustawić wysokość taką jaką chcesz ale w mk4 i tak z tyłu nie zakładasz podkładki z gwintem więc tył kit a przód wyrównać

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: wt paź 01, 2013 10:29
autor: tomek860
@M@XIMUS

Właśnie się zastanawiałem jak wygląda montaż gwintu z tyłu.....:)

A czym się różni gwint do mk4 FWD od tego do 4motion ? Tylko sprężynami na tylnymi? Bo różnica w cenie jest dość spora.

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: śr paź 02, 2013 10:44
autor: M@XIMUS
tomek860, przodem też bo musi być mocowanie stabilizatora 4motion na amortyzatorze a nie na wahaczu

1podnosisz auto cały tył
2 odkręcasz koła[niemusisz jak masz wysoko auto]
3odkręcasz amortyzatory z dołu bodaj 2x 16klucz
4belka opada wyciągasz sprężyny
5wykręcasz do góry amortyzatory też 2x16klucz
i odwrotnie
6zakładasz amortyzatory go góry'
7wkładasz sprężynę z gwintem
8przykręcasz gwint od spodu do belki nakrętką co jest w zestawie [są cieniutkie pierścienie pod ori sprężynami które niekiedy trzeba wyciągnąć]
9 podnosisz belkę i przykręcasz na dole amortyzator


i już

[MK4]Wymiana sprężyn na sportowe

: wt sty 21, 2014 15:33
autor: Robson91
porada ogolnie spoko ale coś jest nie tak :) mianowicie chyba najpierw odkreca sie amor przy zwrotnicy a nie na gorze bo co trzyma wtedy amor jak wybijasz go ze zwrotnicy ?