Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Michał_1977 » pn gru 23, 2013 07:52

marcin998 pisze:może wogóle jej nie wymieniać?
Musisz stwierdzić w jakiej kondycji jest gwint na obecnie zamontowanej szpilce.Sama szpilka nie urwie się,istnieje tylko ryzyko uszkodzenia nowej nakrętki starym gwintem na szpilce i ewentualnego odkręcenia się.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: DJ_Mouse » pn gru 23, 2013 10:25

Do PD nie natrafiłem oprócz rozrządu BERGa żeby była szpilka do napinacza, więc to normalne. Mam kilka sztuk na zapas i wymieniam szpilki, koszt chyba 8zł serwis Częstochowa.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Michał_1977 » pn gru 23, 2013 11:31

DJ_Mouse pisze:Do PD nie natrafiłem oprócz rozrządu BERGa żeby była szpilka do napinacza
W zestawie SKF jest na pewno,ale po moich ostatnich niezbyt przyjemnych doświadczeniach z nierządem SKF,nie polecam nikomu... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: marcin998 » pn gru 23, 2013 19:27

Już po krzyku.
Została stara szpilka i nowa nakrętka. Wszystko ładnie się spasowało.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: DJ_Mouse » pn gru 23, 2013 22:00

Nie zakładam rozrządów innych niż Dayco/Contitech/Berg/SNR - Poza OE uważam to za jedyne porządne nie oszukane zestawy rozrządu. W zestawie INA kiedyś klientowi pasek posypał się po paru tysiącach, w moim ARL też wytrzymał niecałe 50tys...


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

hajduk92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 24, 2013 21:44

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: hajduk92 » pt sty 03, 2014 14:55

Zamierzam sobie zamontować taki zestaw:
-Pompa wody MEYLE
-Rolka napinająca INA 531043620
-Rolka prowadząca INA 532019710
-Pasek rozrządu GATES 5569XS lub CONTITECH CT1028
-Napinacz hydrauliczny NTN

Tylko, że do tego zestawu nie dają śrub. Czy stare śruby będą pasowały?



Awatar użytkownika
Uciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt maja 25, 2010 19:29
Lokalizacja: Sosnowiec [SO]
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Uciu » wt sty 07, 2014 15:44

Michał_1977 pisze:
DJ_Mouse pisze:Do PD nie natrafiłem oprócz rozrządu BERGa żeby była szpilka do napinacza
W zestawie SKF jest na pewno,ale po moich ostatnich niezbyt przyjemnych doświadczeniach z nierządem SKF,nie polecam nikomu... :panna:
Dlaczego? Zdradzisz sekret? :-)



Awatar użytkownika
cifuGTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sty 06, 2014 21:01

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: cifuGTI » wt lut 11, 2014 16:06

Witam chciałem się dowiedzieć czy konieczna jest wymiana napinacza hydraulicznego przy wymianie paska i jeszcze jedno będę kupował komplet firmy INA czy te części będą dobre:

531 0436 20 Rolka napinająca pasek rozrządu
532 0197 10 Rolka prowadząca pasek rozrządu
536 0262 10 Pasek rozrządu

ten zestaw kosztuje na allegro 342 zł ale dzwoniłem do sklepu motoryzacyjnego i powiedział mi sprzedawca że do silnika AJM 115KM rocznik golfa 2000r. są różne rolki napinające i ten drugi zestaw z tą inną rolką kosztuje tej samej firmy 200 zł więcej.I teraz nie wiem jaki kupić jak to sprawdzić?



rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: rafalr27 » ndz maja 18, 2014 14:49

Panowie a jakie sa roznice przy rozrzadzie w silniku AXR oprocz tego ze nie ma juz napinacza hydraulicznego ...
Jest cos na co warto zwrocic uwage ?
Ma ktoś coś do dodania w tym temacie ?


pozdrawiam

Gitez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob lut 28, 2009 11:03
Lokalizacja: Toruń

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Gitez » ndz sie 31, 2014 20:18

Witam,
chciałem sie dowiedzieć jakie są nr części rozrządu w silnikach o numerze przed 185671 ? Pomożecie ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 01, 2014 07:42

Gitez pisze:jakie są nr części rozrządu w silnikach o numerze przed 185671 ?
Podaj symbol silnika i rok produkcji,bo to co podałeś nic mi nie mówi...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gitez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob lut 28, 2009 11:03
Lokalizacja: Toruń

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: Gitez » pn wrz 01, 2014 08:53

Silnik AJM, rok produkcji samochodu 2000, nr silnika AJM 185062



Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: wojti2001 » pn wrz 01, 2014 21:10

A ja mam inne pytanie. Czy jezeli posiadam ten nieszczesny napinacz rozrzadu dynamiczny to jest mozliwosc, ze rozrzad jest zbytnio naciagniety ?? Przy wymianie podczas napinania rolki zrobilem przerwe na 5mm zamiast na 4mm. O golnie wszystko jest dobrze tylko slysze taki cykliczny szelest. Kolega mi podpowiada, ze to zbyt naciagniety pasek rozrzadu, no ale tutaj o napiecie dla napinacz. Pasek ostrzetu to nie jest. Rozrzad wymieniony kompletny.


MK IV AJM

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM

Post autor: wojti2001 » pn wrz 15, 2014 08:35

Panowie, gdyby ktos szukal filmu z wymiana rozrzadu to tutaj od okolo 36 minuty jest pokazana bardzo fajnie wymiana rozrzadu.

" onclick="window.open(this.href);return false;


MK IV AJM

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości