Strona 3 z 12

: pt mar 27, 2009 09:03
autor: Dodi79
gpmaster pisze:ktore miejsce faktycznie skrzypi, guma-drazek stablizacyjny (czyli wewnetrza czesc gumy), czy guma - obejma (zewnetrzna czesc) ???czy ktos ma jakies doswiadczenia w tej sprawie ??
ja mysle ze to skrzypi miejsce guma - drazek bo kiedys w Toledo jak to przerabiałem to jak nasmarowałem gume od wewnatrz to na chwile pomogło wiec to raczej to
gpmaster pisze:kolego dodi79, czy te gumy febi smarowales czyms przed zalozeniem ??? jesli nie to czy wyczysciles dokladnie drazek ??
no włansnie nic napewno nie było czyszczone bo zakładałem to u mechanika...

: sob mar 28, 2009 02:14
autor: gpmaster
dzisiaj bylem w ASO kuknac na te gumy..nie wiem czemu ale mieli tylko z garbem (czy w ASO sa do dyspozycji tylko z garbem czy bez tez powinni miec???)to dziwne ale u siebie w golfie mam plaskie obejmy na plaskie gumy (obejmy zdaja sie byc od nowosci), a teraz w ASO mieli tylko gumy z garbem co w przypadku zakupu wiaze sie to rowniez z zakupem obejm z garbem :], natomiast w zwyklych sklepach motoryzacyjnych w wiekszosci przypadkow zamiennikow posiadaja wlasnie gumy plaskie bez garba hmmm..wiec jak to jest i skad ta roznica ??

druga rzecz ktora zauwazylem to te oryginalne gumy z ASO nie maja zadnego tworzywa po wewnetrzej stronie (gdzie guma styka sie z drazkiem) tak wiec jest to tylko kawalek gumy..(widocznie liczy sie jakosc..)

no a trzecia rzecz to gumy te sa oblepione w calosci jakimis bialymi wiorkami ktore w palcach wydaja sie byc sliskie.. mam wiec pytanko, czy ktos kto kupowal juz gumy w ASO rowniez dostal gumy pokryte takimi wiorkami ?? i jaka pelnia funkcje te wiorki ?? zabezpieczja tylko gume w transporcie i podczas przechowywania ?? czy gumy te powinno sie montowac lacznie z tymi wiorkami ??? czy dokladnie oczyscic gume przed zalozeniem ?

: sob mar 28, 2009 13:46
autor: tomek08
Montuj te gumy tak jak są z tym białym czymś,jest to zabezpieczenie gumy, ale i również ułatwi to pracę owej gumy, ponieważ jest to coś w stylu smaru. Drążek będzie lekko pracować w tej gumie,nie zużyja się tak szybko jak gdyby bez tej białej substancji.

: pt kwie 03, 2009 14:57
autor: Dodi79
własnie jestem po zabiegu... jeszcze raz to wszystko rozkręciłem wyczysciłem dokładnie i nasmarowałem gęstym smarem grafitowym, jezdziłem sporo po deszczu i jak narazie zdaje egzamin...

: czw kwie 09, 2009 00:51
autor: kompan
gpmaster pisze:dzisiaj bylem w ASO kuknac na te gumy..nie wiem czemu ale mieli tylko z garbem (czy w ASO sa do dyspozycji tylko z garbem czy bez tez powinni miec???)to dziwne ale u siebie w golfie mam plaskie obejmy na plaskie gumy (obejmy zdaja sie byc od nowosci), a teraz w ASO mieli tylko gumy z garbem co w przypadku zakupu wiaze sie to rowniez z zakupem obejm z garbem :], natomiast w zwyklych sklepach motoryzacyjnych w wiekszosci przypadkow zamiennikow posiadaja wlasnie gumy plaskie bez garba hmmm..wiec jak to jest i skad ta roznica ??

druga rzecz ktora zauwazylem to te oryginalne gumy z ASO nie maja zadnego tworzywa po wewnetrzej stronie (gdzie guma styka sie z drazkiem) tak wiec jest to tylko kawalek gumy..(widocznie liczy sie jakosc..)

no a trzecia rzecz to gumy te sa oblepione w calosci jakimis bialymi wiorkami ktore w palcach wydaja sie byc sliskie.. mam wiec pytanko, czy ktos kto kupowal juz gumy w ASO rowniez dostal gumy pokryte takimi wiorkami ?? i jaka pelnia funkcje te wiorki ?? zabezpieczja tylko gume w transporcie i podczas przechowywania ?? czy gumy te powinno sie montowac lacznie z tymi wiorkami ??? czy dokladnie oczyscic gume przed zalozeniem ?
Ja też kupiłem te gumy oryginalne w ASO. Dałem 22zł/sztukę. Naprawdę polecam dołożyć te parę złoty i zainwestować w oryginały. Po założeniu cisza jak makiem zasiał. Polecam też założyć nowe śruby koszt w ASO - 2,2zł. O obejmy nie pytałem bo w moim przypadku były w dobrym stanie.

Co do białego nalotu, to tak jak poprzednik pisał tworzy on taką śliską powierzchnię zabezpieczającą gumę i ułatwiającą montaż. Nie należy gumy myć - taką jaką się dostanie należy założyć (pytałem w ASO).

: czw kwie 09, 2009 12:56
autor: gpmaster
kompan pisze: Co do białego nalotu, to tak jak poprzednik pisał tworzy on taką śliską powierzchnię zabezpieczającą gumę i ułatwiającą montaż. Nie należy gumy myć - taką jaką się dostanie należy założyć (pytałem w ASO).
z moich dociekan wyszlo na to ze ten bialy nalot na oryginalnych gumach to swego rodzaju talk tylko po czasie i pod wplywem wilgoci "zbryla sie" i tworzy wlasnie taka warstewke ..

a to ze po zalozeniu oryginalnych czy nieoryginalnych gum jest cisza jak makiem zasial to normalne :) pytanie na jak dlugo ;)

: wt kwie 14, 2009 13:20
autor: ryszkens
dudi_silesia pisze:Gdyby ktoś chciał info na temat wymiany silent'ów i tulejek to służe pomocą. Fotoporady już nie zrobie... Może po następnej zimie
Ja znalazłem taką fotoporade, pewnie sie przyda. Choć są warsztaty, co za 6zł/sztuke przeprasują to od ręki, więc nie wiem czy jest sens sie męczyć. Samemu można ew zdemontować/zamontować wahacz :) http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=154137

: sob kwie 25, 2009 10:01
autor: Daniel87
A ile trwa taka wymiana gum stabilizatora wie moze ktos???

: sob kwie 25, 2009 10:41
autor: gpmaster
ja, gdy to robilem pierwszy raz w zyciu nie pamietam dokladnie ale zajelo mi moze 1 - 1,5 godz na strone (lacznie ze szlifowaniem i malowaniem obejm) za drugim razem zrobisz to w 30 min ;)

: pn kwie 27, 2009 23:25
autor: Jacek75
gpmaster pisze:
kompan pisze: Co do białego nalotu, to tak jak poprzednik pisał tworzy on taką śliską powierzchnię zabezpieczającą gumę i ułatwiającą montaż. Nie należy gumy myć - taką jaką się dostanie należy założyć (pytałem w ASO).
z moich dociekan wyszlo na to ze ten bialy nalot na oryginalnych gumach to swego rodzaju talk tylko po czasie i pod wplywem wilgoci "zbryla sie" i tworzy wlasnie taka warstewke ..

a to ze po zalozeniu oryginalnych czy nieoryginalnych gum jest cisza jak makiem zasial to normalne :) pytanie na jak dlugo ;)
Panowie pisałem na samym początku: smar do tłoczków hamulcowych (bardziej odporne na warunki lub poprostu mydliny, konkretnie płatki mydlane (soapy water), nie wierzycie? Zaglądnijcie do Hayesa na rozdział o zawieszeniu: wymianie tuleji wahacza, gum stabilizatora oraz tuleji tylnej belki......

: wt kwie 28, 2009 15:17
autor: gpmaster
o tych platkach mydlanych czy poporstu mydlinach cos slyszalem..moze ktos potwierdzic skutecznosc a raczej trwalosc i odpornosc na skrzypienie takiego zabiegu ???

: wt maja 12, 2009 14:12
autor: figo58
a ja mam pytanie czy trzeba drążek stabilizatora odkręcać od łączników stabilizatora?? czy popsrodtu stawiam na koleczkach (jak w wyzej opisanej poradzie) i wtedy demontuje/montuje gumy??

: wt maja 12, 2009 17:08
autor: gpmaster
figo58 pisze:a ja mam pytanie czy trzeba drążek stabilizatora odkręcać od łączników stabilizatora?? czy popsrodtu stawiam na koleczkach (jak w wyzej opisanej poradzie) i wtedy demontuje/montuje gumy??
nie ma takiej potrzeby, wystarcza jak kola beda w powietrzu

: sob maja 16, 2009 14:30
autor: ryszkens
Dzisiaj postanowiłem troszkę podziałać przy skrzypiących gumach stabilizatora. Gumy wyjąłem (zdziwiło mnie to, że ciężko było je wyciągnąć, jakby były przyklejone tym pacianym paskiem do drążka) i odniosłem wrażenie, że z zewnątrz zrobiły się troszkę szorstkie w miejscach, gdzie stykają się z obejmą. Obejmy zdjąłem, papierem ściernym poszyściłem, nasmarowałem smarem grafitowym, trochę nałożyłem też na ZEWNĘTRZNA stronę gum, poskładałem ALE nie dociągałem srub. Pojeździłem autem, żeby sie ułożyło, cisza. Jak makiem zasiał. Wróciłem, z czuciem dociągnąłem śruby, przejażdżka i zgrzypi. No myślałem, że slag mnie trafi. Jako że padał deszcz, to myślałem, że smar sie wypłukał, ale nie widziałem, żeby szczególnie dużo wycisło. Wróciłem, śruby poluzowałem przejażdżka i cisza. Nie zgrzypi. Jedyne co chyba zostaje do wymiany do ta obejma. Pas parciany od gum był w dobrym stanie. W poniedziałek chyba podjade do ASO i kupie te obejmy, bo już nie wiem co może być innego. Miałbym jedynie prośbe do kolegów co mają ten sam problem. Poluzujcie te śruby i sprawdzcie czy też u Was sie uciszy.

Na chwilę obecna zostawiam te śruby luźne w nadzieji że sie nie odkręcą od drgań.. A co do tych obejm, to wydaje mi się, że to wina brakującej czarnej powłoki .. co myslicie?