Strona 3 z 8

: śr gru 24, 2008 10:44
autor: zaprzal
Wojtek_GR pisze:RPM POMPY | RPM SILNIKA | CIŚNIENIE (bar)
700 | 1400 | 3,3 - 3,9
1250 | 2500 | 4,9 - 5,5
2250 | 4500 | 7,7 - 8,3
dobrze by bylo dorobic sobie taka pokrywke przyspieszacza obrotow zeby mozna tam bylo zamontowac czujnik zegarowy i mierzyc tez przesuniecie
czekamy na efekty :bigok:
chociaz, jesli to sie robi tylko dla siebie jedna pompe to moze taniej wyjsc oddanie do pompiarza na stół :helm:

ps. nie zawsze to co podaje fabryka bedzie dobre do osiagniecia najlepszych osiągów

: śr gru 24, 2008 11:22
autor: Wojtek_GR
zaprzal pisze: dobrze by bylo dorobic sobie taka pokrywke przyspieszacza obrotow zeby mozna tam bylo zamontowac czujnik zegarowy i mierzyc tez przesuniecie
Też o tym myślę, ale trochę mi altek gawiedzi, a szczególnie jego
podstawa (niewymontowywalna :-( ).
:pub: :pub: :pub: za fotki poglądowe ! :-)
zaprzal pisze: chociaz, jesli to sie robi tylko dla siebie jedna pompe to moze taniej wyjsc oddanie do pompiarza na stół :helm:
pompiarz - 100-250 zł,
droga - 50 + 50 = 100 km,
:pub: wypite z pompiarzem - 70 zł,
satysfakcja z samodzielnego pomiaru - bezcenna :-)
zaprzal pisze: ps. nie zawsze to co podaje fabryka bedzie dobre do osiagniecia najlepszych osiągów
Wczoraj wróciłem do "fabryki", po świętach będzie czas na poprawę fabrycznych niedociągnięć. :-)

: śr gru 24, 2008 15:36
autor: eldorado84
Wojtek_GR pisze:
zaprzal pisze: dobrze by bylo dorobic sobie taka pokrywke przyspieszacza obrotow zeby mozna tam bylo zamontowac czujnik zegarowy i mierzyc tez przesuniecie
Też o tym myślę, ale trochę mi altek gawiedzi, a szczególnie jego
podstawa (niewymontowywalna :-( ).
:pub: :pub: :pub: za fotki poglądowe ! :-)
zaprzal pisze: chociaz, jesli to sie robi tylko dla siebie jedna pompe to moze taniej wyjsc oddanie do pompiarza na stół :helm:
pompiarz - 100-250 zł,
droga - 50 + 50 = 100 km,
:pub: wypite z pompiarzem - 70 zł,
satysfakcja z samodzielnego pomiaru - bezcenna :-)
zaprzal pisze: ps. nie zawsze to co podaje fabryka bedzie dobre do osiagniecia najlepszych osiągów
Wczoraj wróciłem do "fabryki", po świętach będzie czas na poprawę fabrycznych niedociągnięć. :-)
zrobiłem dziś ten mod, włąśnie dopiero co "naprawiłem".
Ale do rzeczy. Zamiast 0,2mm wbiłem 2mm :hmm: :hmm: zaczął klekotać ( :grrr: :grrr: )to było do przewidzenia. I tu zaczeły się schody jak odkręcić tą "śrube", szczypce, kluczyki 10, torxy :satan: i inne co były na warsztacie narzędzia nie pomogły FUCK. Ale myślimy..... ojciec się przyłączył i sprawa prosta albo zostawiam auto i dziś daje w "gaz" :pub: albo wymyślamy i wracam do domu. Padło na rurkę spłaszczoną - jest ojciec ogrzał rurkę, parę ruchów "kowalskich" i dorobiony i po sprtawie :panna:
Naprawione i wbite ok. 0,3-0,4mm testy jutro bo dziś jednak wyjdzie :partyman:
Czas modu - 4godz :okej: :okej: :okej:
jutro testy, ale już po odpaleniu widać że spadł lekko z obrotów, więc zwiększe dawkę paliwa lub obroty

: sob gru 27, 2008 23:43
autor: Wojtek_GR
eldorado84 pisze: Padło na rurkę spłaszczoną - jest ojciec ogrzał rurkę, parę ruchów "kowalskich" i dorobiony i po sprtawie :panna:
Naprawione i wbite ok. 0,3-0,4mm testy jutro bo dziś jednak wyjdzie :partyman:
Czas modu - 4godz
No ... masz szczęście, bo u mnie zaklepana rurka nie zadziałała -
zaworek był zbyt mocno wkręcony i się rozłaziła - musiałem wyfrezować
klucz z pręta 20mm (fotki klucza ... może jutro wykonam).

P.S. Pomiar wychylenia boostpina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206063
wykonałem przy okazji grzebania z zaworkiem.

[ Dodano: 27 Gru 2008 22:59 ]
zaprzal pisze: dobrze by bylo dorobic sobie taka pokrywke przyspieszacza obrotow zeby mozna tam bylo zamontowac czujnik zegarowy i mierzyc tez przesuniecie.
Ten plan jeszcze w ciemnościach, ale w nowym roku ..... :chytry:

Teraz zastanawiam się, jak ... fizycznie/technicznie o dużo wyprzedzić wtrysk
przy dynamicznym wciśnięciu przyspiesznika (pedału gazu)???

: śr gru 31, 2008 09:18
autor: eldorado84
chłopaki mam pytanie jak głęboko mieliście w ori ten bolec, bo "Wojtek_GR" napisał między 0,7-1,5mm a ja miałem w ori (chyba o ile nikt wcześniej nie grzebał) 2,5 czyli o 1mm więcej - ma to jakieś znaczenie?
Po zimie zrobie tesy. Poprostu wykręce tą śrubę, wybije tak bolec aby był równo z tym kołnieżykiem tej śruby, a potem bede wbijać do jakiś 3mm co 0,2mm (i za kazdym razem robił drogowe testy). Bo z drugiej strony choć silniki 1.6TD/1.9TD podobne jak i pompy ale to może być kwestia indywidualna tego modu, w każdym silniku może ten mod inaczej zadziałać znaczy przy różnych zakresach wbicia tego trzpienia.

: śr gru 31, 2008 17:36
autor: Wojtek_GR
eldorado84 pisze:chłopaki mam pytanie jak głęboko mieliście w ori ten bolec, bo "Wojtek_GR" napisał między 0,7-1,5mm a ja miałem w ori (chyba o ile nikt wcześniej nie grzebał) 2,5 czyli o 1mm więcej - ma to jakieś znaczenie?
Po zimie zrobie tesy. Poprostu wykręce tą śrubę, wybije tak bolec aby był równo z tym kołnieżykiem tej śruby, a potem bede wbijać do jakiś 3mm co 0,2mm (i za kazdym razem robił drogowe testy). Bo z drugiej strony choć silniki 1.6TD/1.9TD podobne jak i pompy ale to może być kwestia indywidualna tego modu, w każdym silniku może ten mod inaczej zadziałać znaczy przy różnych zakresach wbicia tego trzpienia.
Załóż manometr z trójnikiem i dopiero stukaj. Reguluje się "pięknie" i bezstresowo, praktycznie widać (przy delikatnym stukaniu) wzrost ciśnienia z dokładnością do 0,1 bara. !!!

: sob sty 03, 2009 16:53
autor: eldorado84
Wojtek_GR pisze:
eldorado84 pisze:chłopaki mam pytanie jak głęboko mieliście w ori ten bolec, bo "Wojtek_GR" napisał między 0,7-1,5mm a ja miałem w ori (chyba o ile nikt wcześniej nie grzebał) 2,5 czyli o 1mm więcej - ma to jakieś znaczenie?
Po zimie zrobie tesy. Poprostu wykręce tą śrubę, wybije tak bolec aby był równo z tym kołnieżykiem tej śruby, a potem bede wbijać do jakiś 3mm co 0,2mm (i za kazdym razem robił drogowe testy). Bo z drugiej strony choć silniki 1.6TD/1.9TD podobne jak i pompy ale to może być kwestia indywidualna tego modu, w każdym silniku może ten mod inaczej zadziałać znaczy przy różnych zakresach wbicia tego trzpienia.
Załóż manometr z trójnikiem i dopiero stukaj. Reguluje się "pięknie" i bezstresowo, praktycznie widać (przy delikatnym stukaniu) wzrost ciśnienia z dokładnością do 0,1 bara. !!!
No dobra, trójnik już wiem jak zmodzić
Obrazek
a teraz do czego idzie przewód (1), (3), bo (2) się wkręca w pompę. No i w jaki zegar do pomiaru PSI się zaopatrzeć, chodzi mi do jakich wartości.
A na koniec jak zacząć pomiar i do jakich wartości PSI stukać no i jakie powinny być na początku wartości seryjne PSI w poszczególnych obrotach. Mam silnik AAZ. Kolejna sprawa obrotomierza - nie będe się patrzył na wskazówkowy obrotomierz tylko ustawie sobie elektroniczny (bo można taki ustawić w mk3)
Obrazek
a i jeszcze ostatnia sprawa zamiast miernika PSI można zapodać wskaźnik w barach, bo mam taki do 2bar a jeżeli tak to jak to się przekładają wartości w barach?

: sob sty 03, 2009 17:48
autor: zaprzal
eldorado84 pisze:jak to się przekładają wartości w barach?
1bar = ~14.7psi

: ndz sty 04, 2009 15:12
autor: vwolfi
1, podłączamy zegar,
2, wkręcamy do pompy,
3, dojście paliwa

co do wartości jakie należy osiągnąć przy różnych obrotach, to też chciałbym to wiedzieć :crazy:

: ndz sty 04, 2009 16:44
autor: eldorado84
vwolfi pisze:1, podłączamy zegar,
2, wkręcamy do pompy,
3, dojście paliwa

co do wartości jakie należy osiągnąć przy różnych obrotach, to też chciałbym to wiedzieć :crazy:
No fakt :helm: , dzięki wielki ; teraz tylko poczekajmy na fachową pomoc od Wojtek_GR
Trzeba też poszukać danych serwisowych pompy od AAZ
Wiem że w AAZ ma pompe wtryskową Bosch VE
znalazłem takie cuś
http://pics.tdiclub.com/data/3555/Bosch ... p_head.pdf
i jeszcze :hmm:
http://wiki.obed.org.uk/index.php?title=Bosch_VE
:dol:
Contents
* 1 Pump Functions
o 1.1 Fuel Transfer Pump
o 1.2 Timing Device
o 1.3 Governor
o 1.4 High Pressure Injection Pump
o 1.5 Engine Cut-off
o 1.6 Add-On Modules
* 2 Biofuel Compatibility
* 3 External Links
Spoko, jeszcze nie sprawdzałem tych linków ale... widze magiczne słowa: Timming, Govermod :bajer:

TDI (może się przydać)
http://www.uwe-reimann.de/poel/01_golfumbau.htm
http://dh5eah.toxisch.net/download/g3um ... au_v10.pdf

: ndz sty 04, 2009 22:06
autor: vwolfi
no właśnie o to chodzi żeby wiadomo było jakie konkretnie wartości poustawiać, bo bez tego to można niezły cyrk porobić :smoke:

: pn sty 05, 2009 12:29
autor: Wojtek_GR
eldorado84 pisze: No dobra, trójnik już wiem jak zmodzić
a teraz do czego idzie przewód (1), (3), bo (2) się wkręca w pompę. No i w jaki zegar do pomiaru PSI się zaopatrzeć, chodzi mi do jakich wartości.
A na koniec jak zacząć pomiar i do jakich wartości PSI stukać no i jakie powinny być na początku wartości seryjne PSI w poszczególnych obrotach. Mam silnik AAZ. Kolejna sprawa obrotomierza - nie będe się patrzył na wskazówkowy obrotomierz tylko ustawie sobie elektroniczny (bo można taki ustawić w mk3)

a i jeszcze ostatnia sprawa zamiast miernika PSI można zapodać wskaźnik w barach, bo mam taki do 2bar a jeżeli tak to jak to się przekładają wartości w barach?
1 - tu podłączasz manometr - najlepiej, wyskalowany w naszych
jednostkach, ale gdy "się trafi inny" :-) - zawsze można przeliczyć.
http://www.mech.pk.edu.pl/~m52/jednostki.htm
2 - wkręcasz do pompy na powrocie w miejsce oryginalnej śrubki
(holenderki).
3 - tu wkręcasz ORYGINALNĄ śrubkę (wykręconą w p. 2).

Ja obroty dla pomiaru regulowałem śrubą od minimalnego położenia
dźwigni gazu.
Wpierw zmierz aktualne wolne, aby po wszystkim mieć jakieś
odniesienie.
Wkręcasz, aż pompa (silnik) osiągnie odpowiednio 700 (1400),
porównujesz wskazanie manometru z wymaganym cisnieniem. Jeżeli za mało
- lekko stukasz w zaworek, obserwując wskazanie manometru.
Jeżeli za dużo - niestety, trzeba zaworek przebić do pozycji
wyjściowej (jak to zrobić, pisze na początku tematu).
Wokół zaworka (nad oringiem) są 4 małe otworki, przez które widać
tłoczek. Sworzeń trzeba wbić na tyle głęboko aby tłoczek zakrył PRAWIE
całe światło otworków.
Teraz wykonujemy regulację od początku.

U mnie, wyregulowane ciśnienie na środek tolerancji przy 700 RPM
pompy, wraz z obrotami liniowo rosło, a przy 2250 RPM pompy
osiągnęło maksymalną wartość mieszczącą się w tolerancji.

[ Dodano: 05 Sty 2009 12:53 ]
Pompiarz "Łuki" zeznał, że większość pomp będzie miała bardzo podobne
ciśnienia, jak SB'kowa o której pisałem na początku tematu, lecz
obiecał dokładnie to sprawdzić.
Jak będę miał te dane, niezwłocznie postaram się nimi podzielić. :-)

[ Dodano: 05 Sty 2009 13:09 ]
eldorado84 pisze: a i jeszcze ostatnia sprawa zamiast miernika PSI można zapodać wskaźnik w barach, bo mam taki do 2bar a jeżeli tak to jak to się przekładają wartości w barach?
Nawet lepiej w barach, czy w MPa; bo nie trzeba będzie przeliczać z
PSI "na nasze".
Manometr o zakresie 2 bary jest mocno za mały.
Potrzebny jest z zakresem minimum 1 MPa (10 bar)

Ciśnienia dla pompy silnika SB.
RPM POMPY | RPM SILNIKA | CIŚNIENIE (bar)
700 | 1400 | 3,3 - 3,9
1250 | 2500 | 4,9 - 5,5
2250 | 4500 | 7,7 - 8,3

: wt sty 06, 2009 19:43
autor: eldorado84
a przypadkiem te stukanie w ten trzpień (zmiana ciśnienia) nie wpływa negatywnie na odpalanie autka na mrozie -10 / -20 :? , bo dziś odpaliłem (-10stopni) autko po 5dniowym postoju (i dzisiejszym nocnym mrozie -22), za 3razem odpalił (3 razy grzne świeczki, 3 razy "jodłowany"). Bede musiał sprawdzić świece i dolać do ropy nafty, aku z tamtego roku a ciężko rozrusznikiem kręcił :grrr:

: czw sty 08, 2009 14:18
autor: Wojtek_GR
Tabela Ciśnień.

Obrazek