Strona 3 z 3

: pn kwie 19, 2010 08:36
autor: Lipek81
Dystans6, wymień szczotki w starym regulatorze - to jest najlepsze rozwiązanie. Jest różnica między 14V a 14,5V. Te na 14,5 jest dość ciężko dostać - a jak już raz jednego dorwałem, to był uszkodzony (nowy). Eksperymentowałem chba z trzema różnymi regulatorami, różnych firm i wyszło mi, że najlepszy jest ori regulator, tylko szczotki wymienić.

: pn kwie 19, 2010 22:14
autor: Dystans6
No i wymienilem dziś te szczotki zrobilem wszytsko jak tu radziliscie nowiutkie wlutowane 6zł mnie to kosztowało a światła dalej migaja jakby deczko mniej i co moze byc grane ??moze ten rgulator cały jest do dupy jest na nim wlasnie napisane tak jak pisaliscie 14,5v tak jak w orygiinale bo dzis chcailem kupic to facet mi dawał 14,1 made in china za 60zł i go nie wziołem. Moze masy dzieś nie ma dobrej juz sam nie wiem ??

: pn kwie 19, 2010 23:02
autor: Lipek81
Dystans6, buć może pierścienie masz już mocno wyjechane - pojeździj trochę, niech szczotki się dotrą, jak nie pomoże, to na szrocie kup używany regulator ori, na 14,5V (uwaga, bo były też fabryczne na 14,1V). Oczywiście nie masz gwarancji, że będzie sprawny...

: wt kwie 20, 2010 11:05
autor: Dystans6
No sprobuje pojezdizc jest jak by minimalnie lepiej bo już nie mrugaja tak mocno ale jest to widoczne dalej na wszystkich lampach i w srodku i na zewnatrz a co mają pierścienie do tego że tak juz spytam bo nie rozumiem jaki bylby z tym związek ??

: wt kwie 20, 2010 13:44
autor: Lipek81
Pierścienie mogą mieć rysy - a szczotki ich nie mają, bo nie są jeszcze dotarte. Z czasem szczotki dopasują się do pierścieni i będzie lepszy kontakt. Tak na prawdę powinno się stoczyć pierścienie przed wymianą regulatora, żeby były gładkie.

: wt kwie 20, 2010 23:38
autor: Dystans6
acha no w sumie masz racje bo myslalem ze chodzi ci juz o pierscienie w silniku czyli mowisz zeby torche pojezdzic moze sie dopasują...

: pn kwie 26, 2010 23:08
autor: Dystans6
Ja równiez dziś założylem nowy regulatorek i skończyla sie dyskoteka bo już mnie to tak do depresji wciągalo że nie mogłem wymienilem szczotki w starym i bylo to samo więc radze zakłądać nowy i sie nie bawić...

: wt maja 25, 2010 21:06
autor: withanight
Powitac. rowniez zmagam sie z pulsującymi swiatłami w moim 1.8 Rp . Dzisiaj sprawdziłem szczotki - zużyte ale jeszcze nie maksymalnie(jedna krótsza od drugiej). Pomierzylem dzisiaj prądy jakie daje altek na aku i wyszło mi 14, 4 do 14,7 bez zapalonych świateł - czy to dobry wynik ?
Byłem w motoryzacyjnym dzisiaj zobaczyc za nowym regulatorem - 38 zł (motoroli, taki jak teraz mam)
Zastanawiam sie czy wymieniac caly regulator czy tylko szczotki ? co poradzicie ?
Dodam ze nie zapytalem w sklepie jaki prad daje regulator 14,1 czy 5 .
Altek Valeo

Wymiana regulatora napięcia dla opornych

: pn sie 02, 2010 23:18
autor: Jeżu
witam wszystkich mam silnik 1.3 2G na gaźniku jak u mnie widać do altka idze sie dostać łatwo 2 srobki i regulator mój ,i właśnie pytanie czy tylko wystarczy odkręcić 2 srobki śrubokrętem i odpiąć jakiś kabel czy demontaż jest jakiś trudniejszy,dziś przy odpalonym aucie miałem napięcie n a aku 13.6-13.9 czasem do 14.1 ale to jak się podgazuje i jak odpala auto to kontrolka aku świeci a jak przy gazuje jak by altek zaskoczył,z ładowaniem jest olki ale od jakiegoś czasu zauważyłem jak by aku był nie doładowany pojeżdżę trochę po mieście wiadomo muza światła itp i tak czasem w trasę i tak średnio co 2-4 miechów trza pozadnie aku doładować prostownikiem czy wymiana szczotek cos pomoże ? ? :bajer: a aku dawałem do reklamacji i wyniki miałem i wszysko było oki po rocznym aku bosch pozdrawiam.

Re: Wymiana regulatora napięcia dla opornych

: pn lis 07, 2011 20:14
autor: odlan26
Witam wszystkich.
Mam takie głupie pytanie.W tym alternatorze pod tą plastikową osłoną jest jeszcze taki czerwony kabelek z wsuwką.Wychodzi on z diod i nie wiem gdzie go podłączyć.Wymieniałem łożyska i szczotki w tym alternatorze a to było dwa tyg.temu i zapomniałem gdzie ten kabelek ma być bo nie świeci mi się teraz kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka .

Wymiana regulatora napięcia dla opornych

: ndz mar 12, 2017 09:57
autor: stelf1
witam. jaki jest nr kat. alternatora z pierwszego postu?? mam taki sam ale tabliczka/naklejka nie czytelna.