Strona 3 z 7

: wt kwie 07, 2009 19:32
autor: wegi
czy do alternatora 90A w silniku AAZ jest równiez dostepne kółko ze sprzęgielkiem?

: wt kwie 07, 2009 21:01
autor: jaszczur
wegi, tak bo zamawiałem w hurtowni koledze

: śr maja 20, 2009 18:02
autor: spinacz75
Witam,czy do mojej 3 podejdzie to kółko ze sprzęgiełkiem (rouvilla evr 55471) silnik 1Z 90 KM alternator 120A?

: śr maja 20, 2009 19:53
autor: jaszczur
spinacz75, taki sam nr kólka podany jest w 1 poście

: śr maja 20, 2009 20:32
autor: spinacz75
dzięki za info,muszę zmienić bo te poranne piszczenie już mnie wkurza, poza tym mechanik sugerował żebym to zrobił bo podobno bez tego to szybciej siada napinacz paska alternatora

: śr maja 20, 2009 21:43
autor: f16mysliwiec
jaszczur pisze:spinacz75, taki sam nr kólka podany jest w 1 poście
Mam Audi a4 1z 96 rok i mam altka bosch 120A w intercars pokazuje mi ze powinienem miec sprzegielko altka ruville evr55451 lub evr55470 i jest na 5klinow, a te co wy podajecie evr55471 jest na 6 klinow ;/

I w koncu jakie mam kupic i czy ina czy ruville bo na allegro ina jest po 120zl a ruvillepo 135zl

: czw maja 21, 2009 02:48
autor: jaszczur
f16mysliwiec pisze:altka ruville evr55451 lub evr55470 i jest na 5klinow
bierz te a co do producenta to ten i ten dobry

: pt cze 05, 2009 12:49
autor: Mike_D
[do adminów: nie zauważyłem że ten temat jest w FAQ :crazy: ; przeniosę go do technicznego i proszę o wykasowanie posta ]

Odświeżam troszkę stary temat - dla mnie nagle zrobił się z tego świezy problem ;)

W skrócie - posypało się koło pasowe alternatora :grrr: . Przez pół dnia słyszałem trochę głośniejsze niż zwykle dźwięki z komory silnika ale brzmiało to jak jakiś rezonujący plastik więc stwierdziłem że sprawę obadam w weeekend. Niestety, nagle dźwięk ustał a zapaliła się kontrolka aku na desce. Zaglądam, a tam luźny pasek od altka, koło pasowe leży na spodniej osłonie silnika a po mocujących je śrubach ani sladu :(.

Samo koło wyglądało na nieźle posiekane; nie wiem jak powienien wyglądać jego środek ale w moim był tylko resztki cienkich blaszek. Wydaje mi się że poza tym nic złego się nie stało.. Alternator to Bosch 120A o numerze 028 903 026 G. W etce znalazłem koło pasowe o numerze 028 903 119 F oraz zestaw naprawczy (śruba + podładka) o numerze 028 903 320 C.

Czy ktoś bardziej obatany mógłby potwierdzić że dobre numery znalazłem?

Odnośnie całego wątku, to padły jakieś kosmiczne ceny za koła - rzędu ~200 zł, a w ASO koło o numerze który podałem kosztuje 85 zł - skąd taka róznica?

Dodatkowo, prosiłbym tez o jakiś link do tych "specjalnych" kluczy (Intercars?) które będą potrzebne przy przykręcaniu koła.

Pozdro i z góry dzięki za pomoc :)

: sob cze 06, 2009 14:13
autor: AFN140KM
Mike_D pisze:...Alternator to Bosch 120A o numerze 028 903 026 G. W etce znalazłem koło pasowe o numerze 028 903 119 F oraz zestaw naprawczy (śruba + podładka) o numerze 028 903 320 C.

Czy ktoś bardziej obatany mógłby potwierdzić że dobre numery znalazłem?

Odnośnie całego wątku, to padły jakieś kosmiczne ceny za koła - rzędu ~200 zł, a w ASO koło o numerze który podałem kosztuje 85 zł - skąd taka róznica?...
028 903 026G - alternator 120A się zgadza, ale koło 028 903 119F i zestaw 028 903 320 C są do wersji bez sprzęgła, czyli nie do alternatorów 120A. Cenę, którą podajesz należy zapłacić, ale za zwykłe koło bez sprzęgła.

: śr lip 01, 2009 21:09
autor: morfeusz86r
jaszczur mozesz poprawić zdjęcia?

: czw lip 02, 2009 00:06
autor: jaszczur
morfeusz86r, i tu jest problem niestety bo to fotosik

: pn lip 06, 2009 20:09
autor: morfeusz86r
INA - F-225355.4, F-225355.5, F-225355.6, F-225355.7, F-225355.10
czym różnią sie te koła, ja kupiłem to ostatnie.
pasek nie drga dopuki nie włącze klimy. możliwe że kupiłem złe koło pasowe???

: śr wrz 09, 2009 17:15
autor: lelo
Witam

Koledzy, mam problem z wyborem kółka (MK3, 1Z)
Otóż po przekopaniu alledrogo, katalogu IC mamy dwa podobne:
-------------------------------------
EVR 55471 (lub 028 903 119 AA)

Ilość żeber: 6
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,0/17,0
Szerokość [mm]: 39,1

To jest to co montował Jaszczur, i obecnie w IC kosztuje ok. 270zł :crazy:

-------------------------------------
EVR 55472 (lub 022 903 119 AA)

Ilość żeber: 6
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 61,0/17,0
Szerokość [mm]: 42,4

Cena ok. 170zł
--------------------------------------

Różnica w cenie ogromna.
Przy obu spotkałem się z opisami że pasuje do tego samochodu, do altka Bosha.
Różnica także w wymiarach (m.in średnicy).. i teraz w czym rzecz:

Ten aluminoiwy napinacz (od benzyniaka) ma taki znacznik napięcia czy jak się to nazywa.
Na filmiku Jaszczura widać, że jest on "na granicy", u mnie jest tak samo.
Mechanik mi kiedyś gadał, że to właśnie przez to, że jest od benzyniaka.
Musiałby być minimalnie krótszy pasek żeby napinacz był we właściwej pozycji.
To drugie kółko ma minimalnie większą średnicę. Zastanawiam się czy jego wsadzenie rozwiązałoby sprawę ?

Obwody koła dla obu średnic:

EVR55471: Średnica: 5.5 cm Promien: 2.8 cm Obwód: 17.3 cm
EVR55472: Średnica: 6.1 cm Promien: 3.1 cm Obwód: 19.2 cm

Różnica prawie 2cm, przy czym pasek do całego kółka nie przylega, więc nie można brać pod uwagę całego obwodu.
Wiem, że jak pasek ścisnę to napinacz przeskakuje na wskazaniu jak trzeba,
ale czy te kółko nie będzie jednak za duże ?

[ Dodano: 23 Wrz 2009 10:59 ]
Ok, już po zmianie.

Powiem tak: kocham to forum, kocham was wszystkich, kocham mojego mk3 :okej:

Napinacz stoi w miejscu !!!, :bigok: tylko po włączeniu klimy delikatnie i rzadziej niż kiedyś podskoczy :)
..ale to już najprawdopodobniej kwestia koła pasowego na silniku.

Od dwóch lat jak go mam słyszałem od mechaników: za krótki pasek, tuleje do wymiany, wymienili mi napinacz za 200zł (nie wiem czy był sens) itd itd..
Sugestie zmiany kółka spotykały się z "dziwnymi" reakcjami mechaników.

Zamiennik EVR 55471 z AutoPartnera (made in Brasil, nie wiem co to ale mam nadzieje że się nie rozsypie), z przełożeniem (zawiozłem altka do znajomego) kosztowało mnie 150zł.
Jedynym minusem tej całej zabawy jest to, że odkryłem co mi narobili mechaniory..
Pęknięta obudowa filtra, brak fajki która dochodzi powietrze do filtra.. załamka...

: ndz lis 22, 2009 23:31
autor: kubik78
wymieniłem zwykłe koło pasowe w swoim 1.9 TDI ALE na koło pasowe z łożyskiem.

REWELACJA. zero drgań i niemalże brak odgłosów z okolic alternatora.

Koło pasowe z łożyskiem załozyłem firmy Magnet Marelli