[FAQ] Czyszczenie i smarowanie rozrusznika

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr paź 14, 2009 17:25

ja mam ASV i wszystkie panewki z foto powyzej 3posty mi pasowaly a alh i asv to prktycznie blizniaki wiec beda pasowac



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » śr paź 14, 2009 17:43

Mi koleś w sklepie powiedział ze mam mu podać nr rozrusznika to on po numerze dobierze szczotkotrzymacz i panewki bo to ze mam alh wcale nie znaczy ze mam taki i taki rozrusznik, powiedział ze mogly być rożne i najlepiej miec nr rozrusznika.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » śr paź 14, 2009 18:54

marcuso86 pisze:powiedział ze mogly być rożne i najlepiej miec nr rozrusznika.
marcuso86, i dobrze Ci powiedzial bo sa różni producenci np. Bosch , valeo wiec może byc w każdym inaczej! :grin:
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 18:56 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 3 razy.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » ndz paź 25, 2009 21:21

Wczoraj rozebrałem rozrusznik i pierwsze co do wymiany były szczotki przy szczotkotrzymaczu wszystko wyczyściłem przesmarowałem i auto odpala teraz bez piszczenia i trudu.


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » wt lis 17, 2009 15:35

Nie wiem kto zapoczątkował to smarowanie rozrusznika ale tulejki to łożyska ślizgowe i żaden smar nie jest tu potrzebny. Warto dowiedzieć się co wchodzi w ich skład lub zapytać sprzedawce to może rozwieje wątpliwości co do pseudo smarowania.
W innych częściach może i nawet wskazane jest stosować ale na pewno nie w tulejkach.

U mnie koszt tulejek 8 zł (komplet składa się z czterech w tym jedna kapkę większa)


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

mariand11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 16:09
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: mariand11 » śr lis 25, 2009 21:57

Witam dolacze sie do tematu.
Czy w silniku 1.8 ABS bedzie podobnie.
Od dluzszego czasu rozrusznik mi piszczy i ciezej pali.
Z gory dzieki za odpowiedz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lis 26, 2009 00:11

weryfany, Popieram tulejek się nie smaruje dziadostwa tylko można na robić. Smarujemy tylko tryby na przekladni, ale to tez delikatnie.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » czw lis 26, 2009 09:06

Czy w silniku 1.8 ABS bedzie podobnie.
Bardzo podobnie,tylko moc mniejsza.

[ Dodano: 26 Lis 2009 08:24 ]
marcin999 pisze:Popieram tulejek się nie smaruje dziadostwa tylko można na robić.
Popieram,nigdy nie smarujemy smarem,ale bardzo dobrze im robi namoczenie w oleju.Dłużej wytrzymują,a zrobiłem już dziesiątki rozruszników.



Krycha3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 21:07
Lokalizacja: Brańsk

Post autor: Krycha3 » pn lis 30, 2009 20:02

Pany i ja zabralem się za rozruch, który wyjąlem sam :D A regeneracje przeprowadzil znajomy mechanik z racji częsci dostępnych od ręki. Kilka fotek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



klaudia11000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 12, 2007 19:54
Lokalizacja: dęblin

Post autor: klaudia11000 » wt gru 01, 2009 22:15

czy po wymontowaniu rozrusznika w silniku AHF trzeba podpierać silnik ??



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » śr gru 02, 2009 01:02

trzeba, ja np w asv tez musialem



Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: borys77 » wt sty 05, 2010 21:27

antojuja pisze:trzeba, ja np w asv tez musialem
Też chce się wziąć za rozrusznik u siebie , i wydaje mi się że w moim silniku nie ma w tym miejscu podpory silnika.Także nie trzeba podpierać.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 11, 2010 17:03

W AHF-ie nie trzeba podpierać silnika wszstko ładnie wychodzi. W ASV będzie ta sama historia.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
garsija
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 08, 2006 22:24
Lokalizacja: W-wa WE
Kontakt:

Post autor: garsija » czw sty 14, 2010 23:02

marcin999 pisze:W ASV będzie ta sama historia.
Potwierdzam, nic nie trzeba podpierać. Wymontować aku i podstawę i dostęp jest od góry.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/148d385de3d32844.html][img]http://images23.fotosik.pl/219/148d385de3d32844m.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości