u mnie co prawda w passacie b4 pomogło przeczyszczenie "OS PREPARAT DO CZYSZCZENIA KONEKTORÓW" firmy "Wurth" (nie miałem pod ręką WD40
a Wurth jest antykorozyjny, smarujący no i czyszczący ) opiszę po kolei jak sprawdziłem i przeczyściłem zawór bez rozbierania go przemywając tym środkiem pod ciśnieniem:
najpierw wykręciłem zawór N75 z auta
sprawdziłem czy się zamyka (przejście powietrza bez kostki jest tylko między dolnym a środkowym króćcem)
następnie sprawdziłem sprężynkę wkładając igłę do górnego króćca naciskając trzpień (czy pracuje swobodnie i czy odbija)
po wciśnięciu króćca sprawdziłem czy zamyka przejście między dolnym króćcem a środkowym jednocześnie otwierając przejście między górnym a środkowym u mnie było OK
nie podłączając kostki i czarnego przewód podciśnienia żeby sprawdzić czy falowanie było spowodowane na pewno tym zaworkiem (po zdjęciu kostki jeśli nie ma przejścia przez wszystkie króćce nie ma potrzeby spinania na krótko przewodów niebieskiego z czerwonym gdyż zawór to robi automatycznie)
przejechałem się i było OK
więc wyjąłem zawór i pryskałem w środkowy króciec i płyn przeleciał do dolnego
następnie igłą w górnym króćcu wcisnąłem ten trzpień który jest w środku na sprężynce i płyn przestał lecieć dolnym a zaczął górnym, kilka razy to powtórzyłem
zamontowałem z powrotem N75 do auta podłączyłem przewody i kostkę wszystko działa
jak co to przewody mają iść:
-górny króciec przewód czarny który idzie do dolotu
-środkowy króciec przewód niebieski gruszka
-dolny króciec przewód czerwony do turbiny
jeśli sprężynka odbija trzpień i nie ma przejścia powietrza przez wszystkie trzy króćce (więc jakiś syf się dostał do środka) to raczej nie ma sensu rozbieranie (łamanie) całego zaworka tylko warto spróbować wymyć zawór od "wewnątrz" jakimś środkiem pod ciśnieniem
sprawdzałem przewody podciśnienia i mam małe pytanie czy tak ma być
czarny i niebieski są szczelne a czerwony przepuszcza powietrze więc zdjąłem wąż z turbiny i sam w sobie jest szczelny
turbina działa, falowania nie zauważyłem