Strona 17 z 39

: pn lip 06, 2009 19:31
autor: marcing321
Prosze kogos o pomoc,dlaczego u mnie w 4 rubryce po wlaczeniu temko pojawia sie 1 a gdy nacisne hamulec to wyskakuje 17

Dzisiaj pociagnolem kabel od ecu do transmitera i predkosc juz pokazuje ale tempomat nadal nie dziala.

Ale gdy wszystkie 4 kable sa odpiete to 17 sie nie pojawia.

Prosze o jakies porady

: pn lip 06, 2009 20:21
autor: Fahoo
moze ktoś wrzucic widok wtyczki tej za bezpiecznikami...jak ona wygląda?
ile tzeba dac za manetke z tempomatem??????

: pn lip 06, 2009 21:01
autor: marcing321
Podaje wyniki z vag-a moze bedzie latwiej :

1

tempomat na on :

CRUISE CONTROL 000001
CRUISE PRESENT 1.0

2

wcisniete sprzeglo

brake pedal 1 0 0
CRUISE CONTROL 100001
cruise present 1.0

3

wcisniety hamulec

brake pedal 0 1 1
cruise control 010001
cruise present 17.0

4

pierwszy guzik

cruise control 000101
cruise present 1.0
5

drugi guzik

cruise control 001001
cruise present 1.0



VAG-COM Version: Release 409.0-US

Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G01SG 1425
Software Coding: 00001


Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
00671 - Cruise Control Switch (E45)
25-00 - Unknown Switch Condition

taki blad wyskakuje kiedy wlacznik jest na off i nacisne na jakis guzik.

: wt lip 07, 2009 07:38
autor: Fahoo
marcing321, mi po tym kodzie podaje uszkodzenie manetki i dokładnie kieruje na okablowanie włącznika
wiec wynika ,że masz coś gdzieś źle wpięte

[ Dodano: 07 Lip 2009 07:42 ]
aha na 99% źle cos wpięte bo oprócz błędu który podałes jes dopiska
25-00 - Unknown Switch Condition czyli system nie potrafi określić czy jest zwarta masa czy coś nie łączy i podaje błąd ogólny nie znany
czyli masz złe podłaczenie to takie moje zdanie
jedyna rada zamieniac miejscami piny we wtyczce

: wt lip 07, 2009 13:46
autor: marcing321
Dzisiaj zobacze to jeszcze raz,tylko ktore kable moga byc zle podlaczone,moze przy wlaczniku choc csprawdzalem na samych kablach to bylo to samo chodzi mi o ta 4 kolumne i wartosc 17 po wcisnieciu hamulca i 1 jesli jest wlaczony tempomat.


Ale moze rzeczywiscie jest cos z polaczeniem jak po wlaczeniu pokazuje sie 1 bo nikomu nic takiego sie nie wyswietla .

[ Dodano: 07 Lip 2009 14:40 ]
A w sumie to mogl bym to podlaczy tez w ten sposob:


-2 kable zewnetrzne czyli czarno bialy z czrno zielonym

i pozniej dotykac albo niebieskim albo czerwonym i powinno tak byc ok ale robilem w ten sposob i nadal pokazuje wartosc 17 w 4 rubryce po nacisnieciu hamulca.

[ Dodano: 07 Lip 2009 20:55 ]
Hura :bigok:

Tempomat nareszcie dziala,tylko musze wymienic przyciski bomialem mikrostyki ale nie nadaja sie za bardzo bo przerywaja niekiedy zalezy jak sie nacisnie,a odnosnie tej 4 kolumny to chyba nie ma znaczenia ze pojawia sie te 17 po nacisnieciu hamulca bo tempomat dziala.

Tak wiec wychodzi na to ze w roznych autach sa rozne wartosci a tempo dziala.

Pozdrawiam i dziekuje za rady. :)

: wt lip 14, 2009 18:58
autor: morfeusz86r
dziechu, jak rozebrać manetke żeby jej nie zniszczyć?

: wt lip 14, 2009 19:25
autor: Fahoo
marcing321, no to co zrobiłes ze działa?

: wt lip 14, 2009 22:23
autor: halim
Mam pytnie. Moj kolega ma Vw T4 z silnikiem 2.4 diesel i chce zamontowac tempomat. Czy jest taka opcja??

: wt lip 14, 2009 22:48
autor: marcing321
W sumie nic oprocz tego ze pociagnolem kabel od ecu do czujnika w skrzyni,i caly czs sugerowalem sie tymi wartosciami, ze sa inne od tych ktore byly podane na forum,a sprawdzalem tempomat przy predkosci ponizej 30 km,a dziala dopiero od 35 km :)

Tak wiec udalo sie opanowac to i wszystko dziala.

Fahoo jak cos to pytaj moze cos da sie wymyslec.

Morfeusz86 manetke rozbiera sie bardzo prosto musisz podwarzyc przod albo tyl i odejdzie,bo jest w 2 czesciach,nawet nie trzeba demontowac calej manetki tylko moze byc problem z pociagnieciem kabelkow pzez ta manetke,u mnie tak bylo bo dziura byla waska,trzeba bylo przepychac i powiekszac zeby kabelki przeszly.


Jak czegos nie bedziesz wiedzial to pisz.

: sob lip 18, 2009 16:26
autor: morfeusz86r
tempomat mam i ja. kiedyś pare razy prowadziłem Jeepa Grand Cherokee 4.0 benzyna w automacie. jak tam sie wciskało resume to gaz wciskał na ok 90%. fajnie sie tym ruszało, wciskasz przycisk a on zapierdala, w poruwnaniu do golfa to golf daje max 60-70% całkowitej mocy, zachowuje sie delikatniej.

: ndz lip 19, 2009 14:13
autor: brynol
podepnę sie pod temat, kolega kupił mk4 z silnikiem 1.4, chce zamontować tam tempomat, sa jakieś realne szanse?

: pn lip 20, 2009 00:21
autor: AFN140KM
brynol pisze:...podepnę sie pod temat, kolega kupił mk4 z silnikiem 1.4, chce zamontować tam tempomat, sa jakieś realne szanse?...

Realne szanse są, pod warunkiem, że nie ma silnika AHW lub AKQ. W tych silnikach jest "normalny" pedał gazu na linkę i tempomat jest niedostępny nawet jako opcja do doposażenia.
Natomiast jeśli ma któryś z silników z "elektronicznym" pedałem gazu: AXP, APE, BCA to dokupuje się zestaw do doposażenia (1J0998527B) za ok. 410zł (manetka + wiązka + instrukcja).
Jest jeszcze opcja dokupienia samej manetki w ASO za ok. 290zł, lub z zamiennika za ok. 120zł i kombinacja z wiązką.

: pn lip 20, 2009 19:10
autor: brynol
AFN140KM, dzieki wielkie, jak na złość ma AKQ :P
tak podejrzewałem bo ma zupelnie goła werjse gofra z 1998r
dzieki i pozdro

: ndz lip 26, 2009 18:10
autor: PRUSAK
Widze ze wszyscy skupili sie na samoróbkach a jak ja mam ori tempomat z manetka który przestał mi działać i prosze o pomoc ... co mam sprawdzić VAG nie chciał go wykryć nie łączył sie w ogolę z ta funkcja jest szansa ze nie mam zasilania modułu...

proszę o schemat ori tempomaty MK3 silnik 1.8 ABS 95 rok.