Strona 16 z 36

: czw cze 11, 2009 01:06
autor: JayT
Arczi pisze:Mam pytanko odnośnie łączenia mas. Mianowicie z aku minus idzie na przekaźnik następnie widzę że jeszcze idzie on dalej i łączy się z masą między lampą a instalacją jest to konieczne ??
Tak, jest to konieczne - bezpośredni minus z akku na żarówki, z pominięciem całych metrów instalacji, takie "wzmocnienie" masy.

: czw cze 11, 2009 20:24
autor: Ryś Stepowy
JayT pisze:z pominięciem całych metrów instalacji, takie "wzmocnienie" masy.
Rzeczywiście bardzo pożądane ale przed modyfikacją wskazany pomiar, u mnie spadki na masie były minimalne - praktycznie żadne = 0,05 V, ale mimo to tak na wszelki założyłem też nowa mase.

: ndz cze 28, 2009 11:50
autor: dziabi3
panowie jak chcecie mieć małe spadki napięć stosując przekaźniki to zapodajcie kable co najmniej z 4 a 6 mm2

bo co z tego ze dacie przekaźniki a kable do tych przekaźników są jak od słuchawek

a zwłaszcza jak ktoś ma lampy h1

ale pomysł świetny sam się nosiłem z czymś takim

montaż

: czw lip 02, 2009 21:57
autor: niko02
Skorzystałem z 2 linka podanego przez CEFALOID'a przy montarzu dla MKII i poszło gładko, teraz muchy zostają zabite przez promień światła, zanim dolecą do reflektora:)

[ Dodano: 02 Lip 2009 21:58 ]
Oto i link http://mk2.vwgolf.pl/porada15.html

: pt lip 03, 2009 23:20
autor: lambert86
a ja mam pytanie, dlaczego trzymając sie tego schematu http://img86.imageshack.us/img86/3678/schemat2hj2.gif
nie bedzie jedego światła postojowego ?? tan napisał jeden uzytkownik w tym temacie ...

: sob lip 04, 2009 11:21
autor: JayT
lambert86, to bzdura - w postojówki w ogóle nie ingerujesz. Użytkownik, który to napisał albo nie ma nawet minimalnego pojęcia o elektryce, albo podłączał wg tego schematu i przypadkowo spaliła mu się w tym samym czasie postojówka :chytry:

: sob lip 04, 2009 15:20
autor: michalqqr
będą oba światła postojowe ale jak wyciągniesz kluczyk i włączysz kierunek to na jednym będą Ci się świecić obie a na drugim żadna

: ndz lip 05, 2009 23:56
autor: lambert86
a powiedzcie jak wygląda sprawa zalożenia przekaźników do lamp 2xH1 z zestawem HID ?? czy moze tak samo jak na zwykłych zarówkach ?? czy kabel idący z przetwornicy do żarówki trzeba puścic do przekaźnika i dopiero z przekaxnika do żarówki ?? czy wystarczy odlaczyć wtyczke od całej lampy i z niej odpiąć kabel załączający HID i na nim walnąc przekaźnik ??
ma ktos moze jakies pojęcie jak to bedzie wyglądało w przypadku HID'w

: pn lip 06, 2009 00:03
autor: michalqqr
lambert86, musisz tylko zasilanie przetwornicy dać po przekaźniku nie włączaj przekaźnika między przetwornicę a palnik :)

: pn lip 06, 2009 15:46
autor: Grześko
lambert86 pisze:ma ktos moze jakies pojęcie jak to bedzie wyglądało w przypadku HID'w
Jeśli masz zestaw HID to nie ma najmniejszej potrzeby dawania przekaźników bo Ci to nic nie da.
Przetwornica ma swój własny regulator napięcia i czy podasz na nią 12V czy 14V to na wyjściu i tak otrzymasz to samo napięcie. :bigok:

: pn lip 06, 2009 19:12
autor: michalqqr
Grześko, ale skoki napięcia mogą ją szybko ubić a przekaźnik to koszt ok 10zł z wszystkimi podstawkami i oprawkami na bezpiecznik, więc niedrogo a przetwornica już trochę kosztuje :)

: pn lip 06, 2009 20:15
autor: Lipek81
Grześko pisze:Jeśli masz zestaw HID to nie ma najmniejszej potrzeby dawania przekaźników bo Ci to nic nie da.
- nie do końca. Jest to tylko po części prawda. Przetwornica zamienia niskie napięcie instalacji samochodu w wysokie podawane na palnik. Te wysokie napięcie nie bierze się z powietrza - przetwornica musi pociągnąć trochę prądu, żeby wytworzyć to napięcie. Także przetwornica także ciągnie dość spory prąd. Ale fakt jest taki, że podwyższenie napięcia niewiele da w przypadku xenonów - przetwornica ma własny regulator i na palnik i tak podaje to samo napięcie. Jednak może zaistnieieć taki przypadek, kiedy instalacja będzie już tak wyeksploatowana, że nie będzie w stanie dać takiego prądu, jak potrzebuje przetwornica - wtedy xenon zacznie mrugać. Tak więc różnica między zwykłą żarówką a xenonem będzie taka, ze żarówka jakby płynnie reaguje na zmianę napięcia zasilajacego, a xenon świeci praktycznie tak samo, ale kiedy napięcie spadnie poniżej pewnej granicy xenon zacznie mrugać, a żarówka dalej bedzie świeciła, tylko słabiej.

: pn lip 06, 2009 23:14
autor: lambert86
Grześko, no kolego szczerze Ci powiem ze nie chodzi mi o polepszenie widoczności :p ale o sam fakt jak to kolega Lipek81, napisal :)
mi sie dzieja cuda, zestaw mam sprawny w 99.99% bo mam nowe przetowrnice a zarniki sprawdzalem pod samym akumulatorem i dziala jak nlezy, natomiast po podpieciu pod zwyklą instalajce bardzo mrugają, zaraz po załaczeniu jeden zarnik świeci na bialo drugi na żółto i dopiero po chwili sie to wyrownuje ... a do tego wszystkiego czasem jeden zarnik sie nie zapali od razu, i musze właczyc i wyłaczyc swiatła, bo on tylko blysnie i zgaśnie .... i mam nadzieje ze montaż przekaźników coś pomoże ..

P.S. i tylko nie wiem w ktorym miejscu się wpiąc z przekaźnikiem czy z samej wtyczki ??

: wt lip 07, 2009 06:33
autor: Lipek81
Z samej wtyczki :)