Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

raszjan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lut 02, 2008 21:11
Lokalizacja: PKL
Kontakt:

Post autor: raszjan » sob lut 09, 2008 10:26

Witam, jeszcze jeden problem: dlaczego jak wpisuje nową pięciocyfrową liczbe nie zmienia sie kodowanie sterownika?
Wyświetlają sie informacje o sterowniku, wyswietla sie kodowanie, ale nie da sie za nic na świecie ich zmienić. Co jest z tym?


Obrazek

jeżeli wersja vag-a ma znaczenie to na 311.2 też próbowałem..

[ Dodano: 10 Lut 2008 10:09 ]
Jednak w tych zegarach nie da sie zmienić kodowania prędkościomierza..

Bigozz wielkie, wielkie dzięki!!!
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 10:35 przez raszjan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » pt lut 15, 2008 22:31

bigozz, czy wystarczy jak po podlaczeniu zegarow do wtyczki w mk3 podepne sie VAGiem tak jak robie to zazwyczaj do wejscia kolo popielniczki i juz zegary sa rozpoznawane w tej sekcji 17?
Czy moze kabelkiem VAG mam sie podpiac bezposrednio do licznika?
bigozz pisze:XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależnośći od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej

1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648
A to skad mam wiedziec? Ja mam 1.9 1Z 90KM i mam predkosciomierz od 20-220. Nie znalazlem w tym temacie nic na temat wlasnie tej ilosci impulsow...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » sob lut 16, 2008 22:24

Kri$, tak normalnie Vagiem do wtyczki. Co do ilości impulsów to ustawissz 3 i będzie ok. Przy 150 pokazuje 140 ale to juz szczegół :) takie przekłamanie można wytrzymać :)
pozdrawiam.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
ROBIK1301
...
...
Posty: 375
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 15:39
Lokalizacja: siedlce/bialystok
Kontakt:

Post autor: ROBIK1301 » pn lut 18, 2008 20:42

witam.jakie numery ma miec licznik od mkIV z MFA?


TDI THE BEST

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pn lut 18, 2008 22:20

ROBIK1301, czytaj dokładnie :) jest gdzieś w połowie tematu zamieszczona przezemnie lista oznaczeń liczników z MFA


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz kwie 20, 2008 00:03

Ja dodam swój konwerter obrotka TD -> TDI gdyż ten który zbudowałem z forum był strasznie niestabilny. Jest zestrojony w zasadzie do MK2 ale będzie dobrze pokazywał wszędzie gdzie przełożenie alternator -> wał jest 2:1. Dodam że należy zmienić kodowanie licznika na 6 cylindrów czyli xxx6x.

Obrazek

Działanie obrotka Live =]

http://pl.youtube.com/watch?v=2sNm-MWJfXY
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 17:01 przez TheBiSHoP, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Baster84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:32
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Baster84 » sob maja 03, 2008 13:42

a jaki licznik od MK4 bedzie najlepszy do GTi 16 V?? zegary mam wyskalowane nie od 0 tylko od 20 do 260 i w ogole kompletnie sei na tym nie znam


[size=150][b]Moja czarne GTi :)[/b][/size]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166928&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » ndz maja 04, 2008 19:55

Baster84, dla Ciebie najważniejszy jest obrotomierz. Prędkościomierz nie ważne czy był od 0 czy od 20. Szukaj z obrotkiem do 7000 obr/min i tyle. Pozdro.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz maja 04, 2008 23:34

Dodam jeszcze że rozwiązałem u siebie problem wskaźnika paliwa. Nie stety nie mam zdjęć gdyż podczas prac dziabnełem nożem po palcu i chciałem złożyć to cudo zanim upapram cały bagażnik we krwi ale idea była następująca.

Nabyłem na allegro nowy pływak z Octavi/G4 (50 PLN z przesyłką) usunełem cały stary przykęciłem ten nowy do tego zasysacza paliwa dwoma wkrętami i poprostu skróciłem i powyginałem ramię tak żeby zakres jego pracy był wizualnie między górą baku a poziomem zaciągu.

Właśnie zakończyłem ostatni test - końcówki paliwa w baku i efekt mam taki że jak wskazówka się całkiem położyła to po 20 km silnik zaczoł już przerywać. Jak przed chwilą zatankowałem do pełna to pokazał pełno a jak go ustawiałem to miałem prawie połowe i tyle też pokazywał.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn maja 05, 2008 18:10

A nie prubuje ktos wkladac licznika z POLO po 97r ? Jest on nieco mniejszy i mniej przerobek jest, a co najwazniejsze ma JEDNA wtyczke ! http://moto.allegro.pl/item351019908_vw ... 99_r_.html taki zegar. Mankamentem jest ze swieci na zielono, ale przy pomocy diód SMD mozna zmienic latwo kolor podswietlenia, Ponizej jesr rozpisana kostkka:

Stara ---->> Nowa
1 ---->> wolny,
2 ---->> 22 wskaźnik braku płynu chłodniczego,
3 ---->> 7+9+24 zacisk 31, masa,
4 ---->> wolny,
5 ---->> 7+9+24 zacisk 31b, elektronika – masa,
6 ---->> 7+9+24 wyłącznik pamięci wskaźnika wielofunkcyjnego (Memory)
7 ---->> wolny,
8 ---->> wolny,
9 ---->> 10 wyłącznik ciśnienia oleju 0,3 bar,
10 ---->> 11 sygnały dla obroty
11 ---->> 23 zacisk 30, dodatni biegun akumulatora, zegar czasu,
12 ---->> 20 zacisk 58b, oświetlenie tablicy przyrządów,
13 ---->> 1 zacisk 15, ogólnie,
14 ---->> wolny,
15 ---->> wolny,
16 ---->> 12 lampka sygnalizacyjna alternatora, zacisk 61,
17 ---->> wolny,
18 ---->> 29 lampka sygnalizacyjna układu dwuobwodowego i układu ręcznego hamulca,
19 ---->> 7+9+24 czujnik zewnętrznej temperatury, sygnał∗,
20 ---->> 13 lampka sygnalizacyjna czasu rozgrzewania świec żarowych (CAT) Check / Choke,
21 ---->> 5 wskaźnik rezerwy paliwa,
22 ---->> 18 lampka sygnalizacyjna lewego kierunkowskazu,
23 ---->> 8 wskaźnik temperatury płynu chłodzącego,
24 ---->> lampka sygnalizacyjna prawego kierunkowskazu,
25 ---->> 17 lampka sygnalizacyjna świateł drogowych,
26 ---->> wolny,
27 ---->> 28 sygnał prędkości od czujnika G22 do prędkościomierza, wejście E – miernik prędkości
28 ---->> 14 oświetlenie tylnych świateł przeciwmgłowych.

Oczywiscie pin 3,5,6 i 19 to sa do podpiecia jak ktos ma MFA :)


eSsssssssssss :))))

greg

Post autor: greg » pn maja 12, 2008 20:38

bigozz pisze:XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (de fakto chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)

1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
moja rada wbijcie 6 - uzyskacie kilometry , czas 24 godzinny + dodatek - gong jak zapomnicie kluczyka ze stacyjki a otworzycie drzwi



Awatar użytkownika
Baster84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:32
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Baster84 » czw maja 15, 2008 07:46

bigozz dzieki :) Tylko teraz maly problem bo ja kompletnie nie mam zielonego pojecia jak zrobic takie zegary... Ze wstawieniem pewnie bym nie mial problemu, ale elektyk ze mnie jak z kutlurysty baletnica :P Dlatego jak bym najlepiej kupil zegary i zaplacil komus za przygotowanie ich bo sam sobie nie dam rady :(:(



greg

Post autor: greg » pn maja 19, 2008 23:21

myslę że ta porada się przyda http://lowcruiser.at/downloads/Bauanleitung.pdf



Awatar użytkownika
Devil84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn lip 17, 2006 16:52
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Devil84 » wt maja 20, 2008 04:50

bigozz, Twoim zdaniem który z tych liczników by pasował do mojego golfika najlepiej??

POLO

AUDI A4

PASSAT B5

GOLF 4

A moje auto to
VW GOLF 3 1.9TDI 90ps 95r.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości