Strona 14 z 40

: śr sie 05, 2009 11:10
autor: k0nr4d
Trzebaby rozkręcić licznik na części i zobaczyć co gdzie jst popalone. Możliwe też, że ścieżki z tyłu licznika są gdzieś przerwane.

problem z mfa

: śr sie 05, 2009 11:19
autor: retim
licznik sprawdzałem już ścieżki, diody oraz ten tranzystor z tyłu i wyglonda na to że jest ok

[ Dodano: 06 Sie 2009 07:00 ]
Po wielu godzinach szukania i kopania w necie udało mi sie dotrzeć do orginalnych schematów elektrychnych vw golf mkII. W vw golfie II zarówno w rocznikach od 89 do montowanych po 91 instalacja ma wyglądać tak samo, czy tak jest w praktyce?? niewiem

Skruty kolorów przeodów używane na schematach:

ws-biały
sw-czarny
ro-czerwony
br-brązowy
gn-zielony
bl-niebieski
gr-szary
li-fioletowy
ge-żółty

jeśli wnioskując ze schematu to połączenie przełącznika MFA z licznikiem (na jeden wtyk) powinno wyglądać następująco:

ws(biały) => T28/15 sw(czarny)
bl(niebieski) =>T28/5 br/ws(brązowo-biały)
sw(czarny) =>T28/6 gr/ws(szaro-biały)
ro(czarny) =>T28/4 gr(szary)

Według schematów elektrycznych vw tak właśnie powinno wyglądać połączenie przełącznika MFA z licznikiem, czy to działa jeszcze niewiem ale biore sie do dzieła i spróbuje zweryfikować ten zapis. Pozdrawiać kolegów vwmkII :grin:

: czw sie 06, 2009 23:06
autor: tirsone
Czołem... małe pytanko bo szukam w szukajce i nic nie ma : /

Czy dobrze rozumuję że do zegarów z mfa (z mk2) czujnik temp. oleju będzie działał w zakresie 0-180 C? a czujnik do niego ma numer 049 919 563 A

Jeśli tak to czy do dodatkowego zegara VDO o zakresie 50-150 C, będzie potrzebny jakiś inny czujnik? Bo znalazłem taki o numerze 1H0 919 563... zakres pracy od 0-150 C...ale nie wiem czy to będzie ok..

: ndz wrz 20, 2009 23:01
autor: majekMK2
witam mam pytanko mam instalke nowsza w golfie i licznik na jedna kostke i jakbym chciał zamontowac licznik z mfa gdzie ma dwie kostki to co musze przerobic zeby MFA dobrze chodził ogolnie cały licznik zeby dobrze chodził ??
czy wtedy manetkle musze tez zmieniac bo awaryjne sa w desce a chce miec tak jak teraz w przelacznikach??
Prosze o pomoc?

: wt wrz 22, 2009 15:02
autor: Kudłaty666
Czy dobrze rozumuję że do zegarów z mfa (z mk2) czujnik temp. oleju będzie działał w zakresie 0-180 C? a czujnik do niego ma numer 049 919 563 A
Tak, to ten czujnik. O zastąpieniu go tym drugim do 150 stopni nic nie wiem.
majekMK2 pisze:witam mam pytanko mam instalke nowsza w golfie i licznik na jedna kostke i jakbym chciał zamontowac licznik z mfa gdzie ma dwie kostki to co musze przerobic zeby MFA dobrze chodził ogolnie cały licznik zeby dobrze chodził ??
O ile dobrze zrozumiałem, masz teraz licznik na jedną kostkę i chcesz wstawić z MFA który jest na dwie. Jest to możliwe ale musiałbyś przerobić sobie instalacje dochodzącą do licznika lub (ale to tylko mój domysł) kupić wiązkę z MFA do licznika na dwie kostki. W praktyce masz ten sam problem przed którym ja stałem bo też mam na jedną wtyczkę no i ja, prawdopodobnie z lenistwa wybrałem kupno licznika z MFA na jedną wtyczkę :helm:
majekMK2 pisze:czy wtedy manetkle musze tez zmieniac bo awaryjne sa w desce a chce miec tak jak teraz w przelacznikach??
Prosze o pomoc?
Przełącznik zespolony czyli tzw manetki składają się z dwóch części. Przycisk uruchamiania świateł awaryjnych znajduje się w nowszych instalacjach na lewym, odpowiadającym z obsługę kierunkowskazów i świateł drogowych (w starych jest, jak słusznie zauważyłeś na desce rozdzielczej), ty natomiast montując MFA potrzebujesz wymienić tylko cześć prawą (odpowiadająca za wycieraczki), więc dalej możesz mieć te awaryjne za kierownicą ;)

Tu masz co prawda fotoporadę dotyczącą golfa mk3, ale w połączeniu z tym tematem na pewno odpowie ona na wszelkie twoje pytania ;) Bo pod tym względem, poza walorami wizualnymi obie instalacje różnią się tym, że w mk2 spalanie naliczane jest z przewodu podciśnienia który dochodzi do licznika (patrz parę postów wcześniej), natomiast w mk3 elektronicznie se sterownika ;) -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186539&start=0

Mam nadzieje, że dobrze zrozumiałem twój problem i pomogłem ;)

Pozdrawiam

: wt wrz 22, 2009 16:16
autor: majekMK2
Kudłaty666 pisze: O ile dobrze zrozumiałem, masz teraz licznik na jedną kostkę i chcesz wstawić z MFA który jest na dwie. Jest to możliwe ale musiałbyś przerobić sobie instalacje dochodzącą do licznika lub (ale to tylko mój domysł) kupić wiązkę z MFA do licznika na dwie kostki. W praktyce masz ten sam problem przed którym ja stałem bo też mam na jedną wtyczkę no i ja, prawdopodobnie z lenistwa wybrałem kupno licznika z MFA na jedną wtyczkę :helm:
no dokladnie o to chodziło wiec tez chyba zakupie lepiej licznik na jedna wtyczke
a w sprawie manetki tez juz zrozumiałem super dzieki wielkie o to mi chodziło :grin:

punkcik leci

: śr wrz 23, 2009 03:26
autor: Kudłaty666
majekMK2 pisze:punkcik leci
No nie do mnie, bo nie ja temat zakładałem :P ale cieszę się, że raz dla odmiany mogłem ja komuś pomóc :helm:

: czw gru 03, 2009 05:07
autor: stopczyk26
Witam, mam pytanie czy mozna zalozyc mfa do silnika z gaznikiem o oznaczeniu RF bo taki posiadam?

: czw gru 03, 2009 13:26
autor: Dioda83
stopczyk26 pisze:o oznaczeniu RF
to chyba silnik takie oznaczenie posiada a nie gaźnik...

zegary z mfa można założyć właściwie do każdego benzyniaka

: pt gru 04, 2009 17:54
autor: majekMK2
witam mam taki problem ze licznik z mfa u mnie nie chodzi a u kolegi chodzi mam podlanczona wiazke od licznika do skrzynki bezpiecznikow ta z MFA potem manetki i wiazke tez i jak zapinam licznik to tylko podswietlenie dziala obrotomierz nie zegarek nie i jedna kontrolka tylko sie zaswieci przy przekreceniu kluczyka na zapłon co moze byc nie tak :crazy: ???aha i ile ma byc kabli we wtyczce pod mfa bo tak sie zastanawiam czy cos jest nie tak z moja wiazka??wiec chyba juz wiem co jest nie tak zakupiłem wiazke z forum ktos powiedział ze to jest pod mfa a niczym sie nie rozni jak ta co miałem poprzednio oprocz jednego kabelka pod swiece zarowe gdzie nie mam diesla wiec wychodzi ze mam chyba zła wiazke??
lub czy ktos by miał fotke wiazki tej od licznika to bym sobie samemu podciagnał od wtyczki tej jednej co rozprowadza sie potem do dwóch i wchodzi do skrzynki??

: pt gru 04, 2009 21:02
autor: Dioda83
majekMK2 pisze:witam mam taki problem ze licznik z mfa u mnie nie chodzi a u kolegi chodzi mam podlanczona wiazke od licznika do skrzynki bezpiecznikow ta z MFA potem manetki i wiazke tez i jak zapinam licznik to tylko podswietlenie dziala obrotomierz nie zegarek nie i jedna kontrolka tylko sie zaswieci przy przekreceniu kluczyka na zapłon co moze byc nie tak :crazy: ???
Właściwie sam sobie odpowiedziałeś... sądzę, że jest to kwestia wiązki.
majekMK2 pisze:aha i ile ma byc kabli we wtyczce pod mfa
raczej więcej niż w tej zwykłej wiązce :helm:

A czy przeczytałeś cały ten post? O ile mnie pamięć nie myli opisałem w nim dokładnie montaż zegarów z MFA dla wiązki podstawowej, sugeruję dokładną lekturę tego postu a znajdziesz odpowiedź na wszystko co Cię interesuje :bajer:

: pt gru 04, 2009 21:45
autor: majekMK2
no dokladnie zrobiłem od podstaw wiazke i zrobiłem tak jak z tej stronki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=165
i dalej mam ten sam problem nic sie nie zmieniło nawet jak wlacze na zapłon to wskazowka delikatnie sie nie poruszy do gory a powinna potem zegarek tez wogole niewiem czemu jak mam dobrze podpiete :crazy:
najlepiej czy ktos ma fotke wtyczki tej od licznika i przy skrzynce to bym obadał czy jest dobrze

: ndz gru 06, 2009 16:17
autor: Kudłaty666
stopczyk26 pisze:Witam, mam pytanie czy mozna zalozyc mfa do silnika z gaznikiem o oznaczeniu RF bo taki posiadam?
Oczywiście, że można. Sam do takiego u siebie zakładałem. No i tak jak napisał Dioda83, RF to oznaczenie silnika natomiast gaźnik jaki się w nim znajduje to Pierburg 2E2. Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w tym temacie. Kilka postów temu robiłem nawet małe podsumowanie właśnie pod kątem RF.
Powodzenia ;)
majekMK2 pisze:no dokladnie zrobiłem od podstaw wiazke i zrobiłem tak jak z tej stronki
http://forum.vwgolf.pl/vi...r=asc&start=165
i dalej mam ten sam problem nic sie nie zmieniło nawet jak wlacze na zapłon to wskazowka delikatnie sie nie poruszy do gory a powinna potem zegarek tez wogole niewiem czemu jak mam dobrze podpiete :crazy:
najlepiej czy ktos ma fotke wtyczki tej od licznika i przy skrzynce to bym obadał czy jest dobrze
Ja mam instalacje na jedną wtyczkę więc pewnie za bardzo ci nie pomogę, ale skoro licznik u kolegi ci działał to może spróbujcie podmienić też i wiązkę na próbę.
U mnie w instalacji na jedną wtyczkę po podłączeniu licznika z mfa na zwykłej wiązcę bez mfa działało wszystko prócz zegarka (no i oczywiście mfa ;P), wszystkie diody zapalały się prawidłowo, obrotomierz i prędkościomierz śmigały aż miło.

: ndz gru 06, 2009 18:15
autor: majekMK2
Ja mam instalacje na jedną wtyczkę więc pewnie za bardzo ci nie pomogę, ale skoro licznik u kolegi ci działał to może spróbujcie podmienić też i wiązkę na próbę.
U mnie w instalacji na jedną wtyczkę po podłączeniu licznika z mfa na zwykłej wiązcę bez mfa działało wszystko prócz zegarka (no i oczywiście mfa ;P), wszystkie diody zapalały się prawidłowo, obrotomierz i prędkościomierz śmigały aż miło.
_________________
aha to niewiem co jest nie tak bo ja mam licznik na jedna wtyczke nie na dwie
a i jak podpinam licznik na ta wiazke bez mfa to tez nie chodzi jak powinno