Strona 14 z 39

: ndz lut 22, 2009 21:27
autor: AFN140KM
jarek3251 pisze:...panowie potrzebuje schematu tej wtyczki co jest od tempomatu bardzo pilnie potrzeba mi wiedzieć gdzie te 4 kabelki idą do ecu i z którymi kabelkami się tam łączą...
Takie coś?

1. Na czerwono zaznaczona manetka tempomatu z wiązką i wtyczką.
2. Na zielono zaznaczona Twoja wtyczka.

Obrazek

: pn lut 23, 2009 08:59
autor: jarek3251
AFN140KM pisze:
jarek3251 pisze:...panowie potrzebuje schematu tej wtyczki co jest od tempomatu bardzo pilnie potrzeba mi wiedzieć gdzie te 4 kabelki idą do ecu i z którymi kabelkami się tam łączą...
Takie coś?

1. Na czerwono zaznaczona manetka tempomatu z wiązką i wtyczką.
2. Na zielono zaznaczona Twoja wtyczka.

[url=http://images37.fotosik.pl/65/9531b4547797bd1dm.jpg]Obrazek[/URL]
tak kolego super o to mi chodziło tylko jakoś nie bardzo mogę to rozszyfrować bo np. nie rozumiem co to jest złącze stykowe w urządzeniu sterującym????czy to chodzi o komputer auta?????i to TV5 gdzie to znaleźć i w którym miejscu w aucie??? jak kolego masz to daj mi jeszcze poprzednią i następna stronę i pomóż rozszyfrować to wszystko?????????

: pn lut 23, 2009 13:00
autor: AFN140KM
jarek3251 pisze:...nie rozumiem co to jest złącze stykowe w urządzeniu sterującym????czy to chodzi o komputer auta?????i to TV5 gdzie to znaleźć i w którym miejscu w aucie??? jak kolego masz to daj mi jeszcze poprzednią i następna stronę i pomóż rozszyfrować to wszystko?????????...
Tak najprościej:

1. Złącze T68 (68-stykowe) to jest złącze ECU (J248), czyli komputera, sterownika silnika. Np. jest tam napisane T68/34 co oznacza: złącze T68 (ECU), pin 34.

2. Złącze TV5 prawdopodobnie znajdziesz w pobliżu skrzynki bezpieczników, bo ten drugi kabelek ze złącza TV5 idzie właśnie do niej. Konkretnie do D/11, czyli zielona kostka z tyłu skrzynki bezpieczników, pin 11:

OPIS GNIAZD SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW by mariusz75

lub tutaj:

OPIS GNIAZD SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW I INNE eng.

PS. Tak całkiem w skrócie:
Na tym czarnym przewodzie ma być "+" po stacyjce, a reszta idzie bezpośrednio do ECU.

: czw mar 12, 2009 23:33
autor: xys
cowboy pisze:tempomat po nacisnięciu sprzęgła i tak się wyłączy po około sekundzie jak ECU stwierdzi róznice w predkosci auta w stosunku do obrotów - to jest takie zabezpieczenie np przed tym żeby ktos na tempomacie nie wjeżdżał na V biegu pod góre
u mnie to nie dziala (mam wypiety czujnik sprzegla - sprawny, ale blokuje tempomat). obroty rosna po nacisnieciu sprzegla do ponad 4K/min. ma ktos pomysl, dlaczego?

[ Dodano: 13 Mar 2009 17:31 ]
AFN140KM pisze:Nie zwalnia, ale działa jako RESUME
jak sobie wyobrazasz resume w benzynie, gdzie gaz jest sterowany linka? nie ma urzadzenia, ktore by naciagnelo ja z powrotem do zapamietanej predkosci, dlatego w benzynie przycisk resume dziala jako zwalnianie.

: pn mar 23, 2009 01:25
autor: seboljeiv
pewnego dnia po przeczytaniu postów w tym temacie postanowiłem:ze musze mieć tempomat w swojej trojeczce:) w zwiazku z tym ze nie chciałem mieć jakiś dodatkowych przycisków, postanowiłem ze kupie oryginalną manetke i tak sie stało, od kolegi olafart z forum udało mi sie kupic ten rarytasik, i tak wlasnie dzis wszystko zainstalowałem, i akurat w moim przypadku na szczescie nie było zadnych problemow, poprostu : manetka,zdjecie kierownicy,przykrecenie manetki, podłączenie wiazki do kostki przy bezpiecznikach, aktywacja VAGiem , test i.... bawiłem sie tym bajerem jak głupi chyba przez godzine, a najbardziej mi sie spodobalo to ze zamiast pedałem gazu, przyspieszam sobie przyciskiem... prawa noga po dluzszych podrozach juz nie będzie obolała, a z baku tez mniej zejdzie, szkoda tylko ze jeszcze trzeba kierownice trzymac i kierować:))) POLECAM zatem kazdemu włascicielowi TDI tym bardziej ze mozna to zrobic samemu, a zadowolenie z twarzy nie schodzi.....

jak by co prosze pytać,służę pomocą, dla chetnych rowniez moge wysłać vag-a

: pn mar 23, 2009 01:42
autor: AFN140KM
xys pisze:...AFN140KM napisał/a:
Nie zwalnia, ale działa jako RESUME

jak sobie wyobrazasz resume w benzynie, gdzie gaz jest sterowany linka? nie ma urzadzenia, ktore by naciagnelo ja z powrotem do zapamietanej predkosci, dlatego w benzynie przycisk resume dziala jako zwalnianie...
To jeśli w MK3 benzynie przyciśniesz i przytrzymasz dłużej przycisk SET to co dodaje gazu? Krasnoludki? To po co w benzynie zestaw do doposażenia za kupe kasy? Po co pompa podciśnieniowa, siłownik i sterownik?
Ów siłownik jest urządzeniem, które steruje pedałem gazu!!!

: sob kwie 04, 2009 15:41
autor: xys
masz racje, przepraszam.

: śr kwie 15, 2009 15:56
autor: fructo
Sorry za odkopanie tematu ale muszę się pochwalić że dołączyłem do grona osób posiadających tempomat:) Często jeżdżę na dłuższych odcinkach to na pewno mi się przyda:) Jedyna różnica z tym co jest podane na początku tematu to taka że u mnie przycisk "zwalnianie" działa jak powrót do ostatniej zadanej prędkości...nie wiem czy tak ma być ale i tak jestem zadowolony:)

: pt kwie 24, 2009 08:44
autor: vwiater1
Obrazek
znalazlem schemacik do tempomatu

schemacik dotyczy passata B4 ale przeciez to to samo co w golfikach

jest bardzo fajnie opisany
dla tych ktorzy nie znaja angola
E45 to manetka z tempomatem, pierwszy z lewej to przycisk do zatwierdzenia predkosci, przyspieszania, pozostale 2 to przelacznik on/of
opis T4a/1 - kolor czarny
i kolejno
T4a/3 - czerwono-zolty, T4a/2 - niebieski i T4a/4 - czarno-niebieski
złącze T4b 4-pinowe znajduje się w pobliżu kolumny kierowniczej
złacze T4a 4-pinowe znajduje sie w pobliżu manetek w obudowie kolumny kierowniczej
złącze J312 moduł kontroli tempomatu znajduje sie za konsolą (cokolwiek to oznacza :p)
jak cos pomylilem to poprawcie, mam nadzieje ze sie komus przyda

: pt kwie 24, 2009 08:58
autor: zielu
a w TD da rade jakoś zrobić tempomat :?:

: pt kwie 24, 2009 09:07
autor: vwiater1
nie da sie

: pt kwie 24, 2009 10:02
autor: AFN140KM
vwiater pisze:...to jest wlasnie schemat od passka z silnikem AAZ takim jak twoj
poszukaj tego 4pinowego zlacza (czarna kostka) za skrzynka bezpiecznikow
jesli to masz to mozesz dzialac smialo...
Nie mieszaj! AAZ nie ma ECU. AAZ to TD, a nie TDI, więc się nie da tego zrobić tanim kosztem!

To nie jest schemat z Passata AAZ tylko 1Z lub AFN.

Tempomat z tego tematu do wykonania tylko w TDI!!!

: śr kwie 29, 2009 21:31
autor: Gucio1z
Witam wszystkich. Podłaczyłem wszystko tak jak trzeba. Włącznik, dwa dzwonki aktywacja w vagu. Włączam grupa 006/3 pojawia się 1. ale i w 006/4 również. Według opisu w temacie nie ma prawa jej tem być. Kolejny kwiatek. Naciskam hamulec i w 006/3 nie pamiętam jaka wartość ale w 006/4-17. Postaram się zrobić screeny z vaga. Proszę o pomoc. Auto Vento 1.9 TDI AHU '97

: czw kwie 30, 2009 00:34
autor: artur_251
Widze ze poruszyłem ciekawy temat ;-) Dzięki wielkie za info o tym tempomacie i MFA i jedno pytanie ja mam zamiar załorzyć tempomat z orginalną manetką i mFA też z orginalna manetką i czy tez bede musiał przedłurzać jakąś wiązke z pod konsoli????