piwniczanka pisze:Witam.
Prosił bym o sprawdzenie czy zestaw jest OK,przymierzam się do polerki i mam kilka pytań,zanim kupie potrzebne rzeczy.
Wiec tak polerka:
http://www.allegro.pl/item686909954_pol ... _fvat.html
Tu mam pytanko - średnica tarczy wynosi 180 czy gąbki o średnicy 150 nadają się do tej polerki.
Krok po kroku
Myje autko normalnym szamponem,wycieram do sucha,czy konieczne jest obklejenie uszczelek? Mam zamiar bazować na preparatach 3M
1)Przystępując do polerowania nakładam pastę
http://www.allegro.pl/item681637548_3m_ ... 17_1l.html na gąbkę i poleruje całe autko, na jakich obrotach? na sucho czy mokro? (gąbka biała lub pomarańczowa-twarda)
2)Po wypolerowaniu myje całe auto i znowu wycieram do słucha?
Zmieniam gąbkę na czarna? i poleruje
http://www.allegro.pl/item694509693_mle ... gramu.html Jakimi obrotami?
3)Nakładam wosk
http://www.allegro.pl/item687563618_zab ... sk_3m.html Jaką gąbką i ile obrotów?
Czy gąbki są jednorazowe czy można je przepłukać i używać ponownie.
http://www.allegro.pl/item686259551_3m_ ... _rzep.html
Taką trzy stopniową polerkę chce zrobić na dłuższy okres i teraz mam pytanie czy można używać polerki na małych obrotach do nakładania wosku lub mleczek(np.preparatów ze stacji benzynowej
)nie powoduje to ścierania lakieru?
Tak średnio to na ile te litrowe preparaty starczają?
Rozumie że nadają się one do wszystkich typów lakieru?
Wybrałem taki zestaw sądząc że jest dobry jednak jestem otwarty na waszą wiedzę.
Polerkę wybrałeś jak najbardziej ok.
co do gąbek to standardowo używa się 150 mm. Generalnie w rozmiarze 180 - 200 - 230 mm występują futra polerskie splatane - jednak nie polecam stosowania tego typu materiałów początkującym.
A więc stosujesz gąbki 150 mm średnio twarde.
Zaleca się używanie gąbek twardych z pastami grubo ściernymi - jednak bardzo łatwo przetrzeć się do podkładu - początkującym nie polecam.
Gąbki miękkie - stosowane do pracy z pastami wykańczającymi lub woskami maszynowymi.
Na początek polecam stosowanie gąbek średnio twardych tak by nauczyć się prawidłowej pracy.
Pierwszą pastę którą podałeś czyli fast cut plus (zielony korek) stosuje się na lakier bardzo zmatowiały lub zmatowany np P1500 - 2000. Więc jeśli twój lakier jest w przyzwoitym stanie nie musisz jej stosować.
Niestety jeśli zdecydujesz się na zastosowanie tej pasty to musisz użyć następnie pasty lekko ściernej np extra fine
http://www.allegro.pl/item681649676_3m_ ... 80349.html
Na to
http://www.allegro.pl/item694509693_mle ... gramu.html
Po tej paście nie musisz stosować wosku. Zastosowałbym go po następnym myciu.
Co do przygotowania lakieru do polerki:
Lakier musi być dokładnie umyty - gąbka lekko zwilżona.
Polerkę rozpoczynasz ma małych obrotach kończysz tak maks na 2500.
Nie poleruj za długo w jednym miejscy na raz ponieważ istnieje niebezpieczeństwo przypalenia lakiery - ew przetarcia się .
Dokładnie rozprowadź pastę po elemencie, kropki po paście wycieraj od razu.
Pracę dziel na elementy ew. poleruj po dwa.
Gąbkę myj przy każdej zmianie pasty.
Głębsze rysy wypadałoby "rozciąć" papierem ściernym P2000 na mokro
Polecam ręczne nakładanie wosku, wosk gdy jest mocno rozgrzany potrafi zareagować z lakierem.