Strona 13 z 40

: ndz lip 26, 2009 12:40
autor: mate64
Kudłaty666, większość podstawek powinna być git, sprawdź czy aby to "stałe zaślepienie" u ciebie nie jest przypadkiem wykręcane itp.

: ndz lip 26, 2009 12:48
autor: guti
u mnie była w miejscu czujnika temp zaslepka na imbus 5 mm bodajze,albo 6 mm :)

: ndz lip 26, 2009 22:04
autor: Kudłaty666
mate64 pisze:Kudłaty666, większość podstawek powinna być git, sprawdź czy aby to "stałe zaślepienie" u ciebie nie jest przypadkiem wykręcane itp.
Niestety nie jest, a wygląda to tak:
Obrazek

Faktycznie zrobie jak radzisz guti, i przejadę się po szrotach. Tylko czy każdy silnik do z "tej półki" miał takie same te podstawy? W sensie czy od 1.8 też będzie mi pasowała? Mam 1.6 RF

: pn lip 27, 2009 19:44
autor: Darek_Darek1968
A ja już nie mam siły na ten swój MFA :-(
Fabryczny, wszystkie połączenia zgodnie z naklejką na masce, wężyki sprawdzone (pobieżnie), osadzenie na kroćcach i liczniku również, a i tak pokazuje mi jakieś kosmiczne spalanie jak w czołgu :-(
Szlag... :grrr:

: pn lip 27, 2009 20:45
autor: Xabingo
Darek złe spalanie pokazuje... hmmmm... kiedyś ktoś mi mówił, że miał taki sam problem i nie pamiętam jak to rozwiązał. Do spalania to są chyba tylko wężyki, nie ma czujników. Więc ja bym wężyki założył nowe, może pomoże.

: pn lip 27, 2009 21:27
autor: Darek_Darek1968
Xabingo pisze: ja bym wężyki założył nowe
I taki mam też zamiar.

: pn lip 27, 2009 21:33
autor: mate64
Darek_Darek1968, sprawdź czy aby gdzieś nie łapie lewego powierza lub czy zaworek przy serwie nie przepuszcza. Na wskazania spalania na mfa ma wpływ prawie wyłącznie podciśnienie w dolocie, tam musisz szukać przyczyny.

: pn lip 27, 2009 21:50
autor: guti
mate64 pisze:Na wskazania spalania na mfa ma wpływ prawie wyłącznie podciśnienie w dolocie, tam musisz szukać przyczyny.
i tu sie mylisz :)

na spalanie wpływa jeszcze licznik km :) bo to liczy srednie spalanie z przebiegu :)

ale to mozna sprawdzic w jeszcze jeden sposób, wejsc w funkcje ukryte MFA, bez zapłony wcisnac guzik i trzymac, w miedzyczasie przekrecic raz kluczyk na zapłon,wylaczyc i pozniej jeszcze raz i odpalic auto , guzikiem si przełacza funkcje , tylko nie wiem czy na 1 czy na 2, gdzies pokazuje spalanie chwilowe, jezeli tam beda głupoty to winne podcisnienie , albo licznik sie popsul w srodku :)

: pn lip 27, 2009 22:17
autor: mate64
ale skoro kolega ma problem TYLKO ze spalaniem to znaczy że coś nie halo z podciśnieniem :chytry:

: pn lip 27, 2009 23:48
autor: guti
mate64 pisze:ale skoro kolega ma problem TYLKO ze spalaniem to znaczy że coś nie halo z podciśnieniem :chytry:
no wlasnie Ci mowie ze nie do konca tak jest :) jak odpalisz auto po reseci MFA to spalani pokazuje wysokie i rosnie, wystarczy sie przejechac troszke i zaczyna spadac :) tak wiec nalzałoby sprawdzic czy licznik dobrze zlicza km no i czy dziala funkcja spalania chwilowgo w ukrytych . Jak tam dobrze pokazuje , licznik km liczy ok ( mowie o liczniku MFA na dole na wyswietlaczu ) to cos padło co przelicza spalanie z przebiegu itd. a jak jdnak sie ktos skłoni ku podcisnieniu , to tak jak mowisz, nalzy sprawdzuc wszuystko , od A do Z , od zaworka ( twarsdzy pedał byłby wtdy jakby puszczał i obroty by szalay bardzo przy hamowaniu, bo zwiekszało by sie cisnienie w dolocie przy operowaniu hamulcem ) no a pozniej wezyk i krociec przy liczniku , moze jest pekniety , albo sparciały etc

: wt lip 28, 2009 07:01
autor: Darek_Darek1968
Czyli na początek musze sprawdzić ukryte funkcje MFA.
Km zlicza prawidłowo i raczej nic z obrotami się nie dzieje przy hamowaniu.
Faktem jest, że jak odpalę i ruszę jest wszystko ok ale po kilkunastu sekundach (jak puszczę gaz) to silnik straszliwie słabnie ale tylko na 2-3 sekundy.
Później już nie obserwuję takiego zjawiska.



Sprawdziłem te ukryte funkcje :-)
mam w kolejności takie cyferki:
- test wyświetlacza
- 111
-7418
-1325
-1
-950

Będę wdzięczny za odcyfrowanie tego ;-)

[ Dodano: 30 Lip 2009 09:00 ]
Hej,

Ma ktoś może pomysł na ten zestaw cyferek powyżej??

: pt lip 31, 2009 17:16
autor: Kudłaty666
wszystko zależy czy na włączonym czy zgaszonym silniku to zrobiłeś. Pod tym linkiem znajdziesz odpowiedź. Pozdro :bigok:

: pt lip 31, 2009 17:37
autor: guti
Darek_Darek1968,

przeczytaj tutaj :)

http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm

Problem z mfa

: śr sie 05, 2009 11:05
autor: retim
Witam kolegów i z góry przepraszam za powielanie pytania. Mam vw golf II 90r. 1.6 (PN) benz, kupiłem licznik z mfa na jedną kostkę (orginalny też jest na jedną kostkę) i manetke z mfa. niemam instalacji z licznika do skrzynki bezpiecznikowej i z przełoącznika mfa do skrzynki bezpiecznikowej. Od czytania tych wszystkich postów odnośni podłanczania licznika i manetki z mfa już mam taki mętlik w głowie że dosłownie zgłupiałem i sam już niewiem co i gdzie mam podłączyć. Więc prosił bym o podanie prostej i zwięzłej metody które przewody z przełącznika mfa:
1.Pamięć (czarny)
2.Reset (czerwony)
3.Funkcja (biały)
4. Masa (niebieski)
które przewody z przełącznika podłączyć pod jakie piny w liczniku z mfa.

I jeszcze jedna sprawa mianowice na starym liczniku który zresztą jak i nowy z mfa podłanczany jest na jeden wtyk przy przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon świeciła sie kontrolka z alternatora i migały kontrolka płynu chłodniczego i kontrolka oleju do momętu rozruchu, po odpaleniu silnika po chwili gasły, natomiast w liczniku z mfa po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon świeci tylko alternator niemiga ani płyn chłodniczy ani olej. Jakie mogom być przyczyny? W liczniku z mfa niedziała też obrotomierz i najprawdopodobniej wskaźnik temperatury cieczy. pomocy i z góry dziękuje.