[MK2] Instalacja MFA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

muzykant

Post autor: muzykant » wt cze 16, 2009 22:45

pnowak2, no z tego co ja wiem jak masz manetki z wbudowanymi awaryjnymi (włącznikiem) to szukasz takich samych tylko z MFA.

Jak bez włącznika to bez, jak wąskie manetki to wąskie. No ja to tak rozumiem ;)



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » wt cze 16, 2009 22:55

awaryjne mam na panelu jako przycisk nie na manetkach niestety.
myslalem ze to bedzie mimo wszystko pasowac, rozumiem ze moge sie ich pozbyc w takim razie ?



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr cze 17, 2009 10:57

pnowak2, kup taką manetkę (nowy typ - tak zwana: szeroka) z białą wtyczką do MFA. Te z czarnymi są do nowego typu instalacji po 89r. A z białymi wtyczkami są do przejściówek - czyli do starej instalacji i nowy typ manetki.

Przerobiłem ten temat i jestem tego pewien, że z białą wtyczką pasi na pewno.
k0nr4d pisze:Wtyczki do licznika mają wypełnione piny odpowiadające podłączeniu manetki MFA, czyli u Ciebie w czarnej wtyczce piny 12 i 13, w białej 7 i 9. Jeśli te piny są wolne bez kabli, musisz je dołożyć lub kupić wiązkę dedykowaną pod MFA. Jeśli chodzi o różnicę w podłączeniach, to rysunek tyczy się chyba podłączania nowej szerokiej manetki pod najstarszą instalację, w której w skrzynce bezpieczników nie ma odpowiedniego gniazda na wtyczkę nowej manetki. Żeby było jak w orginale, potrzeba u Ciebie manetkę bez awaryjnych, wiązkę manetki do skrzynki i wiązkę licznika z wypełnionymi pinami, które podałem powyżej.
Piszesz "to rysunek tyczy się chyba podłączania nowej szerokiej manetki pod najstarszą instalację", a ja mam Golfa z 89r. (przejściówkę) i mam stary typ instalacji, a manetki nowego typu. Manetka jest nowego typu. Manetka ma podłączenie jak w manetkach starego typu. Więc z tego co piszesz to rozumiem, że u mnie podłącza się pod piny zegarów, a nie pod skrzynkę. Zgadza się?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

muzykant

Post autor: muzykant » pn cze 22, 2009 12:10

Panowie, po podpięciu licznika z MFA do MK2 gdzie nie ma instalacji MFA to oczywiście obrotomierz ma zadziałać a na wyświetlaczu ma być tylko zegarek? Pytam bo włożyłem do auta licznik z MFA i te dwie rzeczy nie działają wcale.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn cze 22, 2009 12:24

pewnie upalone coś w liczniku



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw cze 25, 2009 23:29

W rozpisce jest niejasność. Piny 17 i 19 idą w to samo miejsce, a numer 20 nie jest pusty tylko idzie do U1/8.



Awatar użytkownika
Dioda83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Dioda83 » pt cze 26, 2009 08:02

TAZ pisze:W rozpisce jest niejasność. Piny 17 i 19 idą w to samo miejsce, a numer 20 nie jest pusty tylko idzie do U1/8
TAZ, możliwe że wkradł się jakiś błąd, dziś postaram się to sprawdzić i skorygować

Ok, poprawione, ale co do Twojej wypowiedzi TAZ, odnośnie pinu 20 z kości licznika to mamy chyba sprzeczne informacje, bo u mnie ten numer jest pusty...
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 18:53 przez Dioda83, łącznie zmieniany 2 razy.


SPRZEDAJĘ
Mój Mk2
Obrazek
www.wsercupolska.org

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn cze 29, 2009 15:57

no i stało sie :D po wieelu latach zachciało mi sie z nudów chyba podlaczyc MFA, aleee , zeby to nie było takie hop siup to powiem ,ze z MFA mam tylko licznik :) , chciałem czujniki podpiac bezposrednio pod kostke ( licznik na 1 wtyk ) licznika, myslicie ze to moze sie udac ?
myslalem tylko o czujnikach temp oleju, temp powietrza , przelaczaniu funkcji , no i wezyk ( jakas długosc okreslona ?) do spalania, funkcje MFA1 i MFA 2 jakos mi sie nie chce podlaczac, chociaz jakby sie tak dało to ok, w skrocie to chciałbym troszke sobie utrudnic sprawe :) powpinac sie w piny w kostce licznika , bo kupowac teraz manetki , kombinowac wiazki to troszke wiecej jak same czujniki i kawałek kabelków :)

przełacznik do przelaczania funkcji mogłbym wykorzystac z nieuzywanego guzika ktory mialem do otwierania klapy z silownikiem, ( wlacznik typu reset czyli bardzo wskazany :) ) co myslicie ? uda sie ?

mam wtyczke od licznika, z MFA, mam piny : 14 , 18,20,22, 26,27,28 mam wolne w tej kostce , na podstawie tego : http://vwgolf.pl/porady/pinout_jeden_wtyk.htm

wyselekcjinowalem sobie kabelki1, 15, 17, 19 ( moim zdaniem brakuje mi jednego kabelka :), bo : dwa do czujnika powietrza ( masa i sygnał ) jeden do oleju ( sygnał ) , jeden do przelaczania funkcji ( tu mi brakuje kabla, jakiegos masowego ?)
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2009 15:58 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Kudłaty666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kudłaty666 » sob lip 25, 2009 01:27

No wiec chciałbym zamontować sobie MFA. Posiadam już licznik (na jeden wtyk)i manetki (Z czarną kostką od MFA). Przeczytałem ten i parę innych tematów od deski do deski nie mniej paru odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie nie uzyskałem lub były dla mnie zbyt zawiłe.
Rozumiem, że potrzebuje jeszcze:
- Czujnik temperatury oleju
biały lub czarny zakres 0-180*c nr 049 919 563 A Montowany jest w mocowaniu (podstawie) filtra oleju.
Montowany zamiast śrubki nr 4 na poniższej rycinie?
Obrazek
- Czujnik temperatury zewnętrznej
czarny 2 stykowy, zakres -25 +40 357 919 379, Montowany fabrycznie w przednim lewym narożniku auta.

- Przewód gumowy łączący króciec z tyłu licznika z z króćcem na zaworze zwrotnym, który to znajduje się na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym, jak na zdjęciu: Obrazek
lub w przypadku (tak jak u mnie np.) gdy oba króćce na zaworze są zajęte to poprzez trójnik na przewodzie wychodzącym z któregoś z tych dwóch króćców zaworu zwrotnego.
Jak na rysunku? (trójnik narysowany na żółto): Obrazek
* Jakiej długości powinien być tej przewód? Domyślam się, że na tyle długi by starczył :grin: ale może ktoś montował i pamięta długość?
* Jakiej średnicy powinien być i z jakiego materiału? Ktoś coś wspomniał o zbrojonym wężyku z castoramy, mógłby być?
- Wiązki łączącej manetkę ze skrzynką bezpieczników, podłączaną w miejsce zaznaczone na rycinie?
Obrazek
- Wiązki łączącej licznik ze skrzynką bezpieczników z wersji w której było fabryczne MFA?
- Wiązek łączących czujniki z komory silnika ze skrzynką bezpieczników w miejscach zaznaczonych na rycinie powyżej?

Czy to wszystko?

Którędy najlepiej puścić ten wężyk oraz przewody do komory/czujników?

Czy mógłby ktoś podrzucić fotki jak wyglądają te czujniki już zamontowane? Z dokładniejszą lokalizacją tego czujnik temperatury zewnętrznej?

Chciałbym zrobić to tak by było jak najbardziej fabrycznie stąd moja dociekliwość. Może ma ktoś na sprzedaż którąś z wymienionych powyżej części?

Czy fakt iż zegary działają w 100% (oprócz funkcji mfa. Prędkościomierz, obrotomierz, zegarek itp.) w miejsce gdzie wcześniej był zwykły licznik z zegarkiem może świadczyć, że wiązkę od zegarów do skrzynki mam już prawidłową?

Starałem się to odrobinę usystematyzować, również dla potomności więc nie proszę o pomoc tylko dla siebie.


To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lip 25, 2009 10:25

Kudłaty666 pisze:Montowany zamiast śrubki nr 4 na poniższej rycinie?
dokładknie o tym mowa

Kudłaty666 pisze:Jak na rysunku? (trójnik narysowany na żółto):

chyba tak bdzisz musiał załozyc, skoro masz zajete te krocc przy serwie.
Kudłaty666 pisze:* Jakiej długości powinien być tej przewód? Domyślam się, że na tyle długi by starczył :grin: ale może ktoś montował i pamięta długość?
tak jak mówisz, zeby starczył :) ja chyba cos kolo 1,5 metra mam :) zeby to ladnie ulozyc i zeby to ni było napięt jak baranie jaja :)
Kudłaty666 pisze:* Jakiej średnicy powinien być i z jakiego materiału? Ktoś coś wspomniał o zbrojonym wężyku z castoramy, mógłby być?

nie wiem jak to wyglada z castoramy , ja kupiłem w motoryzacyjnym, to chyba jest wzyk fi 6 mm, ciasno wchodzi na krocce a to najwazniejsze:)
Kudłaty666 pisze:- Wiązki łączącej manetkę ze skrzynką bezpieczników, podłączaną w miejsce zaznaczone na rycinie?

tak jest, wpinasz sie w skrzynke bezpieczników ;) jak wyciagniesz skrzynke to z jdnej strony masz taki suwak , ktory przsuwajac sie odblokowuje zkostki, bo bz tego suwaka ni wepniesz, ani nie wypniesz zadnej kostki.
Kudłaty666 pisze:- Wiązki łączącej licznik ze skrzynką bezpieczników z wersji w której było fabryczne MFA?
niekoniecznie, ja nie mialm MFA, a skrzynka jest przygotowana juz przz fabryke :) jest miejsce na wszystko :)
jakby Ci nie działało to sprawdz jeszcze pinout kostek, to znaczy zeby sie zgadzało połaczenie midzy powiedzmy pinem 1 z licznika z jakims tam miejscem w kostce bezpieczników, poszukaj na forum pinouta, albo kilka stron wczesniej dioda83 wrzucał pinout, to mi pomogło, bo mimo z wszystko podpiałem to nie działało, okazało sie ze nie wiadomo czemu mialem wolny pin w kostce licznika, jak sie okazalo to była masa, dlaczgo ktos ja wypiał , albo czemu fabryka jej nie wpieła ? nie mam pojecia :)
Kudłaty666 pisze:Którędy najlepiej puścić ten wężyk oraz przewody do komory/czujników?
wezyk ja puscilem chyba przez dziure gdzie idzie linka predkosciomierza , a kabelki gdzies nizej :)
jak otworzysz maske, to połoz sie pod kierownica i patrz gdzie swiatło przeswituje, ja znalazlem tam jedna dziure, i jak na razie wszystkie kable jakie wciagaleem do budy to szły tamtędy :)
Kudłaty666 pisze:Czy mógłby ktoś podrzucić fotki jak wyglądają te czujniki już zamontowane? Z dokładniejszą lokalizacją tego czujnik temperatury zewnętrznej
postaram sie strzelic fote jak to ja wyrzezbiłem :)


Kudłaty666 pisze:Czy fakt iż zegary działają w 100% (oprócz funkcji mfa. Prędkościomierz, obrotomierz, zegarek itp.) w miejsce gdzie wcześniej był zwykły licznik z zegarkiem może świadczyć, że wiązkę od zegarów do skrzynki mam już prawidłową?
bardzo prawdopodobne , ja jak kupiłem auto to poprzedni wlasciciel wkladal oddzielnie obrotomierz w zegary, bo poprzednio był zegarek, pozniej ja załozylm taki z MFA i wszsytko smiga :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Kudłaty666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kudłaty666 » sob lip 25, 2009 12:35

Super, bardzo mi pomagasz. Jeszcze jakbyś mógł te fotki podesłać to by była bomba :grin:


To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lip 25, 2009 17:28

obicane fotki :)
zdjcie czujnika w filtrze , pozniej zdjecie odpiętego wezyka od krocca ,
zdjecie czujnika temp zewnetrzej , to jest jakis oryginalny , ale nie od mk II , w kazdym badz razie pokazuje dobrze , no wahania ma 1-2 stopnie wiece, nie wiem czy on powinien byc tam zamontowany , ale inngo sensowniejszego miejsca nie znalazlem :) podobno ma byc zamontowany tak jakby idelalnie pod akumulatorem, ale wydaje mi sie ze moje miejsce nie jest najgorsze, w razie problemów pytaj smiało , mniej wiecej pamietam jeszcze co i jak :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Kudłaty666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kudłaty666 » ndz lip 26, 2009 11:48

Miałeś taką podstawę filtra już od fabryki czy musiałeś zmienić? U mnie to wygląda tak, że jakby ten biały czujnik z większa nakrętką mam w miejscu gdzie powinien być ten od mfa (czyli dalej od bloku silnika), zaś miejsce gdzie ty masz ów "biały, większy" mam zaślepione na stałe. Wygląda na to, że jeszcze ten detal muszę wymienić.


To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lip 26, 2009 12:30

podstawke juz mialem taka, nic nie zmieniałm na szczescie, poszukaj na szrotach ,
ja na szrocie kupilem manetki ( licznik juz kiedys nabyłm), czujnik oleju, czujnik powietrza ( od paska b3, ale nie pasuje jak sie okazuje , inna opornosc jest i głupoty pokazywał), za 50 zł wszystko :)
koles nie wiedzial co to za czujniki, a jeszcze ja mu powiedzialem, ze czuyjnik powietrza to jest wtyczka ( bo tak wygladał), czujnik od temp oleju to jakas srubka z masa , a manetki to nie wiem czy beda dzialac bo takie jakies tu suwadło maja , to chyba do jakiegos komputera itd :) no i sie udalo :)
pozniej dostalem czujnik powietrza od kolgi Quatro7 , jak sie okazało to był jakis czujnik od zgarów VDO , wiec wychodziłoby ze to jakis oryginał, podpiałem pod swoje i tak jakos w miare pokazuje :)
ostatnio jak zobaczylem 44 stopni w słoncu to mi sie slabo zrobiło !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości