[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- pancerniak665
 - Użytkownik

 - Posty: 472
 - Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
- pancerniak665
 - Użytkownik

 - Posty: 472
 - Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
pytanie mam do tych bo oklejali materiałem obudowę silniczka.. jak to zrobić by na rogach nie mieć zagięć itp tylko mieć ładnie naciągnięty materiał??
			
									
									
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
Ręką naciągasz i się wszystko ładnie ułoży, bo ten materiał jest elastyczny.zielu pisze:pytanie mam do tych bo oklejali materiałem obudowę silniczka.. jak to zrobić by na rogach nie mieć zagięć itp tylko mieć ładnie naciągnięty materiał??
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
A ma ktoś taki materiał na handel  ?   
 
Myślę o GTI .
 
Ile coś takiego kosztuje ?
			
									
									Myślę o GTI .
Ile coś takiego kosztuje ?
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
Tigi23, ja szukałem, szukałem i szukałem i udało mi się kupić kawałek takiego materiału. Ktoś z forum mi to sprzedał.
Zapomniałem, że trzeba bardzo uważać przy naciąganiu tego materiału bo łatwo go naderwać, ja raz naderwałem, ale miałem nadmiar i udało mi się ładnie to zrobić
			
									
									Zapomniałem, że trzeba bardzo uważać przy naciąganiu tego materiału bo łatwo go naderwać, ja raz naderwałem, ale miałem nadmiar i udało mi się ładnie to zrobić
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
wiec do porady dodam jeszcze jak robiłem osłonę...
niestety trochę za późno zacząłem robić foty ale myśle ze to co mam i tak wystarczą
co będzie potrzebne?
- dwie zwykłe osłony szybera
- jakiś dobry klej (np. poxipol)
- żywica + włókno szklane
- jakieś inne drobne rzeczy
najpierw należy wyciąć z obu osłon to co zaznaczyłem na czarno na zdjęciach
z pierwszej osłony wyciąć trzeba tak

i należy uważać na zaczepy by ich nie uszkodzić
a drugą osłonę wyciąć trzeba tak:

następnym krokiem jest nałożenie obudowy drugiej na pierwszą podkładając coś (zaznaczone na zielono) pod nie:

ja akurat podłożyłem taka twardą gumową rurkę (bo była pod ręką
 )
przednia "podkładka" miała około 0,5cm grubości, a tylna około 2cm - najlepiej najpierw przymierzyć sobie na sucho w aucie żeby obudowa nie wyszła za gruba, a żeby nie dotykała silniczka
teraz można przód i tył posklejać żeby się wszystko trzymało ładnie, a jak wyschnie zabierać się trzeba za wypełniane dziur za pomocą włókna i żywicy
po wyschnięciu wszystkiego obudowa powinna zaczynać wyglądać jak obudowa


teraz zależy czy chce się mieć obudowę pomalowaną czy oklejoną materiałem
jeśli malowaną, to trzeba całość ładnie zaszpachlować no i pomalować na wybrany kolor
ja, z uwagi że posiadałem akurat materiał z podsufitki, postanowiłem ją okleić..
najpierw więc cała obudowę okleiłem gąbeczką

a następnie na gąbkę nakleiłem materiał, no i całość gotowa i założona


			
									
									niestety trochę za późno zacząłem robić foty ale myśle ze to co mam i tak wystarczą
co będzie potrzebne?
- dwie zwykłe osłony szybera
- jakiś dobry klej (np. poxipol)
- żywica + włókno szklane
- jakieś inne drobne rzeczy
najpierw należy wyciąć z obu osłon to co zaznaczyłem na czarno na zdjęciach
z pierwszej osłony wyciąć trzeba tak

i należy uważać na zaczepy by ich nie uszkodzić
a drugą osłonę wyciąć trzeba tak:

następnym krokiem jest nałożenie obudowy drugiej na pierwszą podkładając coś (zaznaczone na zielono) pod nie:

ja akurat podłożyłem taka twardą gumową rurkę (bo była pod ręką
przednia "podkładka" miała około 0,5cm grubości, a tylna około 2cm - najlepiej najpierw przymierzyć sobie na sucho w aucie żeby obudowa nie wyszła za gruba, a żeby nie dotykała silniczka
teraz można przód i tył posklejać żeby się wszystko trzymało ładnie, a jak wyschnie zabierać się trzeba za wypełniane dziur za pomocą włókna i żywicy
po wyschnięciu wszystkiego obudowa powinna zaczynać wyglądać jak obudowa


teraz zależy czy chce się mieć obudowę pomalowaną czy oklejoną materiałem
jeśli malowaną, to trzeba całość ładnie zaszpachlować no i pomalować na wybrany kolor
ja, z uwagi że posiadałem akurat materiał z podsufitki, postanowiłem ją okleić..
najpierw więc cała obudowę okleiłem gąbeczką

a następnie na gąbkę nakleiłem materiał, no i całość gotowa i założona



- toudi
 - Forum Master

 - Posty: 1494
 - Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
 - Lokalizacja: dabrowa gornicza
 - Kontakt:
 
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
ja zrobilem tak jak ty.obilem czarnym welure i guzik mam kolo lampki a przykrecanie mamna srodku obudowy na jedna srobke
			
									
									[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]
						[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
odswierze temat troche 
czy taki silniczek bedzi pasował?
http://allegro.pl/silniczek-szyberdachu ... 27269.html
i drugie pytanie ktoredy ciagniecie kable do skrzynki?
			
									
									czy taki silniczek bedzi pasował?
http://allegro.pl/silniczek-szyberdachu ... 27269.html
i drugie pytanie ktoredy ciagniecie kable do skrzynki?
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
Mam pytaniue. Ktoredy puszczacie kable by6 od silniczka szy do przyisku a pozniej do skrzynki?  
			
									
									[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
ja kable puściłem w słupku A tym od strony pasażera
a plus i mase wziąłem od el. szyb
			
									
									a plus i mase wziąłem od el. szyb

- toudi
 - Forum Master

 - Posty: 1494
 - Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
 - Lokalizacja: dabrowa gornicza
 - Kontakt:
 
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
ja podpiolem sie do kabli z oswietlenia i tez dziala
			
									
									[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]
						- pancerniak665
 - Użytkownik

 - Posty: 472
 - Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII
kisiellos, co do tego silniczka to chyba nie będzie pasował ale nie wiem na 100% Tak po zdjęciu myślę że zębatka będzie za duża,ale jeżeli trzpień jest średnicy takiej samej  lub większej co w manualu zębetka, to może da rade coś z tego wykombinować.Musisz wziąść pod uwagę czy zębatka będzie na odpowiedniej wysokości.Jak będzie za nisko będzie się ślizgać po ślimaku i szybko się zęby wyrobią.Z kolei jak będzie za wysoko,będzie szorować o dach co może skutkować przytarciem silniczka bo będzie maił za duży opór
			
									
									http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości





