Strona 11 z 45

: śr lip 12, 2006 07:49
autor: tomek6
witam. może ktoś pochwali się jak przerobił obrotek z benzynki do diesla
troche konkretów
z góry dzięki!

[ Dodano: 12 Lip 2006 07:52 ]
silniczek diesla zamontowałem w moim cabrio i nie działa obrotek

: śr lip 12, 2006 08:25
autor: kaczor4011
Łasica pisze:Witam kupiłem właśnie MK2 1.6 GTD i nie działa mi obrotomierz. Poprzedni włąściciel mówił mi ze to dlatego że wymienił alternator na inny a ponoć do alternatora podpina się obromierz.
Poradźcie gdzie można go podłączyć żeby działało
pozdrawiam wszystkich
tak na alternatorze jest wejscie W do obrotka

: śr sie 16, 2006 13:10
autor: ali128
bigozz pisze:Podmieniaj śmiało wszystko będzie działać oprócz MFA. Do tego będziesz portrzebował czujniki tempratury zewnętrznej i oleju oraz połączenie z kompem z informacją o spalaniu no i przełącznik od wycieraczek z MFA. Co do prędkościomierza i zarazem licznika kilometrów to nie jestem pewien czy nie będzie przekłamań. Pozdrawiam.

[ Dodano: Pią Cze 23, 2006 19:33 ]
Sprawdziłem co do prędkościomierza i dystansu to na pewno będzie ci kłamał a jakie oznaczenie silnika miał ten 2.0?
Sorki ze sie nie odzywałem - zegary mam juz fizycznie w reku, sa to zegary TRW od silnika 2.0 ADY z MFA jak wspomniałem, predkościomierz od 0-220km/h obrotomierz do 7tys.

Po podpieciu do mojego Golfa i przejechaniu kilku km wydaje sie mi ze raczej nie ma zadnych przekłamań na prędkości i obrotach silnika. Na wskazniku MFA wyswietla zegarek.

I teraz nastepujace pytanie, mam tez do tego licznika przełącznik wycieraczek z MFA, czy po załozeniu czujników temperatury zew i czujnika oleju (chociaz z tym bedzie problem bo filtr w silniku ABD jest wkecany bezposrednio w blok) jest szansa ze MFA zadziała i ewentualnie jakie funkcje będą dostępne??

Pozdr.

1,6 2EE

: śr sie 16, 2006 15:38
autor: Rodzer
Witam
A ja miałem zegary w swoim golfie z zegarkiem bez obrotomierza
Kupiłem zegary z obrotomierzem i wyciągłem sam obrotomierz włożyłem ładnie pięknie zamiast zegarka i co dalej.
Są tam końcówki w które ma być podpięte zasilanie oraz kabel od alternatora.
Kabel od alternatora juz przeciągłem bo nie był przciągnięty wcale zasilanie też mam + i -
Ale nie wiem jak podpiąć co do czego gdzie + i - a gdzie kabel od alternatora.
Czy ma ktoś zdięcie.

: czw sie 17, 2006 01:13
autor: Wawro
Mam MK1 80' z silnikiem JR. Mam zegary z obrotomierzem z MK2 do diesla na dwie wtyczki. Będzie go trudno wpiać ?

: sob wrz 02, 2006 14:15
autor: resocjalizator
[golfIII] Jesli idą z alternatora z kostki dwa kabelki to obrotomierz podejdzie bez przerabiania

: pt gru 01, 2006 12:27
autor: koonrad
Witam wszystkich uczestników dyskusji!!
ma prośbę do was o wytłumaczenie pewnych rzeczy, a mianowicie:
mam Jette 1,6 z licznikiem z indeksem 950, na jeden wtyk. Zauważyłem już od dawna że licznik zawyża o jakieś 15-20 km/h.
dodatkowo (co właśnie jest dla mnie istotne i było poruszane w tym temacie) dioda od ciśnienia oleju miga tylko przez chwilę na włączonym zapłonie i gaśnie-nim silnik w ogóle zostanie uruchomiony.
i tu nasuwa się pytanie: czy możliwe że był u mnie fabrycznie licznik z indeksem 935, a poprzez prawdopodobna zmianę wskazuje to co wskazuje czy o co chodzi??
mam w planach zmianę tego licznika na licznik z obrotkiem ale sam już nie wiem jakiego szukać, 935 czy 950, bo jak wiadomo sam nie wiem czy ten co mam w aucie był w nim od nowości!!
pomóżcie!!!

pozdrawiam

: pt gru 01, 2006 16:23
autor: kaczor4011
witam panowie kupilem licznik z obrotkiem do diesla http://www.allegro.pl/item145513765_zeg ... erzem.html (po pół roku poszukiwan)i mam pare pytan:
1 jak sprawdzic index licznika (jak widac sa jakies ,,extra tarcze'' zamontowane) jest moze gdzies jeszcze ten nr?
2 czy jest róznica pomiedzy licznikami vdo a motometer? chodzi mi czy da rade przelozyc sam licznik ze starego (motometer) do tego nowego (firma nie znan) w obecnych zegarach mam motometer i jakby byl inny index w nowych to tchcialbym przelozyc
3 czy da rade zmienic tarcze bez sciagania wskazówek?
na razie pisze niejako ,,zaocznie'' bo czekam na paczke i chce byc dobrze przygotowany do przekladki troche rozkrecania deski jest

: pt gru 01, 2006 23:24
autor: Zehlen
Ja mam nastepujące pytanie..
Czy licznik od TD będzie chodził w benzynie ? Chodzi mi o obroty...

: sob gru 02, 2006 13:45
autor: kaczor4011
Zehlen, licznik od benzyny sygnal do obrotomierza bierze z cewki a w dieslu z alternatora lub komputera sterujacego(np. w tdi) takze chodzic nie bedzie :bigok: ktos z forum przerabial liczniki od benzyny do diesla ale czy da sie na odwrót to nie wiem

: sob gru 02, 2006 15:06
autor: Zehlen
No faktycznie, już kiedyś słyszałem ze tak jest :)
Dzięki za odświeżenie pamięci

: sob gru 09, 2006 21:03
autor: siwy1982
moze i ja wrzuce swoje trzy grosze:) co sadzicie o tym obrotku, da sie go zamontowac bezproblemowo w MK2 1.6TD??

Obrazek

A tu opis montażu:
Obrotomierz wykorzystuje do swej pracy impulsy powstające w alternatorze i nadaje się do współpracy z każdym silnikiem spalinowym,bez względu na rodzaj zapłonu.
Urządzenie należy podłączyć zgodnie z oznaczeniami na przewodach:
"-"-najbliższa masa pojazdu
"+"-tablica bezpieczników-tak aby obrotomierz wyłączał sie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki,
"A"-przewód "A" należy podłączyć do wyprowadzenia przeznaczonego do podłączenia obrotomierza na alternatorze przy silniku(W).Większość pojazdów z silnikiem Diesla posiada takie wprowadznenie(Z przed diod prostowniczych alternatora).W razie braku takiego wyprowadzenia wskazane jest skorzystanie z usług fachowego zakładu elektrycznego.Wykonując takie podłączenie samodzielnie należy zachować ostrożność-podłączenie musi być wykonane bardzo starannie i dokładnie zaizolowane, gdyż przypadkowe zwarcie do masy może być przyczyną zniszczenia alternatora. W razie braku wyprowadzenia fabrycznego,podłączenie wyprowadzenia "A"do alternatora jest możliwe tylko po zdjęciu tylnej pokrywy i dostaniu sie do diod prostowniczych.

I kalibracja licznika:
Dostosowanie obrotomierza do danego pojazdu:
Dla dokładnych wskazań konieczne jest obliczanie stosunku średnic kół pasowych wału głównego silnika do wałka alternatora.Przeważnie wynosi on 2,lecz może mieć pewne odchyłki.
Dla automatycznej korekty tych odchyłek służy programator umieszczony w tyle obudowy obrotomierza.Ustawia sie go na stałe dla danego pojazdu.
Programator przełącza się w górne położenia w kolejności od 1 do 10 w zależności od przekładni - Wał - alternator:
1- 1:1.7
2- 1:1.8
3- 1:1.9
4- 1:2.0
5- 1:2.1
6- 1:2.2
7- 1:2.3
8- 1:2.4
9- 1:2.5
10- 1:2.6

: sob gru 09, 2006 21:09
autor: kaczor4011
jesli masz wyjscie W na alternatorze to bedzie smigal ale mysle ze standardowy obrotomierz wyglada najlepiej!!poszukaj na szrotach na allegro itp ja ostatnio kupilem za 80zl

: sob gru 09, 2006 21:44
autor: siwy1982
tylko ze trudno taka okazje na allegro zlapac... a tymbardziej licznik na jeden wtyk do diesla :( a po szrotach juz sie dosc najezdzilem i kasy na paliwo stracilem... a za ok. 100 zeta chyba warto by kupic i zainstalowac.... tylko zeby nie bylo pozniej zonka z programatorem