Strona 11 z 40

: sob maja 23, 2009 14:39
autor: Piter navi
miałem 1k NTC i pokazywał przy ok.20~22C na dworzu, na mfa ok.11~12C :(

: ndz maja 24, 2009 15:22
autor: Dioda83
Witajcie,

wg moich pomiarów wychodzi, że dwa zrównoleglone termistory 1k to typ NTC, wraz ze wzrostem temperatury ich rezystancja maleje.
Piter navi pisze:miałem 1k NTC i pokazywał przy ok.20~22C na dworzu, na mfa ok.11~12C :(
Piter navi, a czy próbowałeś połączyć je równolegle tak jak ja to uczyniłem?

: ndz maja 24, 2009 21:04
autor: Piter navi
Dioda83 pisze:Witajcie,

wg moich pomiarów wychodzi, że dwa zrównoleglone termistory 1k to typ NTC, wraz ze wzrostem temperatury ich rezystancja maleje.
Piter navi pisze:miałem 1k NTC i pokazywał przy ok.20~22C na dworzu, na mfa ok.11~12C :(
Piter navi, a czy próbowałeś połączyć je równolegle tak jak ja to uczyniłem?
Muszą mieć inną charakterystyke chyba ;), bo po podłączeniu równolegle 2x1k też są przekłamania i to nie o ~1C czy 2C :(

: pt cze 12, 2009 18:28
autor: k0nr4d
Mam problem przy podłączeniu MFA w 1.3 NZ. Nie mam wiązki z licznika MFA do skrzynki bezpieczników, wiązkę z manetki do skrzynki mam. Czytając temat natrafiłem na kilka stwierdzeń, że trzeba kable z kostki licznika podłączyć pod kostkę manetki. Które kable dokładnie, do których kabli w wiązce licznika?

: pt cze 12, 2009 22:56
autor: Dioda83
k0nr4d pisze:Czytając temat natrafiłem na kilka stwierdzeń, że trzeba kable z kostki licznika podłączyć pod kostkę manetki. Które kable dokładnie, do których kabli w wiązce licznika?
Witaj,

z którego roku masz Golfa? Jeśli jest sprzed 89 roku to manetki powinny być wąskie (raczej rarytas), chyba że dorwałeś manetki szerokie... to ja się nie wypowiem, jeśli zaś masz auto po 89 roku, wówczas licznika powinien być na jedną kość i przy szerokich manetkach, mając do tego kabel przyłączeniowy do skrzynki bezpieczników, nie pozostaje Ci nic innego jak tylko zdjąć zabezpieczenia (uchwyty - takie białe), wysunąć skrzynkę, wpiąć kostkę od manetki (kolor zielony)

Obrazek

W miejscach gdzie wskazałem podłączenie czujników będą wtyki, proponuję je wymontować i zastosować konektory z przejściówki ISO do radia

Obrazek

w podanych wcześniej miejscach będą zapewne luki, które zapełnisz wspomnianymi konektorami.
Jeśli chcesz mieć wiązkę pod MFA do licznika, to możesz zrobić tak, po pierwsze musisz zaopatrzyć się w drugą (zwykła wiązkę licznika - mam tu na myśli oczywiście wiązkę na jedną kość), po drugie jedną z nich starasz się rozebrać na części pierwsze.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

wtedy bierzesz drugą wiązkę i wg schematu skrzynki uzupełniasz i sprawdzasz kolejne gniazda, wg kolejności:
Wtyka licznika: 1 => Wtyka U1/zacisk 7
2 => U2/5
3 => U1/10
4 => U2/14
5 => U2/13
6 => U2/8
7 => U2/2
8 => U1/3
9 => U1/5
10 => U1/6
11 => U2/11
12 => U1/14
13 => U1/4
14 => pusty
15=> U2/4
16 => U2/12
17 => U1/1
18 => pusty
19 => U1/2
20 => pusty
21 => U1/12
22 => pusty
23 => U2/9
24 => U2/6
25 => U2/7
26 => pusty
27 => pusty
28 => pusty

Wszystko składasz w całość i sprawdzasz dokładnie. Po sprawdzeniu możesz przystąpić do podłączania w skrzynce bezpieczników... Ufff :helm:

: sob cze 13, 2009 15:39
autor: k0nr4d
Auto mam z '90, więc nowa instalacja. Dzięki na wyczerpujący opis :) Dzisiaj dorwałem na szrocie wiązkę licznika z mk2 GT, w którym fabrycznie było MFA. Jeśli podłączę ją do skrzynki bezpieczników zamiast mojej wiązki, powinno wszystkoko hulać (oczywiście oprócz temperatury, bo czujników na razie nie posiadam)?

: sob cze 13, 2009 19:49
autor: Dioda83
k0nr4d pisze:Jeśli podłączę ją do skrzynki bezpieczników zamiast mojej wiązki, powinno wszystkoko hulać
Zdecydowanie TAK :bigok:

: sob cze 13, 2009 23:14
autor: k0nr4d
Podłączone i faktycznie hula zmiana funkcji, ale przy spalaniu wyświetla tylko "--.-". Trzeba przejechać jakiś większy odcinek, żeby z tego podciśnienia komp zaczął obliczać? Nie jeździłem po podłączeniu MFA, tylko na postoju na odpalonym silniku się bawiłem funkcjami. Jeszcze przydałaby się jakaś instrukcja obsługi wszystkich funkcji MFA ;)

: ndz cze 14, 2009 11:19
autor: Xabingo
A ja się jeszcze dopytam kilku rzeczy.
Mam kupioną manetkę MFA i zegary MFA. Samochód 89r. (przejściówka) ze starym typem instalacji (zegar na 2 wtyczki).
Ja mam RP-ka więc te silniki często miały MFA, no ale u mnie nie ma. Czasami zdarza się, że instalacja jest przygotowana pod MFA - tylko jak to sprawdzić? Gdzie fabrycznie wychodzą wtyczki do MFA?

A druga sprawa. Jakie wiązki potrzebuje, żeby podłączyć MFA tak jak by było oryginalne - przez skrzynkę. I co to za różnica, że podłącze to przez skrzynkę, a na "krótko", według tego: http://www.vwgolf.pl/?page_id=117

: ndz cze 14, 2009 12:22
autor: k0nr4d
Xabingo pisze:tylko jak to sprawdzić?
Wtyczki do licznika mają wypełnione piny odpowiadające podłączeniu manetki MFA, czyli u Ciebie w czarnej wtyczce piny 12 i 13, w białej 7 i 9. Jeśli te piny są wolne bez kabli, musisz je dołożyć lub kupić wiązkę dedykowaną pod MFA. Jeśli chodzi o różnicę w podłączeniach, to rysunek tyczy się chyba podłączania nowej szerokiej manetki pod najstarszą instalację, w której w skrzynce bezpieczników nie ma odpowiedniego gniazda na wtyczkę nowej manetki. Żeby było jak w orginale, potrzeba u Ciebie manetkę bez awaryjnych, wiązkę manetki do skrzynki i wiązkę licznika z wypełnionymi pinami, które podałem powyżej.

: ndz cze 14, 2009 13:01
autor: Dioda83
k0nr4d pisze:Podłączone i faktycznie hula zmiana funkcji, ale przy spalaniu wyświetla tylko "--.-". Trzeba przejechać jakiś większy odcinek, żeby z tego podciśnienia komp zaczął obliczać? Nie jeździłem po podłączeniu MFA, tylko na postoju na odpalonym silniku się bawiłem funkcjami. Jeszcze przydałaby się jakaś instrukcja obsługi wszystkich funkcji MFA ;)
Spalanie obliczane jest na podstawie sygnału z czujnika spalania oraz przejechanych km.

: wt cze 16, 2009 22:04
autor: pnowak2
witam,

mam golfa II z 88 roku i taka manetke:

http://allegro.pl/item664422731_rarytas ... z_mfa.html

czy bedzie pasowac ?

: wt cze 16, 2009 22:18
autor: Dioda83
Jak to mówią Francuzi, przekładając na język polski => marne sząse :crazy: chyba, że się mylę to proszę mnie poprawić

: wt cze 16, 2009 22:24
autor: pnowak2
w takim razie skoro powyzsza manetka z jakichs powodow nie bedzie pasowac, czy moge prosic o namiary na cos co pasuje ? (fotka, link do aukcji, slowa kluczowe abym sam mogl znalezc)