Strona 11 z 18

montaż webasto

: sob sty 14, 2012 22:38
autor: abrams
sa 3 otwory do montażu nagwintuj i bedzie ok :) M6 ładnie trzyma ... no chyba że wyrwiesz gwint M8 powinien też się udać tam dosyć grubo ALU jest więc :)

montaż webasto

: ndz sty 15, 2012 23:27
autor: abrams
spoko doskonale to rozumiem z racji ze mam samochód na PB a webasto na ON :) więc też kombinowałem 2 gi zbiorniczek.... założyłem malutki od sprysków z paska B2 pozdrawiam

montaż webasto

: pn sty 16, 2012 00:20
autor: bradley
don vittorio pisze:zbiorniczkiem od spryskiwaczy z Malucha (taki worek, jak pamiętasz :hmm:
Tak sie sklada, ze nawet taki posiadam ;) Wchodzi tam okolo 1,5 litra ale i z nim sa problemy zeby go gdzies ulokowac. Jedyne miejsce to zaraz obok akumulatora nad wybierakiem. Bede mial wiecej czasu to pokombinuje.

Re: montaż webasto

: pn sty 16, 2012 16:44
autor: owies
cyngiel masz może fotkę spod maski ? chodzi mi o wpięcie w obieg wody.

montaż webasto

: pn sty 16, 2012 20:03
autor: cyngiel
Nie owies nie mam fotek, ale podłączone mam wszystko zgodnie z instrukcją

Montaż webasto

: pn sty 30, 2012 09:14
autor: bradley
Co sie wlacza w ogrzewaniu postojowym jako pierwsze po wcisnieciu przycisku na panelu? W srodku urzadzenia cos buczy jak wentylator. Dzis przy -15C eber nie wystartowal. Cos tam pojeczalo w srodku i sie wylaczylo po kilku minutach. Jak silnik odpalil i wlaczylem ogrzewanie jako dodatkowe to dzialalo juz normalnie. Akumulator raczej niezle dostal od mrozow bo napiecie spoczynkowe 12.1V... :(

Montaż webasto

: pn sty 30, 2012 13:22
autor: owies
bradley, w pierwszej kolejności wiatrak *#cenzura#* komorę spalania oraz rusza pompka wody, później zaczyna grzać świeca i podawane jest paliwo, wiatrak pieca na niskich obrotach podaje powietrze. Po wykryciu ognia przyspiesza nadmuch powietrza i pompka paliwa. Po osiągnięciu 30`C rusza dmuchawa wewnątrz samochodu.
Piec pobiera trochę prądu, może w czasie jego rozruchu napięcie na aku spadło już do 11V i zwyczajnie wyłączył się aby zostawić trochę mocy na zapłon silnika.

Montaż webasto

: pn sty 30, 2012 19:35
autor: ronuch
ile wam spala to webasto podczas pracy jako podgrzewacz? ja zrobilem po koleii takie trasy 4km, 1,5km, 4km, 5km, 5km, 5km, i w sumie zjadlo mi pol litra paliwa - to w normie wynik

Montaż webasto

: pn sty 30, 2012 19:44
autor: abrams
12.1V nie jest zle... ;) ciekawe ile pod obciążeniem...

1 jest test wentylatora a przyokazji przedmuchiwanie komory spalania... ;) ebery to bestie... najlepiej podpiac sie do dziada i zadać pytanie co go boli ;)

Montaż webasto

: pn sty 30, 2012 20:20
autor: bradley
Zrobilem z 10km po miescie, odczekalem godzine i juz bylo 12,7V. Czasem jakby nie zaskakiwal z panelu. Jak nacisne guzik grzania natychmiastowego ze 3x (on/off) to zaskakuje i grzeje.

Montaż webasto

: ndz lut 05, 2012 11:16
autor: bradley
A jest ktos z okolic Bielska/Katowic, kto ma zegar modulowy Ebera? Bo nie usmiecha mi sie jezdzenie co chwila do serwisu i kasowanie glupich bledow czy samo ich sczytywanie. Nie wiem co go boli, ale czasem startuje bez problemow 6x pod rzad, a czasem brak reakcji.

Re: Montaż webasto

: ndz mar 04, 2012 23:23
autor: colby
wisnia82 pisze:Ja w swoim MK4 mam tak zamocowane od prawie 3 lat i do dziś chodzi - co prawda przez 1 rok nie było używane (nie miałem dostępu do swojego autka).
Czy Twoje Webasto wisi tylko na tym pionowym kawałku blachy przed nadkolem czy za piecem jest dalsza część tej blachy?
owies pisze:colby, wykombinowałeś coś z rurką wydechową ? Tak sobie myślę czy nie dać dłuższej, zrobić otwór w osłonie i skierować wydech spalin na mise olejową... przecież tyle ciepła się tam marnuje :) O ile teraz nie ma problemu z zapachem spalin w kabinie o tyle w nowej konfiguracji zastanawiam się czy nie zacznie zaciągać ich do środka...
Ja bym raczej nie puszczał spalin na żadne elementy samochodu - spaliny będą Ci się gromadzić w komorze silnika, bo pod miską masz płytę i wentylacja jest utrudniona. Poza tym wylot spalin ma być skierowany pionowo w dół a w tej konfiguracji nie da się dmuchać na miskę.

U mnie niestety montaż stoi w miejscu (jak przyszły te siarczyste mrozy to zacząłem żałować, że nie zamontowałem pieca z analogowym sterownikiem dogrzewacza - zawsze to lepsze niż grzanie samym silnikiem). Zanabyłem jakiś czas temu interfejs ale na razie nie udało mi się uruchomić żadnego z dwóch sterowników (o tym za chwilę poniżej).

Jeśli chodzi o wydech to okazało się, że rurki miedziane nie do końca się u mnie sprawdzą. Do pieca pasują, bo wyjście wydechu jest fi 22 mm natomiast tłumik mam fi 24 mm a takich rurek miedzianych już na rynku nie spotkałem. Zakupiłem po przyzwoitej cenie rurę wydechową spiro fi 24 mm i mam ten problem z głowy.

Wracając do tematu sterownika u mnie problem wygląda następująco:
- komunikuję się bez problemu na 1szym pinie przy użyciu kabla USB KKL.
- testowanie niektórych komponentów działa - dmuchawa pracuje, pompa cieczy pracuje, pompa paliwa pracuje, kołek żarowy pracuje
- próba włączenia wentylacji nie daje żadnej reakcji a po kilkunastu sekundach następuje przerwa w komunikacji (czasami program zgłasza informację o błędzie sterownika)
- próba uruchomienia pieca powoduje przejście w tryb chłodzenia komory spalania (dmuchawa + pompa cieczy) na ok 2 minuty
- sterownik ma zarejestrowany błąd F4h (bez opisu), którego program nie potrafi usunąć. Nie udało mi się nigdzie znaleźć objaśnienia do tego błędu? Ktoś może podpowiedzieć co to za błąd?
- tabela informacyjna w polu Stan urządzenia zawiera kod STFL - co to oznacza?
- próba uruchomienia pieca Telestartem T90 nie powoduje żadnej reakcji. Telestart raczej jest sprawny - tor analogowy działa prawidłowo, toru cyfrowego za bardzo nie mam jak sprawdzić (da się to przetestować jakimś programem?). Czy każdy sterownik współpracujący z Thermo Test'em będzie dał się następnie uruchomić Telestartem (oczywiście sygnałem analogowym lub cyfrowym w zależności od typu sterownika)?
- poniżej zamieszczam zrzuty ekranów z programu

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Montaż webasto

: pn mar 05, 2012 18:08
autor: owies
colby pisze:Ja bym raczej nie puszczał spalin na żadne elementy samochodu - spaliny będą Ci się gromadzić w komorze silnika, bo pod miską masz płytę i wentylacja jest utrudniona. Poza tym wylot spalin ma być skierowany pionowo w dół a w tej konfiguracji nie da się dmuchać na miskę.
Pewne zasady zawsze można nagiąć a inne ominąć. Odpuściłem temat, nie warto kombinować a warunków ku tremu nie mam :)

Ciężkie pytania zadajesz, ostatnio znalazłem ta stronkę. Żuć okiem, można wyłuskać coś dla siebie ;) Odnośnie fachowej porady nt błędów chyba zostaje elektroda.

Montaż webasto

: pn mar 05, 2012 21:03
autor: abrams
colby pisze:- tabela informacyjna w polu Stan urządzenia zawiera kod STFL - co to oznacza?
obstawiam że sterownik zgon ;)