[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Qto » wt gru 11, 2012 20:12

mlodyyx pisze:spryskiwacz od 3 podejdzie do 4 ?
na pierwszej stronie tego tematu padło takie samo pytanie



Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: mlodyyx » wt gru 11, 2012 21:25

Odpowiedź
moim zdaniem nie
mnie niestety nie satysfakcjonuję.
Ponieważ mi WYDAJE się że jeżeli bym rozwiercił trzpień to średnicowo by pasował ten spryskiwacz.. ok na razie pokombinuję z wkładem od długopisu bez dyszy bo takowej nie mam, a wyczytałem że też działa tylko mocno leje.



bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: bosse » czw sty 03, 2013 13:15

A jak wyciagnac ta metalowa rurke ktora daje plyn? u mnie zostala w srodku i za chiny ludowe nie moge wyciagnac... rozwiercalem i dalej tam jest....



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Qto » czw sty 03, 2013 15:36

bosse pisze:rozwiercalem i dalej tam jest....
czyli słabo rozwiercałeś :bajer: wierć aż rozwiercisz :bigok:



Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: VWaldini81 » ndz sty 06, 2013 22:23

No ja już jestem po zabiegu cieknącego spryskiwacza. I myślałem, że najgorszą robotą będzie wydłubanie resztek rurki, w czym wiertarka mi pomogła bez problemu. To znalezienie odpowiedniej rurki było już problemem.
Nie chciałem z długopisu bo nie wiedziałem co będzie przy -20st. Poza tym nie mogłem żadnego dopasować. Antena teleskopowa mogła by rdzewieć z czasem.W końcu znajomy miał mosiężną i dał mi kawałek który mi przypasował idealnie, więc nie miałem problemu ze złożeniem wszystkiego do k...
I nie dziwi mnie , że wkładka w zamku nie działała, mikrostyk w zamku szlak trafił jak z dyszy lało się jak z rynny.


Obrazek

skartabel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sty 07, 2013 16:57

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: skartabel » pn sty 07, 2013 20:28

specjalnie sie zarejestrowalem zeby podziekowac za instrukcję.
Narazie wszystko wyczyszczone i przetestowane - działa.
rurki narazie nie miałem włozylem jak było i spryskiwacz dziala :) bede musiał sprawdzić czy nie leje gdzieś.

Troche sie rozpedziłem i silniczek tez rozebralem ale udało sie poskladać :)



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: JenoBabinicz » śr sty 30, 2013 18:13

Temat i porada świetne. U mnie objawy podobne, wycieraczka nie porusza się, spryskiwacz działa normalnie. Zanim jednak zabiorę się za rozkręcanie wszystkiego chciałbym sprawdzić wtyczkę żeby wykluczyć problem z zasilaniem. pawcio0000 poruszył już temat wtyczki i na którym styku powinien być prąd.
pp94 dodał zapewne bardzo pomocne schematy ale dla człowieka nie obeznanego z elektryką (takiego jak ja) są one nieczytelne. Czy ktoś mógłby napisać konkretnie na którym pinie powinien być prąd przy włączonym zapłonie, włączonych wycieraczkach i przyciśniętej rączce spryskiwacz-wycieraczka?

u mnie to wygląda tak:
Obrazek

-jak przekręcę kluczyk mam prąd na pierwszym z lewej kabelku
-jak włączę wycieraczkę, bez zmian, prąd tylko na pierwszym kablu
-dopiero jak przycisnę rączkę spryskiwacza prąd pojawia się na pierwszym i drugim kablu

Czy wszystko jest ok czy może tutaj szukać usterki
pzdr



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: JenoBabinicz » pn lut 25, 2013 00:33

Ponawiam pytanie odnośnie wtyczki, czy ktoś z was orientuje się jak z tym prądem, chciałbym zabrać się jutro za naprawę a nie chcę wyważać otwartych drzwi.
Pozdrawiam



zurit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob lis 04, 2006 11:26
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: zurit » pn lut 25, 2013 13:29

witam
podłączę się do tematu, ponieważ i u mnie wystąpił problem z cieknącym płynem.
różnica polega na tym, że płyn wydobywa się spod "plastikowego łącznika"
wężyka doprowadzającego płyn bezpośrednio do silniczka wycieraczki tylnej.
Element wygląda na nieuszkodzony, płyn sika mocnym strumieniem na szybę,
ale część wylewa się na na łączeniu obu elementów (złączka i silniczek).
może jakiś brud dostał się do samej dyszy, lub przy próbach sikania na mrozie uszkodził się ten łącznik.
czy można go gdzieś dokupić ?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: VWaldini81 » pn lut 25, 2013 16:35

zurit pisze:witam
podłączę się do tematu, ponieważ i u mnie wystąpił problem z cieknącym płynem.
różnica polega na tym, że płyn wydobywa się spod "plastikowego łącznika"
wężyka doprowadzającego płyn bezpośrednio do silniczka wycieraczki tylnej.
Element wygląda na nieuszkodzony, płyn sika mocnym strumieniem na szybę,
ale część wylewa się na na łączeniu obu elementów (złączka i silniczek).
może jakiś brud dostał się do samej dyszy, lub przy próbach sikania na mrozie uszkodził się ten łącznik.
czy można go gdzieś dokupić ?
pozdrawiam
U wszystkich tak się dzieje gdy pęknie rurka którą podawany jest płyn do dyszy.
Przeczytaj całą poradę a w szczególności pierwszy post, a będziesz wiedział co zrobić.


Obrazek

zurit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob lis 04, 2006 11:26
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: zurit » pn lut 25, 2013 20:14

ok, ale koledzy wcześniej piszą, że płyn nie leci przez dyszę na szybę
u mnie płyn normalnie spryskuje szybę, tylko, że oprócz tego psika
w miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu.
domyślam się, ze powodem całej sytuacji jest przymarzniecie w którymś momencie w wężyku
jak zdjąłem osłonę klapy to ten plastikowy siwy łącznik był do połowy zsunięty
wsunąłem go na miejsce, ale ciągle leje się z tego miejsca płyn
dlatego podejrzewam usterkę tego elementu.
operację, o której mowa w pierwszym poście przerabiałem jakieś 2 lata temu
więc chyba nic się tam przez ten czas nie zatkałoObrazek



Awatar użytkownika
Goferro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt lut 03, 2012 18:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Goferro » pn lut 25, 2013 22:54

u mnie pękło to plastikowe kolanko i na pierwszy rzut oka nie było tego widać, płyn też się pięknie sączył... póki co zrobiłem na sztywno z kawałka przewodu i izolacji termokurczliwej, ale może kiedyś będę miał wenę, aby to naprawić porządnie :)



Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: VWaldini81 » pn lut 25, 2013 23:44

U mnie też leciało na szybę, a dodatkowo ciekło z tego czarnego kontowego króćca. Teraz rozumiem gdzie u ciebie leży problem. U ciebie jest trochę inaczej, ja mam prosty odcinek węża łączącego się z króćcem na silniczku. Może musiał byś wymienić ten kontowy odcinek na wężu.


Obrazek

Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: VWaldini81 » wt lut 26, 2013 00:01

Teraz rozumiem gdzie u ciebie leży problem.
zurit pisze:dlatego podejrzewam usterkę tego elementu.
Tez bym zaczął od wymiany tego łącznika, kosztuje kilka złoty.
Później zostaje tylko wymiana zestawu naprawczego dyszy spryskującej, a to już dużo więcej.
Dodam jeszcze, że u mnie łącznik jest prosty a nie jak u ciebie kątowy.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości