Tak działa SYNCRO...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » śr sty 26, 2011 22:24

Dopinam się w tym temacie bo akurat tutaj znalazłem najlepsze zdjęcie napędu syncro, jestem szczęśliwym posiadaczem country który stracił swój poważny atut a mianowicie napęd na tylną oś. Stało się to u poprzedniego właściciela a awarii uległ ten jakby "trójkąt" przy przekładni kątowej (element najwyżej na zdjęciu). Wciskałem się pod auto aby pokręcić wałem no i w jedną stronę się kręcił w drugą nie czyli teoretycznie tylny most działa, ale czy wisko powinno łapać tak szybko nawet gdy kręcę ręką bardzo powoli? podgrzania oleju tym nie spowoduje a jest tak jakby wisko przenosiło cały moment. Gdyby było zablokowane to awaria była by wyjaśniona. Ale jest jeszcze jedna opcja, były założone różne opony 15'' profile 60 i 65, czy tak mała różnica mogła spowodować awarię??


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: evolution » czw sty 27, 2011 19:22

wisko trzyma caly czas


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: --Andree-- » pt sty 28, 2011 19:16

Raczej pewne że awaria powstała z wyniku różnych wielkości opon. (miałem podobnie po kupnie auta poprzedni właściciel założył rożne opony na osie i posypał się łącznik elastyczny wału a visco potem już nie trzymało najlepiej choć jest możliwość ze przedtem też nie było najświeższe.) Visco trzyma cały czas przecież jest napisane że syncro ma około 80/20 na niekorzyść tylnej osi przy równej jeździe więc musi przenosić obroty na tylny most. Powinno wszystko śmigać po wymianie pękniętego elementu i oczywiście wszystkich jednakowych opon. Posiadam taką skrzynie na sprzedaż.


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » sob sty 29, 2011 23:40

Opony wymieniłem zaraz po zakupie, nie są identyczne na obu osiach ale rozmiar mają taki sam. Teraz tylko usunąć usterkę bo aż żal country z napędem tylko na przód. Zastanawia mnie to że urwał się metal a nie guma, chociaż nie jestem na 100% pewny co poszło bo nie rozbierałem napędu tylko tak sprawdzałem ręką, może coś w przekładni. Co do wymiany tego elementu jaki może być koszt części i czy trzeba spuszczać cały olej ze skrzyni? Ogólnie marzę o TDI i nie wiem czy od razu nie wpakować zestawu z diesla czy dłubać w tym co jest.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

cezek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr sie 05, 2009 12:52
Lokalizacja: Krotoszyn

Tak działa SYNCRO...

Post autor: cezek » pn sty 31, 2011 17:00

Czy idzie zregenerować wiskozę z golfa? Wiem ze w transporterze można taka operacje przeprowadzić.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » pn sty 31, 2011 21:57

Jak w transporterze idzie to czemu nie w golfie. Tylko trzeba być na tyle wytrwałym by zdobyć składniki.
No i w tym momencie chciałbym zadać mam nadzieje że nie głupie pytanie. Co powoduje że visco nie działa jak trzeba, siła jest przenoszona przez olej więc płytki nie są narażone na zużycie (chyba że ciśnienie i temperatura robią swoje), czy to olej się starzeje??


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

cezek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr sie 05, 2009 12:52
Lokalizacja: Krotoszyn

Tak działa SYNCRO...

Post autor: cezek » pn sty 31, 2011 23:04

Z turtorialu jak regenerować visco w transporterze wynika ze tylko rozmontować wyczyścić cale visco (traczki, obudowę) dać nowe uszczelniacze zalać olejem i wsio :)



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » wt lut 01, 2011 21:18

Tylko z czego je czyścić jeśli wszystko jest hermetycznie zamknięte? Jest tam niby mały pęcherz powietrzny ale chyba nie na tyle by powodować utlenianie.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bombowy
SYNCRO Maniak
SYNCRO Maniak
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 21:27
Lokalizacja: Michałów/opolskie
Kontakt:

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: bombowy » wt lut 01, 2011 22:50

cezek pisze:Z turtorialu jak regenerować visco w transporterze wynika ze tylko rozmontować wyczyścić cale visco (traczki, obudowę) dać nowe uszczelniacze zalać olejem i wsio :)

:-k :-k :-k baa tylko skąd taki olej wytrzasnąć:-k jak wymienię u siebie wiskozę// :grin: już niedługo :grin: max 2 tygodnie :grin: // to dalibóg że rozbiórkę koncowa przeprowadzę na tym starym rozwalonym, :satan: już mam dosyć codziennych kursów rowerkiem, :rotfl: :rotfl: raz czy dwa dla zdrowia owszem,ale codzień??


cztery sprawne łapki + WEBER -100%..... - było

Obrazek

było SYNCRO i będzie

cezek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr sie 05, 2009 12:52
Lokalizacja: Krotoszyn

Tak działa SYNCRO...

Post autor: cezek » śr lut 02, 2011 14:07

Trzeba wyczyścić z starego przepracowanego oleju :bajer:



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » śr lut 02, 2011 18:42

bombowy na popsutym visco ja bym śmigał, albo bym to wymontował, przedni napęd do jazdy wystarczy nie trzeba od razu na rower się przesiadać.
Co do oleju widziałem taki na niemieckich stronach na polskich tylko smar sylikonowy w sprayu.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubas-63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 21, 2011 12:47

Tak działa SYNCRO...

Post autor: kubas-63 » sob lut 05, 2011 00:39

ma ktoś może visco do sprzedania? Bo mam właśnie golfika mk2 syncro, tylko visco strzelilo


dobry diesel nie jest zły

Awatar użytkownika
kubas-63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 21, 2011 12:47

Tak działa SYNCRO...

Post autor: kubas-63 » sob lut 05, 2011 00:55

jeszcze jedno pytanko, jaki moment może działać na wał w syncro?


dobry diesel nie jest zły

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » pn lut 07, 2011 21:50

Według mnie to moment taki jak na wale silnika razy przełożenie główne w skrzyni razy przełożenie na danym biegu razy przełożenie przekładni kątowej (strzelam że 1), to wszystko jeszcze razy sumę sprawności wszystkich stopni (98 nawet do 99% dla każdego stopnia). Czyli na pierwszym biegu może wyjść ogromna wartość. Zakładając że mamy ze 140Nm będzie ponad 1700Nm. Ale zawsze wychodzę z założenia że nie wszystko wiem i mogę się mylić.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości