Strona 2 z 3

: czw kwie 12, 2007 14:29
autor: szlapon
wiem tyle ze sa wymogi co do rozmieszczenia swiatel do jazdy dziennej. Powinienes przejechac sie na stacje diagnostyczna jak oni ci podbija przeglad to mozesz sie w czasie kontroli drogowej powolac ze ktos ten samochód dopuscil do ruchu!!!

: pn kwie 16, 2007 22:42
autor: Cefaloid
Wlasnie uruchomilismy u kolegi w Vectrze światła dzienne. Problem ich zapalania załatwiliśmy sygnałem z czujnika ciśnienia oleju ;) Żeby nie obciążać czujnika posłużyliśmy się aż całym jednym tranzystorem za 30gr + przekaźnikiem. Można też użyc napięcia akumulatora, i zapalać jak wzroścnie do 13V (alternator gdy działa podnosi napięcie instalacji) itd... Oczywiście gasną przy włączeniu innych świateł - to już na przekaźnikach jak powyżej koledzy opisali.

Na allegro obił mi się o oczy regulator świateł mijania (w trybie pracy jako "swiatła dzienne" żarówki dostają połowę mocy) ale to patent chyba niezgodny z przepisami.

: pn kwie 16, 2007 23:29
autor: MarJuti
no wiec sa takie zestawiki, w olsztynie za 35zl w interchipie do podlaczenia swiatel pod stacyjke. jest 6 przewodow, w tym dwa do stacyjki i 4 do wlacznika swiatel. uklad dziala na zasadzie przekaznikow jak wspomnieli powyzej koledzy, a montaz jest banalnie prosty ;]
swiatelka zapalaja sie po okolo 8 sekundach od uruchomienia auta.
pozdrawiam!

: wt kwie 17, 2007 15:48
autor: awl
Też chyba nie będę się z tym ceregielił i kupię gotowy układ na Allegro za 20zł.

: pt kwie 20, 2007 20:02
autor: Pablo Corrado
A czy może mnie ktoś poratować rozpiską pinów z tyłu wyłącznika świateł?
Kupiłem automacik na Allegro i wszystko gra jak są podłączone pozycje i mijania. Jednak nie świeci wtedy deska rozdzielcza i rejestracja. Postanowiłem zrobić tak, żeby jednak świeciły i mam problem, bo gdy zewre "teoretycznie" kabelek od podśw deski i rejestracji z postojami wychodzącymi z wyłącznika, to w tym całym "automaciku" do świateł dziennych zaczyna bzyczeć przekażnik i kicha :chytry:
Nie mam pojęcia jak to zrobić dobrze.

: śr maja 30, 2007 16:50
autor: szlapon
montowałem układzik z allegro w Golfie 3 GTI kabelki za cienkie!!! Koleś mrugnął długimi parę razy i płytka spalona za cienkie przewody jak na prądy zasilające żarówki o mocy ok.50W.
P.S.
Elektronika jest zawodna chyba ze pisze na obudowie BOSCH!!! Większość układów składa gościu w domciu i nie testuje ja różne warunki pracy! np.zwarcie żarówki, temperatury -20 do +50 C, wilgoć..... Nie żeby nie było że odradzam - ale im prościej tym lepiej!

: pn cze 18, 2007 16:27
autor: greg
szlapon, a próbowałeś metodą?

: wt cze 19, 2007 20:50
autor: szlapon
greg pisze:szlapon, a próbowałeś metodą?
nie sprawdzałem ale myślę ze tez jest dobry sposób skoro działa chos jest roznica deska w moim pomysle nie swieci....a to zawsze jakies 8 moze 10 zaroweczek po 1,2 do1,5 wata :kac:

: śr cze 20, 2007 16:02
autor: Wiedźmin
I po co komplikować sobie życie jakimiś bajer-układzikami? Zacisk, kawałek taśmy izolacyjnej, nożyczki...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1204147#1204147

: wt lip 10, 2007 17:43
autor: szlapon
Wiedźmin pisze:I po co komplikować sobie życie jakimiś bajer-układzikami? Zacisk, kawałek taśmy izolacyjnej, nożyczki...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1204147#1204147
Wydaje mi sie ze może styk w stacyjce nie wytrzymać takiego obciążenia prądowego i może go wypalać. Trzeba uważać na styki w "kostce" stacyjki, nasze auta, (nie czarujmy sie) nie sa pierwszej młodości i gdy styk jest trochę zabrudzony plus duży prąd = grzanie i topienie styku lub obudowy "kostki".

: wt lip 24, 2007 21:16
autor: Wuefista
A ja tam mam dobra pamięc i nie potrzebuję jakis schematów uruchamiania swiateł:P
Moim zdaniem jest to potrzebne,ale osobą starszym a nie w naszym wieku,bo co każdy robi po tym jak wsiądzie w autko:
1)pasy (kwestia wychowania)
2)Odpala silnik
3) światła
Oczywiscie nie muszą się ze mna wszyscy zgadzac,pisze swoje zdanie i już,ale moim zdaniem nie potrzebne są jakies dodatkowe zabawy w elektronice,wsiadasz i robisz co trzeba i klasa :bigok:
A jak się jest zapominalskim i leniwym to najlepiej przykleic sobie taką naklejkę na liczniku :mlotek: WŁACZ ŚWIATŁA :zakrecony: buhahaha
Pozdro VSV

: wt lip 24, 2007 23:03
autor: greg
Wuefista, pewnie j- tak samo jak z climatronikiem - po co przepłacać jak sobie możesz ręcznie sterować zimnem, po co czujnik deszczu jak mozesz sam wajcha, po co ABS jak możesz deptać systematycznie nogą itd. wynalazki sa po to żeby ułatwiać nam życie, a że niektórzy zostali w epoce II wojny światowej i zamiast kierunkowskazów to pokazują ręką (w lewo wystawiają - w prawo nad głową) to nie znaczy ze nie mamy sobie montować rzeczy które ułatwiają życie. Skoro masz obowiązek jeździć cały rok na światłach to jaki jest cel włączania jak mogą być włączone automatycznie?

: wt lip 24, 2007 23:47
autor: Wuefista
greg
Napisałem tylko moje zdanie,a co do innych funkcjii to się zgodzę z toba,ale po kiego montowac śmieszne przekazniki ,a co nie mozesz samemu zapalic,co zgorszysz sie tym.
JUż nie rób ze wszytkich ludzi ,,istot''uzależnionych od elektroniki,kumam że wsio idzie do przodu,ale jeśli chodzi o światła to nie widzą takiej potrzeby i tyle i zdania nie zmienie.
TY masz swoje ja mam swoje zdanie i gitara.
A jak taki jesteś nowoczesny ,ponadczasowy to czemu nie zrobisz sobie takiego czegoś co ci samo np bedzie zapinało pasy,madrzyc to się potrafi każy.
A cżłowiek tylko napisze swoje zdanie i zaraz się czepiaają co niektórzy ... [-X
JA kończe temat i juz :bigok:
Pozdro

: śr lip 25, 2007 00:03
autor: greg
Wuefista pisze:A jak taki jesteś nowoczesny ,ponadczasowy to czemu nie zrobisz sobie takiego czegoś co ci samo np bedzie zapinało pasy
założyłbym - takie ma ciotka w Fordzie probe tylko ze nie mogę dostać do golfa :bigok:

[ Dodano: Sro Lip 25, 2007 12:09 am ]
Wuefista, a tak swoja drogą to ja lubię tego typu ustrojstwa- dodatki i zamontowałem grzanie siedzeń, teraz montuje climatronik - więc czemu nie montować np przekaźnika?