[MKII] Montaż wspomagania z BENZYNY do DIESLA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » ndz mar 15, 2009 17:33

max241 pisze:Mam pytanko - czy wspomaganie z 1,8 8V podejdzie do TD??? z góry dzięki za odpowiedź
przeciez w pierwszych dwoch postach jest wszytsko opisane!!! wystarczy poczytac... kazde wposmaganie podejdzie z benzyny do diesla, tylko używa się jednego mocowania mniej, trzeba miec podkladke pod kolko pompy i tuleje taka jedną!!!!
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 14:41 przez m1chal, łącznie zmieniany 2 razy.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob mar 21, 2009 00:00

Słuchajcie, bardzo ważna sprawa.

Mam przekładnie o numerach takich jak podajecie. Krzyżak mam co prawda o lekko innym numerze, ale wszystko pasi, tylko że po założeniu tego zestawu krzyżek chodzi praktycznie na żyletki przy grodzi. Tek tak mieliście, czy nie było takiego problemu??


Obrazek

Awatar użytkownika
Adam.marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 09, 2007 22:24
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Adam.marcin » sob mar 21, 2009 16:37

Może masz nie dokręcone mocowanie kolumny kierowniczej w aucie?
Ale jeśli nie ociera po dokreceniu belki pod przekłądnią kier. to wszystko powinno być ok

[ Dodano: 21 Mar 2009 16:45 ]
przy okazji krzyżaka mam jeden do sprzedania do wersji bez wspomagania stan idealny
wielokliny nowka jak i gwinty w stanie nienagannym
Pozdrawiam


Veni Vici Vidi

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » sob kwie 18, 2009 16:11

Podkładka pod koło pasowe pompy wspomagania, o którym jest tutaj mowa wygląda tak :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji moge je komuś odsprzedać, po kosztach, 15zł +wysyłka. Podkładek od alternatora od malucha nie bardzo idzie ich teraz dostać, choć jeśli ktoś ma możliwość oczywiście one pasują. Mi udało sie dorwać 3 takie podkładki ale było za mało i dorabiałem ową podkładke u tokarza.
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 16:14 przez kret077744, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt maja 19, 2009 20:23

Witam posiadaczy wspomagania w mk2 TD i proszę o odpowiedź na moje pytanie a mianowicie bede zakladał wspomaganie od Jetta GT 1.8 i zauważyłem ze w Jetce pompa wody ma miejsce na 2 paski a u mnie w MK2 JR na 1. Czy w związku z tym pompę też bede musial wymieniać bądz samo jej koło pasowe ?

Najlepiej byłoby gdyby mi ktoś wstawił jakieś foto z diesla bede wdzięczny.

Dzięki i pozdrawiam :pub:


Sebastian

vw_fan88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 22:49
Lokalizacja: ja jestem?

Post autor: vw_fan88 » wt maja 19, 2009 21:55

pompy wody są wszędzie takie same. Tylko same kółka musisz dołożyć.



Awatar użytkownika
Adam.marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 09, 2007 22:24
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Adam.marcin » śr maja 20, 2009 09:26

poczytaj dokładnie post.. pompa wspomagania jest napędzana z koła pasowego silnika tam jest miejsce na 2 paski pierwsze wieksze - pompa wody alternator. drugie mniejsze jest własnie przygotowane pod pompę wspomagania.
Pozdrawiam


Veni Vici Vidi

mateez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 21:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: mateez » czw maja 28, 2009 20:00

Powiedz mi jeszcze, czy pasek od wspomagania przechodzi przez 3 kółka? Mianowicie wał - wspomaganie - pompa wody? czy bezpośrednio, wał-wspomaganie?


Pzdr



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw maja 28, 2009 20:11

jak masz zamontowaną klimę to pasek przechodzi przez wał - wspomaganie - i pompę wody , jeśli auto bez klimy to tylko wał i pompa wspomagania



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » czw maja 28, 2009 21:32

mateez pisze:czy bezpośrednio, wał-wspomaganie?
;) wał-wspoma
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 21:33 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » czw maja 28, 2009 22:12

dzisiaj zobaczyłem u kumpla ma w oryginale wspome w 1.6 D i jest tak:

pompa wody która ma 2 wyżłobienia na pasek -> pompa wspomy - krótki pasek

koło wału -> 2gie wyżłobienie na pasek pompy wody -> alternator - długi pasek

tyle że w moim TD pompa wody ma tylko 1 wyżłobienie

Czy pompe wody też mam przemontować bo raczej zdjąć samo koło pasowe to marzenie... ?

Czy można jakoś inaczej to połączyć przykładowo tak jak mam teraz tzn. większe koło wału korbowego -> pompa wody (ta na jeden rowek paska) -> alternator

a pompe wspomy połączyć paskiem bezpośrednio z mniejszym rowiem na kole wału korbowego ?

Czy to ma jakiś wpływ na przekładnie pompy wspomagania ? Nie wiem bo nie mierzyłem średnicy kół pasowych ?

Dzięki za pomoc. Pozdro :pub:


Sebastian

Awatar użytkownika
Adam.marcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 09, 2007 22:24
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Adam.marcin » pt maja 29, 2009 10:51

sebastian1901 pisze:Czy można jakoś inaczej to połączyć przykładowo tak jak mam teraz tzn. większe koło wału korbowego -> pompa wody (ta na jeden rowek paska) -> alternator

a pompe wspomy połączyć paskiem bezpośrednio z mniejszym rowiem na kole wału korbowego ?

Czy to ma jakiś wpływ na przekładnie pompy wspomagania ? Nie wiem bo nie mierzyłem średnicy kół pasowych ?
Tak jak piszesz tak jest dobrze pompa wspomagania małym paskiem do koła pasowego silnika i wszystko bedzie grało, acha a jeśli chodzi o wymiar paska to Ci mogę podać bo kupowałem go 2 razy ;)
Pozdrawiam


Veni Vici Vidi

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pt maja 29, 2009 12:42

Adam.marcin, napisz tutaj w temacie jaki ten pasek to ulatwi niektorym przygotowanie sie go zalozenia wspomy :P


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » pt maja 29, 2009 22:51

Po ciemku zrobiłem kilka fotek, może to komuś pomoże wyobrazić jak powinno wyglądać założone wspomaganie. Ja w swoim D60 :P miałem wspome od 1.8 zrobiłem jakby dodatkowy obieg, co wymagało zastosowanie ws[pminanej podkładki pod koło pasowe pompy wspomagania (jak na foto wyżej).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 22:57 przez kret077744, łącznie zmieniany 4 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości