Tulejka rozrusznika w kadłubie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
bimer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: czw lut 21, 2008 22:25
Lokalizacja: Dębica

Post autor: bimer » śr maja 19, 2010 18:25

Na swoim przykładzie mogę Ci powiedzieć ze pomaga Przed wymiana był efekt jakby coś blokowało rozrusznik Po wymianie tulejek i czyszczeniu rozrusznika kreci aż milo :grin:
Koszt tulejek nieduży a efekt piorunujący :)



smolka007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 15:50
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: smolka007 » śr cze 02, 2010 22:50

zmienilem tuleje szczotki akumlator i dalej to samo

[ Dodano: 04 Cze 2010 15:38 ]
panowie macie jeszcze jakies pomysly zrobilemw szytsko co tu napisane i dalej lipa z paleniem


Kiedy Spotkamy Sie Na Zakrecie.. Juz Bokiem Bedzie...:D


Ludzie!!!!
Uwaga!!!
Na Drodze Jak Z Zakretu Wychodze xDDD

Moja Bestia;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=330547

dany2b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn gru 28, 2009 13:08
Lokalizacja: Skórcz

Post autor: dany2b » pt lip 16, 2010 16:21

smolka007 pisze:zmienilem tuleje szczotki akumlator i dalej to samo
kolego a sprawdzales zapłon?? najprawdopodobniej jest za szybki tzn przyspieszony i wtedy objaw jest taki że na zimnym silniku odpala jak strzała a na rozgrzanym silniku się bardzo męczy... Sam tak miałem ale w innej marce tzn markach pojazdów... przekręć go troszkę z godnie z obrotem palca w kopułce i zobacz czy pomogło

pozdrawiam



smolka007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 15:50
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: smolka007 » wt lip 20, 2010 13:33

Zaplon Mi Mechanik do lamy ustawil rozrusznik zmieniony alternator zmieniony tuleje w kadlubie tez zmieniona i dalej pali jak pali w moze byc ze akumplator za slaby mam nowy ale 55ah


Kiedy Spotkamy Sie Na Zakrecie.. Juz Bokiem Bedzie...:D


Ludzie!!!!
Uwaga!!!
Na Drodze Jak Z Zakretu Wychodze xDDD

Moja Bestia;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=330547

Awatar użytkownika
Tomek86NJ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 23:40
Lokalizacja: New Jersey/USA
Kontakt:

Re: Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: Tomek86NJ » wt sie 31, 2010 15:02

Wytam. Mam takie pytanie. Wymienilem rozrusznik i ta tuleje, stara byla ciasno wcisnieta w kadlub silnika, o dziwo nowa ktora miala pasowac do mojego golfa byla luzna, ok 1 mm luzu, z uwagi na to ze nie mialem innej a stara zniszczylem zamontowalem ta luzna, Domyslam sie nie nie powinno tak byc. Na starej i nowej tuleji mam ten sam problem, samochod zapala ale sa z tym wielkie problemy, musze probowac ok 20 czasami i wiecej razy, Czy to wina tej tuleji? czy rownie dobrze moze to byc wina wlacznika zaplonu? Jakim sposobem moge zapalic samochod na tz "krotko" zwierajac np + z akumulatora do ktoregos z przewodow na rozruszniku lub mase na ktorys z tych kabli. Bo jesli to wina przelacznika zaplonu to powinien takim sposobem odpalic bez problemu.

Ps. jesli ta tuleja nie jest dobra to jaki powinien byc wymiar tuleji do mojego golfa gti 2.0 slinik aba, wersja na rynek usa ze skrzynia manualna?



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: Mati44 » śr wrz 01, 2010 12:02

Ja ostatnio wymieniałem u siebie elektromagnes,tulejki i szczotko trzymacz niestety nie miałem gwintownika więc wydobyłem starą tulejkę w dośc drastyczny sposób uderzając w nią płaskim śrubokrętem w końcu tulejka się podała i pękła ale niestety nie polecam tego sposobu bo uszkadza się w ten sposób także korpus skrzynie mi się delikatnie wykruszył na brzegu :grrr: ale jak na razie jest ok



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: grandi » pn paź 25, 2010 21:56

jak wymienić srodkową tulejkę tą na zebatce , a właściwiue jak ją nabić powinna mieć luz?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

adi791
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt paź 08, 2010 20:39

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: adi791 » pn kwie 04, 2011 21:11

a powiedzcie jak sprawdzic rozrusznik przed zamontowaniem czy chodzi?
plus na srobe a masa nimus tak i powinien zaskoczyc?



Awatar użytkownika
boss999
...
...
Posty: 359
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 12:03
Lokalizacja: Żywiec/Bogdanów/VrocłaW
Kontakt:

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: boss999 » wt kwie 05, 2011 10:17

adi791 pisze:a powiedzcie jak sprawdzic rozrusznik przed zamontowaniem czy chodzi?
plus na srobe a masa nimus tak i powinien zaskoczyc?
plus na dużą śrubę, minus na obudowę i zewrzeć plus z tą małą śrubką, może nie ruszyć pod prostownikiem



savis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 11:26
Lokalizacja: Wrocław/Białogard

Re: Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: savis » śr lip 20, 2011 20:10

Witam, proszę o podpowiedź, ponieważ ugrzązłem w martwym punkcie. Pewnego dnia nie odpalił samochód (golf 1.4 benzyna 60 kM), nic się nie "poruszyło", a jedyną oznaką życia było "cykanie" z rozrusznika. Po wymontowaniu i rozkręceniu okazało się ze jeden z 6 magnesów w stojenie pękł. Rozrusznik niby kręci, jednak według opinii fachowców za słabo ( ile głów tyle opinii, wiec proszę na tym się nie skupiać). Nabyłem sprawny rozrusznik, jednak problem braku poruszenia silnika pozostał. Tu pojawia się moje pytanie, czy trzecia tuleja ( w korpusie skrzyni biegów) może mieć bezpośredni wpływ na brak rozruchu? ? Po przekręceniu kluczyka słychać jak wysuwa się bendix, jednak nie słychać kręcenia i dodatkowo gdy rozrusznik jest wykręcony, ale podłączony normalnie, to z kluczyka działa tak jak powinien, kręci się i wysuwa bendix. Z góry dziękuje za jakieś pomysły i podpowiedzi.



Awatar użytkownika
LukiSzczecin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob sie 06, 2011 03:00
Lokalizacja: Szczecin

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: LukiSzczecin » pt lis 04, 2011 05:47

Witam, podłączę się do pytania. VW Golf 2 1.6 PN 1991 - na zimnym kręci bardzo dobrze, aż zgrzyta ale dowiedziałem się że to prawdopodobnie wina bendiksa, ewentualnie winne mogą być szczotki, czy elektromagnes. Postanowiłem że zakupię sprawny rozrusznik oraz tuleje żeby je wymienić. Natomiast po nagrzaniu silnika, kręci z bardzoo dużym oporem, jak by akumulator był prawie że martwy. Nie raz wystarczy puknąć delikatnie w rozrusznik, nie raz niestety trzeba odpalać na pych bo stukanie w rozrusznik nic nie daje (nie zależnie czy odpalam trzymając wciśnięty pedał gazu, czy też nie, na luzie czy na biegu, ze sprzęgłem czy bez - ciepły ledwo kręci)

Właściwie mam kilka pytań, po pierwsze poprosiłbym o wskazanie jakiegoś linku lub hasła do znalezienia takich tulejek - gdyż wpisując na allegro znajduje tylko tulejki rozrusznika do malucha, poloneza itp.
Druga kwestia, jedna tuleja jest na tylnej częsci rozrusznika, a gdzie znajduje się ta w kadłubie skrzyni biegów? Dałby ktoś radę jakoś wytłumaczyć, ewentualnie znaleźć fotkę?
Kolejną rzeczą jest to, jak powinny być zamontowane te tuleje, mają wchodzić całkowicie na wcisk, mieć luz czy w jaki sposób? Znajomy coś wspominał że zapewne będę musiał je rozwiercać stopniowo gdyż nowe będą za małe, nie wiem o co z tym chodziło
I ostatnia sprawa, jak wymontować rozrusznik a konkretnie, w którym miejscu podlewarować silnik? Słyszałem że nie można odkręcić rozrusznika bez podłożenia lewarka pod silnik, gdyż coś może się urwać, dacie radę w miarę "łopatologicznie" wytłumaczyć w którym miejscu podeprzeć ten silnik, aby nic się nie urwało ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

p.s znalazłem rozrusznik w dobrym stanie za śmieszne pieniądze, lecz sprzedający twierdzi że pochodzi z silnika 1.8 a u siebie posiadam 1.6 PN, jechać po niego czy nie będzie pasował ?



dawid21102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 20, 2012 18:28

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: dawid21102 » pn lut 20, 2012 19:07

Witam, proszę o podpowiedź, ponieważ ugrzązłem w martwym punkcie. Pewnego dnia nie odpalił samochód (golf 1.8 benzyna 90 kM), nic się nie "poruszyło", a jedyną oznaką życia było "cykanie" z rozrusznika. Po wymontowaniu i rozkręceniu okazało się ze jeden z 6 magnesów w stojanie pękł a reszta się odkleiła. Wymieniłem na inny używany, w sumie miałem trzy rozruszniki i w każdym wynik był taki sam. Nabyłem sprawny rozrusznik, jednak problem braku poruszenia silnika pozostał. Tu pojawia się moje pytanie, czy trzecia tuleja ( w korpusie skrzyni biegów) może mieć bezpośredni wpływ na brak rozruchu? ? Po przekręceniu kluczyka słychać jak wysuwa się bendix, jednak nie słychać kręcenia i dodatkowo gdy rozrusznik jest wykręcony, ale podłączony normalnie, to z kluczyka działa tak jak powinien, kręci się i wysuwa bendix. Z góry dziękuje za jakieś pomysły i podpowiedzi.



savis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 11:26
Lokalizacja: Wrocław/Białogard

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: savis » pn mar 26, 2012 20:53

Witam dawid21102, w moim przypadku było podobnie. W mroźny wieczór samochód nie odpalił i już (jak się okazało po czasie przyczyną był tylko słaby akumulator), jedyne co się działo to cykanie z deski pulpitu. Za sugestią znajomych skorzystałem z metody na stukanie w rozrusznik, ponieważ się zblokował (bendix się nie schował). Efektem było uszkodzenie jednego z 6 magnesów w stojanie. Po rozkręceniu i wizycie u mechaników usłyszałem najmniejszy kosztorys 500zł i wymianę wszystkiego co się da. Faktycznie rozrusznik działał nawet z pękniętym magnesem i kręcił jak nowy, ale nie zmienia to faktu, że moment obrotowy przenoszony do uruchomienia silnika był za mały, ponieważ pole magnetyczne wzbudzane przez 5, a nie 6 magnesów jest słabsze. Zainwestowałem w używany za 100zł, na gwarancji rozruchowej z "autoport Wrocław " ( może przesyłają pocztą) i samochód odpalił po 4 miesiącach przy pierwszym przekręceniu kluczyka. Kupno używanego rozrusznika jest najbardziej ekonomiczne, ponieważ wymiana stojana 140zł, przeklejanie magnesów nie gwarantuje efektów. Lepiej jest kupić używany i wymienić szczotki z trzymaczem za 30zł(gdyby z czasem słabiej kręcił). Co do 3ej tulei to kwestia nie jest łatwa, jeżeli wymontujesz rozrusznik i zrobisz zdjęcie tej tulei w korpusie skrzyni to są trzy opcje:
1- jest cała -(ładny owal bez zadziorów i skaz) -nie ma problemu
2- jest cała -(pojawiają się problemy przy odpalaniu, "hałas jak wysuwa się bendix", ale odpala) - trzeba się przygotować na wymianę w najbliższym czasie
3- jest jajowata (pęknięta/ nadkruszona itp)- oznacza to że wał rozrusznika nie pracuje w osi i należy ją wymienić, bo pewnego dnia wszystko padnie.

mimo wszystko jeżeli rozrusznik jest sprawny i bendix się wysunie do końca to silnik powinien odpalić nawet przy lekko uszkodzonej tulei.
ostatnia rada na koniec, mechanik nie mający doświadczenia i patentu (wykręcenie tulei śrubą/gwintownikiem), będzie się tłumaczyć dużą ilością pracy i skasuje 300zł, dlatego warto szukać bo są tacy co w 30 minut zrobią i skasują max 100zł.
pozdrawiam



kuba_007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 22:27
Lokalizacja: Kraśnik

Tulejka rozrusznika w kadłubie

Post autor: kuba_007 » ndz kwie 01, 2012 00:34

Witam, nam pytanie. Wymieniłem tulejki w rozruszniku, wszystkie oprócz tej w kadłubie, ale mam problem bo słychać zgrzyt, że rozrusznik kręci, ale nie może zatrybić z zębami koła zamachowego. Przy sprawdzaniu rozrusznika 'na sucho' automat wyrzuca z odpowiednią siłą i rozrusznik kręci aż miło, lecz po zamontowaniu do auta jest tylko zgrzyt i nie odpala. Czym to może być spowodowane? Możliwe że to przez nie wymienioną tulejkę w kadłubie? Mój samochód to golf mk2 1.6 rf . Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości