Strona 2 z 6

: pt mar 16, 2007 23:51
autor: ddChavez
O które blachy chodzi żeby zachować kąt nachylenia koła? Który to element? Bo nie załapałem za bardzo.

: śr lip 25, 2007 23:16
autor: tomek860
Witam, dziś zabrałęm się za wymianę tylnych amorów. 3 godziny zajeło mi wymontowanie ich. Dodam że to był mój pierwszy raz i na doatek bydwie śruby mocujące amor w belce zapiekły mi się i mysiałem je potraktować kątówką a potem palnikiem :grin: ale poszło. Tylko okazało się że muszę wymienić tależyki, więc dokończę dopiero jutro.

: wt lip 31, 2007 21:17
autor: drill
Ja dzis wymienilem swoje tylne amortyzatory... Tradycyjnie juz przed robota podjechalem do wulkanizatora i pneumatykiem odkrecilem sruby trzymajace amor w belce (byly bardzo zapieczone)...

Co do samej wymiany to wszystko poza wpakowaniem zlozonego amora na swoje miejsce jest latwiejsze niz na przodzie... Mlotek i dwa klucze 17 wystarcza na cala robote :D

: śr sie 15, 2007 09:48
autor: goobie
właśnie mam wielki problem ze śrubą trzymającą amortyzator w belce :(

nakrętka w samej belce odkręciła się bez problemu, ale sama śróba nie chce wyleźć !!!
kręci się w lewo lub prawo do pewnego momentu ale sprężynje... jak na gumie

podejrzewam więc że skleiła się z tuleją metalowogumową w samym amortyzatorze...

wybijanie przez brechę albo klin nic nie daje bo sie uchwyt w belce zniekształca i nic poza tym...

może macie jakiś prawdzony sposób... bo mnie zaraz coś porazi przy tej robocie !!!


Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 09:49 ]
dodam tylko że zależy mi aby nie niszczyć ammo bo w planie była tylko wymiana spręzyn !!

: śr sie 15, 2007 10:20
autor: drill
jesli odkreciles nakretke od wewnatrznej strony to juz z gorki... teraz ta sruba nie powinna sie juz na niczym trzymac... posmaruj wd40 i siluj sie... jesli leb sie obraca to trzyma ja pewnie guma w przelocie amortyzatora... moze ugnij troche wachacz... jesli nie to odkrec gorne mocowanie i uderzaj lekko z gory (lekko poniewaz chcesz jeszcze uzyc tego amora :D) a dolne mocowanie samo sie rozrusza...

: pt sie 17, 2007 12:20
autor: tomek860
ja bym dospawał nakrętkę do łba śruby co nie chce ci wyjść, i potem przez nakrętkę jakiś drut albo sznurek. Sznurek z kolei do drugiego auta i jazda :grin:

: ndz sie 19, 2007 19:17
autor: sylwekzyla
tylne amorki dokręcamy już jak autko jest na ziemi? Dokręcając przednie amory, dokręcamy na maxa że już nie można wykonać żadnego obrotu śrubą?

: pn sie 20, 2007 19:59
autor: drill
sprecyzuj o ktorych nakretkach mowisz... generalnie wszystko skreca sie mocno bo z oczywistych powodow bedzie stukac... amortyzatory mocuje sie wstepnie u gory + ostatecznie u dolu a po osadzeniu auta na ziemii dokrecamy gore...

: pn sie 20, 2007 21:24
autor: sylwekzyla
chodzi mi o te ostatnią śrubę która trzyma amora w nadwoziu i pod którą są te gumy. Czy te gumy się nie zgniotą i popękają jak bedę na max dokręcał? Sorki że tak się szczegółów czepiam ale u siebie z przodu zauważyłem że jeszcze mogę troche podokręcać te śruby od 2 do 3 obrotów

: wt sie 21, 2007 06:25
autor: drill
ani jedna sruba - czy to z przodu, czy tez z tylu - nie dotyka tych gumowych poduszek... sa tam roznego rodzaju blaszki, tulejki, podkladki etc tak ze nie ma problemu... poza tym jesli nie bedziesz mial imbusa + oczkowego gietego to i tak nie dasz rady dokrecic maksymalnie :)

: pn gru 10, 2007 14:00
autor: Robert Pala
z tym zapinaniem sruby pod drugie auto i heja.....nie radze.wd40 ma sie lac strumieniami i musi wyjsc.moze poruszaj amorem na boki.

: czw lut 28, 2008 15:48
autor: MarcoVW
Podsumowując.
-cowboy pokazał solucje wymiany przodu w wersji po 08.94 czyli poduszka z odseparowanym łozyskiem (klucz 21)
w wersji do 08.94 jest jak w mk2, czyli duza poduszka i nakretka z wcieciami (specjalny klucz lub samoróbka z nasadkowego)

-przod mozna sciagać sciagaczem by nam zebów nie wybiło lub ostroznie rozkrecać na ziemi trzymając stopą , jezeli bedziemy spowrotem zakladac seryjną sprezyne to bedą potrzebne sciagacze do sprezyn , jezeli sportową to sie naciagnie bez sciagaczy

-tył , nie bedą potrzebne scigacze do sprezyn czy to seryjna czy sportowa

-tył, jes taki sam 92-97r

: wt mar 04, 2008 10:25
autor: grzegorz8319
W sobote wymieniłem swoje amorki z tyłu w MK2 okazało sie to być banalnie proste dzięki za pomoc chłopaki bardzo mi pomogliście teraz zabieram sie za przód tylko potem musiał bym geometrie zrobić. ale jeszcze nie wiem gdzie :helm:

: wt mar 04, 2008 13:31
autor: ppoll27
porada świetna
dla uzupełnienia można prosic jakiś spis narzędzi (przód/tył)
czy z tyłu wystarczy zwykła 17 ? czy w którymś momencie musi być taka "odgięta" ?
a co z przodem bo wiem że ta 21 musi być "odgięta" + specjalny kluczyk z "wąsikami", ale co ponadto ? 18 ? 19 ? i jeszcze pytanie do "majstrów" czy zdarza się że w mk2 (pewnie starszych niż któryś rocznik) może być nie 21 a 22 ?
i jeszcze ;) czy któreś śrubki/nakrętki należy OBOWIĄZKOWO zmieniać ? czy raczej na zasadzie zdrowego rozsądku ? chodzi mi o te przy Macpersonie na dole i ewentuanie wszelkie inne
z góry dzięki
:bigok: