Naprawa dmuchawy - niedzialajace wszystkie biegi

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » czw gru 28, 2006 15:45

chyba kurcze pomylilem linki z lewej strony cos mi nie pasuje , wie ktos ktora ma gdzie byc i jak je rozroznic ? jedna chyba ma troche wygieta koncowke zgadza sie ?
pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
taifoon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: taifoon » pt gru 29, 2006 14:26

a ja mam problem ze mi sie dmuchawa sama wlacza i wylacza
jak dziala to wszystkie biegi dzialaja a jak sie wylacza to zaden nie dziala

moze to byc wina slabego akumulatora?? czy raczej "pofalowana" blaszka w pokretle nie styka??


jak sie silnik dobrze nagrzeje wtedy nawiew dziala dobrze



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt kwie 03, 2007 13:18

marek2907 pisze:rozbierał ktoś może sam silnik od dmuchawy?? mam nadpalony komutator ale niemogę go wyciągnąć
Problem jest z rozebraniem silnika od dmuchawy.
Tam są takie gumowe zapadki i strasznie ciężko się jej odblokowuje czesto się rozpadają...

Może sie okaza że bedzie potrzebna nowa dmuchawa.

Jedna uwaga dla początkujących z dmuchawą zdjęcia sa od mk 2 ale nie zrarzajcie sie własciciele trójek układ "biegów" dmuchawy w 3 jest na kanale troszkę w kierunku kierownicy ale zasada jaest taka sama.

i jeszcze jedno jak wyciągniecie dmuchawę (do tej naprawy wcale jej nie trzeba ruszac co prawda) to pod zaślepką na szczycie obudowy znajdziecie rdzę lub inne zanieczyszczenia lepiej to oczyścic (to jest powód przepalania termoopornika) i smar w spraju albo WD 40 to odsunie problemy z niedziałającymi biegami w czasie.

POWODZENIA
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 17:04 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt kwie 03, 2007 16:46

Maciuś01 pisze:z rdzy (to jest powód przepalania termoopornika)
śmiem polemizować :bajer:
powodem przeplania sie termoBEZPIECZNIKA wyskalowanego na 194 st C jest przekroczenie tej temperatury a to natomiast spowodowane jest zwiekszeniem oporów tocznych na lozyskach wiatraka...jak lozysko chodzi na sucho albo jest zatarte to wiatrakowi jest po prostu ciezej, a nie raz za ciężko i sie przepala...



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt kwie 03, 2007 16:52

śmiem polemizować :bajer:
powodem przeplania sie termoBEZPIECZNIKA wyskalowanego na 194 st C jest przekroczenie tej temperatury a to natomiast spowodowane jest zwiekszeniem oporów tocznych na lozyskach wiatraka...jak lozysko chodzi na sucho albo jest zatarte to wiatrakowi jest po prostu ciezej, a nie raz za ciężko i sie przepala...[/quote]

Właśnie o to mi chodziło może nie wyraziłem się dokładnie większe opory = ciężej się kręci - termik sie przepala i went chodzi tylko na bezpośrednim biegu.

A przyczyną są oczywiście łożyska wyrobione, zabrudzenie ośi wirnika, korozja itp...
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 16:55 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt kwie 03, 2007 16:54

ok ale napisales ze powodem przepalania sie jest jakaś zaślepka
No ale juz wiadomo ocb...pozdrawiam



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » czw kwie 05, 2007 20:28

taifoon pisze:a ja mam problem ze mi sie dmuchawa sama wlacza i wylacza
jak dziala to wszystkie biegi dzialaja a jak sie wylacza to zaden nie dziala
moze ktos powiedziec co zrobic w tym wypadku? bo ja zmagam sie z tym samym problemem :bajer:



Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » sob maja 05, 2007 18:41

Witam.
Właśnie przerabiam temat dmuchawy i mam pytanko do wtajemniczonych czy możliwe jest dokupienie tej zielonej kostki? O co dokładnie pytać, jeśli tak? U mnie się to właśnie spaliło. Przypuszczam, że przez brak termobezpiecznika no i przycierające się łożyska wirnika.
Pozdro :smoke:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob maja 05, 2007 19:44

micky pisze:a ja mam problem ze mi sie dmuchawa sama wlacza i wylacza
jak dziala to wszystkie biegi dzialaja a jak sie wylacza to zaden nie dziala


moze ktos powiedziec co zrobic w tym wypadku? bo ja zmagam sie z tym samym problemem
juz sobie z tym poradzilem, wymiana szczotek plus a po wymianie takze komutator bo strasznie dojechany byl. Po wymianach szaleja huragany w mk3 :)



-hektor-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 20:27
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: -hektor- » pt sie 03, 2007 00:42

Witam. Mam problem z dmuchawą w passacie b3 tyle że w climatroniku,umarły wszystkie biegi,mimo że wyświetlacz pokazuje stopnie nawiewu i reagują wszystkie klapy sterowane z panela.Sprawdzałem silnik i jest ok,pomierzyłem także kostkę która przychodzi do opornika sterującego mocą silnika ale niedochodzi tam żadne napięcie.Odwiedziłem kilku elektryków ale każdy mówi co innego i niewiem co robić.Awaria panela sterującego?? Da się go jakoś naprawiać??



Awatar użytkownika
spodek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pt sie 10, 2007 11:16
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: spodek » sob sie 18, 2007 13:39

Witam wszystkich, :blush:
mam pytanie do sas_gti, chodzi mi o ten bezpiecznik termiczny, przejrzałem allegro i nie znalazłem, czy to może któryś z tych pasować ?
tu
:grin:



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » sob sie 18, 2007 19:01

spodek, tak możesz wziąść ten na 192*C


Obrazek

kleczynski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 17:10
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: kleczynski » czw wrz 06, 2007 17:18

micky, Hej. micky możesz napisać mi jak poradziłeś sobie z wymianą szczotek i komutatora w silniku od dmuchawy. gdzie dokupiłeś części byłby w dzięczny pozdrawiam


paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości