Strona 2 z 6

: pn paź 04, 2004 21:22
autor: przemek42
chcę założyć gaz do mk2 1,6 z gażnikiem ale mam katalizator mam rozumieć z powyższego tekstu na temat gazu że zakładam lpg 1 generacji a co za tym idzie katalizator szlak trafia.Mam racje?

: pn paź 04, 2004 21:51
autor: paulox
przemek42 pisze:chcę założyć gaz do mk2 1,6 z gażnikiem ale mam katalizator mam rozumieć z powyższego tekstu na temat gazu że zakładam lpg 1 generacji a co za tym idzie katalizator szlak trafia.Mam racje?
A któż to może wiedzieć, ja w to wbijam. Założyłem 1 generacje.
Nawet jak masz katalizator i jest on sprawny to nigdy nie wiadomo czy lambda ktora steruje ukladem z 2 generacji w tak starym aucie podaje właściwe dane i czy wogóle coś podaje.

Większość gazowników odradzała mi montaż 2 generacji. Może szli na łatwizne a może mieli racje?? Ja tego nie wiem.

: wt paź 05, 2004 07:57
autor: Agamek12
W swoim golfi nie masz już poprawnie działającego i katalizatora i lambdy!!!!

: wt paź 05, 2004 09:57
autor: paulox
Agamek12 pisze:W swoim golfi nie masz już poprawnie działającego i katalizatora i lambdy!!!!
Agamek12 nie uogólniaj wszystkich golfów. Może Niemiec od którego kupiło się golfa wymieniał na bieżąco wszystkie części odpowiedzialne za czystość spalin. W niemczech przecież te przepisy są bardzo rygorystyczne i wysokość opłat zależy od czystości spalin.

: wt paź 05, 2004 12:02
autor: Agamek12
W pewnym wieku wymiana elementów przestaje być opłacalne. Nikt normalny nie założy przecież do auta katalizatora, który jest droższy niż samo auto. Przecież my kupujemy stare auta właśnie dlatego, że Niemcy pozbywają się aut, którymi nie opłaca się jeździć i naprawiać. Poza tym 14 letni samochód nawet z nowym katalizatorem i sprawną lambdą nie jest w stanie spełnić nowych norm emisji spalin (jeśli się nie mylę, w UE obowiązuje Euro 4, a Golf 2 spełnia normę Euro).

: wt paź 05, 2004 12:40
autor: paulox
Agamek12 pisze:W pewnym wieku wymiana elementów przestaje być opłacalne. Nikt normalny nie założy przecież do auta katalizatora, który jest droższy niż samo auto. Przecież my kupujemy stare auta właśnie dlatego, że Niemcy pozbywają się aut, którymi nie opłaca się jeździć i naprawiać. Poza tym 14 letni samochód nawet z nowym katalizatorem i sprawną lambdą nie jest w stanie spełnić nowych norm emisji spalin (jeśli się nie mylę, w UE obowiązuje Euro 4, a Golf 2 spełnia normę Euro).
Bez przesady...
Jest w stanie spełnić normy, mój golf je spełnia.

: wt paź 05, 2004 13:30
autor: Agamek12
Ja nie mówie o spełnianiu norm podczas polskiego przeglądu, tylko spełnianie norm typu EURO. Nawet nowy, wyjeżdźający z fabryki golf 2 nie spełniłby EURO 4 (spójrz, na detale poszczególnych EURO), bo poprostu nie był na nią obliczany.

: wt paź 05, 2004 15:34
autor: paulox
Agamek12 pisze:Ja nie mówie o spełnianiu norm podczas polskiego przeglądu, tylko spełnianie norm typu EURO. Nawet nowy, wyjeżdźający z fabryki golf 2 nie spełniłby EURO 4 (spójrz, na detale poszczególnych EURO), bo poprostu nie był na nią obliczany.
Nie ma co rozstrząsac sprawy katalizotorów i lambdy bo i tak 90 % zakładów jak słyszy gaźnik to zakłada tylko 1 generacje. Spotkałem sie tylko z jednym zakładem który polecił mi 2 generacje w moim gaźnikowcu ale cena 2000 mnie zniechęciła. Sprawa wtryskowych aut jest bardzoej klarowna.

Agamek12 ile maksymalnie wyciąga ci golf na gazie na prostej drodze? Może przyśpieszenie mierzyłeś? Bo mojego coś muli :otepienie:

: wt paź 05, 2004 16:32
autor: Agamek12
Na prostej równej drodze bez problemu 160, ale dalej już nie ciągnąłem, bo bałem się kolein i moja pani zaczynała mi krzyczeć, ale sądzę, że 180 jest możliwe do osiągnięcia bez problemu. Prędkość 160 osiągnąłem rozpędzając się na V, a Vmax łapie się na IV.

: wt paź 05, 2004 16:46
autor: paulox
Agamek12 pisze:Na prostej równej drodze bez problemu 160, ale dalej już nie ciągnąłem, bo bałem się kolein i moja pani zaczynała mi krzyczeć, ale sądzę, że 180 jest możliwe do osiągnięcia bez problemu. Prędkość 160 osiągnąłem rozpędzając się na V, a Vmax łapie się na IV.


Na gazie ci tyle idzie?

: wt paź 05, 2004 17:00
autor: Agamek12
Tak

: wt paź 05, 2004 17:15
autor: paulox
Agamek12 pisze:Tak
Dłubnięta głowica, przestawiony zapłon, jakis inny tuning silnika czy licznik źle wyskalowany??

: wt paź 05, 2004 17:22
autor: Agamek12
Nic nie ruszane, być może licznik przekłamuje, ale 160 na gazie i na V to 100 % prawdy. Inna sprawa, że silnik zdrowy jak młody koń: 0 zużycia oleju (Mobil) od 4000 km, zużycie gazu 7,5-9 l w trasie, około 12 w mieście.

: śr paź 06, 2004 00:26
autor: zonek84
przemek42 pisze:chcę założyć gaz do mk2 1,6 z gażnikiem ale mam katalizator mam rozumieć z powyższego tekstu na temat gazu że zakładam lpg 1 generacji a co za tym idzie katalizator szlak trafia.Mam racje?
Ja niedawno kupilem mk2 i ma on zalozna instalacje 1 generacji w 1999r.Katalizator trzyma sie niezle po tylu latach.