damian-ppp pisze:
Konkretnie mam taki błąd:
1 Fault Found:
01135 - Interior Monitoring Sensors
36-00 - Open Circuit
Niestety po montażu mam to samo, dokładnie miernikiem sprawdzone połączenia, a po otwarciu drzwi nie podświetla się przycisk wyłączania kontroli. A ma na dwóch pinach jest plus, a na trzecim plusa nie ma, nie wiem co jest.
Jedyny mankament to przepalona żarówka w jednej lampce z kontrolą, będzie wymieniona tylko chwilowo nie mogę nigdzie takiej znaleźć. Czy to może być przyczyna problemów?(wątpię)
PS. gdzie kupić taką żaróweczke? Jak szukać poza danymi 12V i 3,8W?
Proszę o pomoc:)
Po przestudiowaniu oryginalnych schematów znalazłem prawdopodobną przyczynę takowego stanu rzeczy:
"Chciałbym jeszcze od siebie dodać, że jeśli wykorzystamy do zasilenia lampek z czujnikami kabla czerwono-niebieskiego, który szedł do starych lampek, to niestety czujniki działać nie będą, żeby zadziałały należy pin 3 wtyczki cztero i sześcio pinowej, podłączyć do stałego plusa, najlepiej jak mówią schematy, pod bezpiecznik nr 12. Przed chwilą właśnie tak zrobiłem i wszystko zaczęło działać
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
"
O tym pisał kolega. Cóż, ja znalazłem w schemacie z pierwszego postu błąd w stosunku do oryginalnych schematów instalacji. Mianowicie zamienione są piny numer 3 i 4 miejscami. Dopiero po ich podłączeniu odwrotnym przełącznik zaczyna się podświetlać i działać raczej jak należy. Elementem podświetlenia przdełącznika jest dioda przewodzoną tylko w jednym kierunku, a przy odwrotnym podłączeniu nie nastęuje już ani podświetlanie przełącznika ani wyłączanie kontroli wnętrza.
Fragment schematu org:
A czy dużą ujmą jest zamontowanie lampek w sposób odwrotny? Niewygodnie było ciągnąć 6 kabli na prawą stronę auta, a więc lampka siedzi odwrotnie(przyciskami do dołu są i 6 pinów po lewej stronie auta, 4 piny po prawej). Zamienione miejscami i obrócone. Nie testowałem dokładnie, ale będę musiał.