Nie chce zakładać nowego tematu więc podałby ktos kolory kabli do swiateł długich, krótkich, postojówek, tylnej szyby i halogenów przód, tył. O ile oczywiście ktoś ma, albo potrafi odczytać ze schematu. W innym razie jutro sam obadam te kolory.
EDIT. A więc tak mi wyszło w Golfie II, 89r., instalacja na dwie wtyki, zegary oryginał, przełączniki nie wiem czy nowy czy stary typ, bo nie wiem jak rozroznic, ale na pewno były niektóre wymieniane i tak:
-> masa ->
brązowy -> 31
-> mijania tzw. krótkie ->
biało-czarny -> 56 na włączniku świateł(jeszcze świeciło na styku NSL szaro-żółty; wg oznaczeń styków vw 56 światło reflektorów, 56b światła mijania, NSL brak)
-> drogowe tzw. długie ->
niebiesko-biały -> brak oznaczenia na wtyczce od zegarów(wg oznaczeń styków vw 56a światła drogowe)
-> pozycyjne tzw. postojówki ->
szaro-zielony -> 58 na włączniku świateł(jeszcze świeciło na stykach 58e szary, 58L szaro-czarny, 58R szaro-czerwony i szaro-różowy; wg oznaczeń styków vw 58e nie ma takiego, a 58, 58L, 58R patrz foto poniżej)
-> halogeny 1 stopień(przednie?) ->
biało-żółty -> 83a na włączniku halogenów(wg oznaczeń styków vw patrz foto poniżej)
-> halogeny 1 stopień i 2 stopień(przednie i tylne?) ->
szaro-biały -> 83b na włączniku halogenów(wg oznaczeń styków vw patrz foto poniżej)
-> ogrzewanie tylnej szyby ->
biało-zielony -> 75h na włączniku szyby(wg oznaczeń styków vw to nie ma takiego styku)
-> podświetlenie zegarów i przełączników -> szaro-niebieski -> 58b na wszystkich przełącznikach(wg oznaczeń styków vw które posiadam patrz foto poniżej)
-> awaryjne -> niebiesko-różowy -> brak oznaczenia na wtyczce od zegarów
-> lewy kierunkowskaz tzw. migacz ->
czaro-biały(nie mylic z czarno bialym z zielonym prazkiem co chwile) -> nie sprawdziłem oznaczenia na przełączniku awaryjnych
-> prawy kierunkowskaz tzw. migacz ->
czarno-zielony -> nie sprawdziłem oznaczenia na przełączniku awaryjnych
Ogólnie rzecz biorąc to znalezione styki nie do końca pokrywają się z oznaczeniami styków vw, albo ja źle patrzę, albo nie ta książka, nie wiem. Moje pytanie do Was to czy do pogrubionych przeze mnie kolorów kabli podpinać sygnały do diód w liczniku i będzie działać czy inaczej szukać tych sygnałow? Bo teoretycznie i praktycznie wszystko działa, ale jak to sie ma przy dluzszym stosowaniu tj. niepopale czegos w aucie itp.?
EDIT2. Jak sobie Kolego
koloko poradziłeś z światłami drogowymi tzw. długimi? Wpiąłeś się nową diodą w oryginalną instalację tj. taśme(jakie tam wtedy napięcie dochodzi 12V?) czy odciales również sciezke od długich i pociągłes osobny kabel niebiesko-biały(instalacja na dwie wtyki) od wtyczki w zegarach?