Strona 2 z 40

: wt wrz 13, 2005 17:06
autor: ezomezo
No dobra ale gdzie pdlaczyc ten przewod od spalania w desce to ok wiem ale dalej to gdzie podlaczyc ma moze ktos zdjecie byl bym bardzo wdzieczny :pub:

: wt wrz 13, 2005 22:25
autor: rzodkiew
ten wezyk od licznika podlaczasz pod rurke ktora idzie od serwa do kolektora ssacego na tej rurce masz dwa lub jeden kruciec zaslepiony chyba sielona zaslepka ( u mnie byla zielona ) sciagasz ja i podlaczasz tam wezyk z licznika ( numer 12 na rysunku)

: śr wrz 14, 2005 09:06
autor: ezomezo
ale ja mam abs i umnie nie idzie zaden przewód do serwa bo go niema :crazy: ale poszukam na kloektorze po tam napewno musi gdziesbyc ten wezyk tylko calkiem zaslepiony Dzieki za pomoc zaraz ide to sprawdzic

: śr wrz 14, 2005 09:24
autor: 1 6 D
W benzynie podciśnienie jest podłączone pod kolektor, w dieslu pod pompkę podciśnienia.

: pt lut 10, 2006 22:48
autor: micky
A ja mam silnik z zasilaniem gaźnikowym 1.3 55KM. Czy też da się podłączyć MFA i czy będzię działo tak jak powinno?

: śr lis 22, 2006 17:04
autor: mak777
MAm problem, mam niby fabryczne MFA (możliwe to?) w Golfie 2 GT z ABSem... Ale działa mi tylko czas jazdy oraz temperatura oleju i zewnętrzna (wydaje się że pokazuje ok). Nie działa spalanie ani reszta funkcji :( Ktoś może mi powiedzieć co może być przyczyną? Jak to sprawdzić?

: pt gru 01, 2006 00:36
autor: Daro_ajj
ja mam z koleji problem z temperatura zewnetrzna.Pokazuje mi caly czas -40 nawet w srodku lata :) mozecie pomoc? co moze byc i gdzie znajde czujnik???z gory dzieki (prosze na prv)

: wt gru 19, 2006 08:36
autor: Marek_Cabrio
Witam. Mam problem z MFA, wogóle nie działa, nie wiem co może być przyczyną. Na wyświetlaczu jest tylko zegar. Może manetka nie dziala?? Prosze o pomoc.

: śr sty 17, 2007 00:49
autor: Apsik
rzodkiew pisze:ten wezyk od licznika podlaczasz pod rurke ktora idzie od serwa do kolektora ssacego na tej rurce masz dwa lub jeden kruciec zaslepiony chyba sielona zaslepka ( u mnie byla zielona ) sciagasz ja i podlaczasz tam wezyk z licznika ( numer 12 na rysunku)
Tak to jest dla benzyny. W G60 można podpiąć się pod wężyk który idzie do FPR'a.
1 6 D pisze:W benzynie podciśnienie jest podłączone pod kolektor, w dieslu pod pompkę podciśnienia.
ALE...?
1 6 D pisze:Wężyk ciśnieniowy idzie z licznika do [Untedrucksystem](nie wiem co to do końca jest).
To jest system podciśnienia i w benzynie sie to podłancza tak jak pisał kolega "rzodkiew", ale w dieslu podłączenie do pompki nie wyjdzie ... trzeba się podłączyć pod kolektor dolotowy (tak D jak i TD). Raz gadałem z takim niemcem który ma GTD na full opcji (elektryka szyb, lusterek, siedzenia recaro z elektryką, SSA, klima, tempomat itd)
Obrazek
Pisał że po podłączeniu pod "pompkę" MFA pokazywał głupoty w postaci bardzo niskiego spalania. Po podłączneiu pod kolektor było lepiej, ale wciąż źle (... chyba było za dużo). Ostatecznie pojechał z tym do jakiegos elektronika i ten przeprogramował mu MFA by pokazywało tak "mniej więcej" poprawne wartości.
Bo jest tak że MFA liczy spalanie wg. podciśnienai/ciśnienia dla benzyny i podłan czając do TD trzeba zmienić ten współczynnik (bynajmniej tak mi to tłumaczył). W TD mamy też doładowanie czyli dawka zmienia się odpowiednio stąd podłączenie pod pompkę nie będzie dobre.
Sytuacja ta potwierdza się w przypadku mojego G60, gdzie na początku MFA pokazywało spalanie bliskie rzeczywistemu, jednakże po modyfikacjach - wałek, chip i ciśnienie na listwie wtrysku, MFA pokazuje za mało! ... Nic dziwnego - zmieniły się czasy otwarcia zaworów, czasy wtrysków no i cisnienie paliwa, a skąd MFA ma to wiedzieć skoro oblicza dane z podciśnienia - obecnie MFA wskazuje 1l mniej niż jest w rzeczywistości.
...
Zobaczę co da się zrobić w sprawie MFA w moim TD.

: czw paź 25, 2007 20:01
autor: dogu18
a ja mam takie troche głupie pytanie(tak mi sie wydaje)
czy te MFA można podpiąc pod każdy silnik??(np NZ bo taki akurat mam)

a drugie pyt. to jakie włściwie ma funkcjie MFA?? bo prawde mówiąc niewiem:/
pozdro dogu

: pt paź 26, 2007 16:47
autor: Dioda83
dogu18 pisze:a ja mam takie troche głupie pytanie(tak mi sie wydaje)
czy te MFA można podpiąc pod każdy silnik??(np NZ bo taki akurat mam)

a drugie pyt. to jakie włściwie ma funkcjie MFA?? bo prawde mówiąc niewiem:/
pozdro dogu
Osobiście wydaje mi się że w każdym benzyniaku da radę założyć takie budziki, co do funkcji to masz:
zegarek
licznik dziennych kilometrów
km/h
spalanie
temperaturę oleju
temperaturę zewnętrzną

Jeśli coś napisałem nie tak proszę mnie poprawić :helm:

: pn lis 12, 2007 20:27
autor: Robert Pala
dogu18, ja tez mam nz-ta. zalozyles to mfa?????

: pn lis 12, 2007 22:25
autor: dogu18
Robert Pala pisze:dogu18, ja tez mam nz-ta. zalozyles to mfa?????
niestety jeszcze nie:/ miałem w planach wymiane zegarów na te z mfa ale wyskoczyły nagłe inne problemy :/ i brakło funduszy:/
jak dobrze pójdzie to w nowym roku sie zabiore za to:)
pozdrawiam

: czw lis 15, 2007 17:15
autor: Rav81
Ponawiam pytanie z pierwszej strony, czy da się 'dołożyć' MFA do mk4? Rozumiem że odpowiedź jest twierdząca bo w Polsce wszystko się da tylko ile to kosztuje i do kogo mam sie zrócić z okolic Warsaw town kto ma niezbędną wiedzę?Jak na forum każdej marki jest jakiś guru z kopalnią wiedzy,mogę prosić o namiar?Pozdrawiam